Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

...er det noen som vet om det finnes et brannvarslingssystem som kommuniserer med WP?

 

Skal ha en del nye brannvarslere i huset, og det hadde vært "gøy" om man fikk opp en varsling på telefonen om en av de satt i gang å hyle.. :)

Hei

Har forsket litt på det selv - og verisure har en løsning som varsler mobilt inkl WP

http://www.verisure.no/det-smarte-hjemmet.html

mvh

Ser helt fantastisk ut, takk skal du ha :)

 

Jeg er ingen stor tilhenger av å ha en ny fast utgift i måneden egentlig, men jeg skal helt klart sjekke ut mer her og få tilbud.

Verisure fungerer bare flott ?

Får sånne duppeditter som kan skru av og på lys også.

Sektor alarm har også en app på WP Store.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

...er det noen som vet om det finnes et brannvarslingssystem som kommuniserer med WP?

 

Skal ha en del nye brannvarslere i huset, og det hadde vært "gøy" om man fikk opp en varsling på telefonen om en av de satt i gang å hyle.. :)

Hei

Har forsket litt på det selv - og verisure har en løsning som varsler mobilt inkl WP

http://www.verisure.no/det-smarte-hjemmet.html

mvh

Ser helt fantastisk ut, takk skal du ha :)

 

Jeg er ingen stor tilhenger av å ha en ny fast utgift i måneden egentlig, men jeg skal helt klart sjekke ut mer her og få tilbud.

Verisure fungerer bare flott

Får sånne duppeditter som kan skru av og på lys også.

Sektor alarm har også en app på WP Store.

 

Hmm...Takk Xaphoon.

 

Da blir vel dette et valg mellom 2 selskaper med app-funksjonaliteten som hovedfokus :)da jeg regner med at prisene er relativt like pr. måned.

Jeg liker ikke at det ikke står noe om priser på Sector alarm sine hjemmesider. Det lover aldri godt :ph34r: ..

Innstallasjonen er veldig mye rimeligere enn hos Verisure da, men dette er uansett en relativ liten startavgift.

 

Har bedt om tilbud fra dem begge.

Lenke til kommentar

Jeg har installert update 1 til WP8.1 på min utvikler registrerte Lumia 920. Når jeg nå går inn på Amobil.no får jeg nå opp mobil utgaven av amobil.no. På min Limia 930 uten update 1 får jeg opp skrivebords versjonen av amobil.no, som jeg alltid har fått opp.

Flere som har samme problem at de bare får opp skrivebords versjonen av amobil.no før 8.1 update 1.

Har irritert meg over dette lenge. Det er etter min mening dårlig at en side for mobiler som amobil.no og ikke klarer å sende WP til den mobil optimaliserte utgaven. :(

Lenke til kommentar

Jeg har installert update 1 til WP8.1 på min utvikler registrerte Lumia 920. Når jeg nå går inn på Amobil.no får jeg nå opp mobil utgaven av amobil.no. På min Limia 930 uten update 1 får jeg opp skrivebords versjonen av amobil.no, som jeg alltid har fått opp.

Flere som har samme problem at de bare får opp skrivebords versjonen av amobil.no før 8.1 update 1.

Har irritert meg over dette lenge. Det er etter min mening dårlig at en side for mobiler som amobil.no og ikke klarer å sende WP til den mobil optimaliserte utgaven. :(

Jeg sliter litt med å forstå hva du egentlig klager på. Du sier du nå får amobil i mobilutgave, men at det er dårlig at de ikke sender deg til mobilutgaven?

Lenke til kommentar

 

Jeg har installert update 1 til WP8.1 på min utvikler registrerte Lumia 920. Når jeg nå går inn på Amobil.no får jeg nå opp mobil utgaven av amobil.no. På min Limia 930 uten update 1 får jeg opp skrivebords versjonen av amobil.no, som jeg alltid har fått opp.

Flere som har samme problem at de bare får opp skrivebords versjonen av amobil.no før 8.1 update 1.

Har irritert meg over dette lenge. Det er etter min mening dårlig at en side for mobiler som amobil.no og ikke klarer å sende WP til den mobil optimaliserte utgaven. :(

Jeg sliter litt med å forstå hva du egentlig klager på. Du sier du nå får amobil i mobilutgave, men at det er dårlig at de ikke sender deg til mobilutgaven?

 

Jeg får desktop utgaven på alle mine WP telefoner, untatt den som har 8.1 update 1.
Lenke til kommentar

Trenger seriøst hjelp her, finner ikke ut av det noen steder. Installerte office 365 på pc'n igår. Har brukt outlook både på pc og telefon (Lumia 920) lenge nå, men vil gjerne få de synkronisert mot hverandre. Etter masse research og telefoner sa de på Microsoft at jeg burde installere IMAP istedetfor POP. Satte dermed opp IMAP konto på outlooken på pc'n og det gikk greit, men får det ikke til på telefonen.

Trodde innkommende server var imap.online.no? Men skal ikke porten inn på slutten der? Har prøvd å skrive imap.online.no:143 uten hell.Utgående står som smtp.online.no:465:1 og denne tror jeg er riktig? Andre innstillinger som må inn?
Noen som kan hjelpe meg her? Er jo håpløst å få hjelp på kundeservice t.o.m.

 

Forstår det også slik at hvis man velger IMAP så lagres ikke e-posten lokalt på maskinen? De blir jo lagret i mailboksen min? Hva innebærer det i praksis å velge IMAP fremfor POP? Og kan jeg f.eks. velge POP på den bærbare og IMAP på telefonen og likevel få de synkronisert mot hverandre?

Lenke til kommentar

Om du bruker IMAP vil det du gjør på telefonen også gjøres på PCen - alt går via mail-serveren. Sletter du meldingen på telefonen, sletter du den på PCen. Slik har jeg det på alle e-post-kontoene mine, og synes det er det desidert mest praktiske.

 

Nei, du skal ikke skrive porten i adressefeltet. Om port skal angis skal det skrives i egen boks i så fall, uten at jeg husker i farten hvor (eller om) det gjøres i dette tilfellet. Port og server-adresser finner du på online.no.

Lenke til kommentar

Om du bruker IMAP vil det du gjør på telefonen også gjøres på PCen - alt går via mail-serveren. Sletter du meldingen på telefonen, sletter du den på PCen. Slik har jeg det på alle e-post-kontoene mine, og synes det er det desidert mest praktiske.

 

Nei, du skal ikke skrive porten i adressefeltet. Om port skal angis skal det skrives i egen boks i så fall, uten at jeg husker i farten hvor (eller om) det gjøres i dette tilfellet. Port og server-adresser finner du på online.no.

 

Hva med sendte elementer? Hvis jeg sender en mail fra pc'n, kommer den opp under "sendte elementer" på telefonen da? Det vil jeg nemlig

 

Uansett, har satt innkommende som imap.online.no og utgående som smtp.online.no både på pc'n og telefonen. Testinnstillingene går rett igjennom på pc'n. Prøver å sende en mail og den legger seg under "sent" med en gang, men den klarer ikke å hente opp nye mails. Står bare og synkroniserer en halv evighet og når den er ferdig har det fremdeles ikke kommet inn nye mails.

 

På telefonen står det "sjekke kontoinnstillingene", så der er det noe galt, men aner ikke hva?

Endret av fleur
Lenke til kommentar

Noen som har tilbakestilt fra Developer preview for å installere 8,1 original? Er det mye pes? Må det gjøres eller kan man oppdatere på andre måter?

 

Gjelder 925, ser den har fått oppdateringen.

Du trenger ikke å tilbakestille. Alle oppdateringene kommer. Så de er bare og oppdatere. Endret av Gluffs
Lenke til kommentar

 

Noen som har tilbakestilt fra Developer preview for å installere 8,1 original? Er det mye pes? Må det gjøres eller kan man oppdatere på andre måter?

 

Gjelder 925, ser den har fått oppdateringen.

Du trenger ikke å tilbakestille. Alle oppdateringene kommer. Så de er bare og oppdatere.

Kan jeg bare fjerne developer appen å følge vanlig oppdatering?

Lenke til kommentar

 

 

Noen som har tilbakestilt fra Developer preview for å installere 8,1 original? Er det mye pes? Må det gjøres eller kan man oppdatere på andre måter?

 

Gjelder 925, ser den har fått oppdateringen.

Du trenger ikke å tilbakestille. Alle oppdateringene kommer. Så de er bare og oppdatere.
Kan jeg bare fjerne developer appen å følge vanlig oppdatering?

Du trenger ikke å fjerne den. De er bare og oppdatere så får du den nyeste oppdateringen.

Lenke til kommentar

 

 

 

Noen som har tilbakestilt fra Developer preview for å installere 8,1 original? Er det mye pes? Må det gjøres eller kan man oppdatere på andre måter?

 

Gjelder 925, ser den har fått oppdateringen.

Du trenger ikke å tilbakestille. Alle oppdateringene kommer. Så de er bare og oppdatere.
Kan jeg bare fjerne developer appen å følge vanlig oppdatering?

Du trenger ikke å fjerne den. De er bare og oppdatere så får du den nyeste oppdateringen.

 

Har man 8.1 Preview for Developers så er ikke oppdateringen ute lenger, grunnet en feil med telefoner som har benyttet Bitlocker. Dvs. at om man ikke har en telefon med 8.0 oppdateringen vil man heller ikke finne 8.1 Cyan oppdateringen til telefonen om den har Preview for Developers.

 

MEN, Microsoft holder på med problemet og Cyan oppdateringen vil nok snart være tilgjengelig, også for de med Preview for Developers.

 

Klarer man ikke å vente, så nedgraderer man til 8.0 og følger de vanlige oppdateringene. Om man klarer å vente litt til, så vil man få oppdatert til offisiell 8.1 med Cyan, selv med Preview for Developers 8.1 lagt inn.

 

:)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Noen som har tilbakestilt fra Developer preview for å installere 8,1 original? Er det mye pes? Må det gjøres eller kan man oppdatere på andre måter?

 

Gjelder 925, ser den har fått oppdateringen.

Du trenger ikke å tilbakestille. Alle oppdateringene kommer. Så de er bare og oppdatere.

 

Kan jeg bare fjerne developer appen å følge vanlig oppdatering?

 

Du trenger ikke å fjerne den. De er bare og oppdatere så får du den nyeste oppdateringen.

 

Har man 8.1 Preview for Developers så er ikke oppdateringen ute lenger, grunnet en feil med telefoner som har benyttet Bitlocker. Dvs. at om man ikke har en telefon med 8.0 oppdateringen vil man heller ikke finne 8.1 Cyan oppdateringen til telefonen om den har Preview for Developers.

 

MEN, Microsoft holder på med problemet og Cyan oppdateringen vil nok snart være tilgjengelig, også for de med Preview for Developers.

 

Klarer man ikke å vente, så nedgraderer man til 8.0 og følger de vanlige oppdateringene. Om man klarer å vente litt til, så vil man få oppdatert til offisiell 8.1 med Cyan, selv med Preview for Developers 8.1 lagt inn.

 

:)

 

Det stemte for 1 uke siden ja.

Men nå har MS sluppet oppdateringen til Preview for Developers enheter.

 

Så den kommer sakte men sikkert til alle til slutt :)

 

Jeg venter, mens min mors 925 fikk den på tirsdag. Også hennes var tidligere oppdatert til 8.1

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Noen som har tilbakestilt fra Developer preview for å installere 8,1 original? Er det mye pes? Må det gjøres eller kan man oppdatere på andre måter?

 

Gjelder 925, ser den har fått oppdateringen.

Du trenger ikke å tilbakestille. Alle oppdateringene kommer. Så de er bare og oppdatere.

 

Kan jeg bare fjerne developer appen å følge vanlig oppdatering?

 

Du trenger ikke å fjerne den. De er bare og oppdatere så får du den nyeste oppdateringen.

 

Har man 8.1 Preview for Developers så er ikke oppdateringen ute lenger, grunnet en feil med telefoner som har benyttet Bitlocker. Dvs. at om man ikke har en telefon med 8.0 oppdateringen vil man heller ikke finne 8.1 Cyan oppdateringen til telefonen om den har Preview for Developers.

 

MEN, Microsoft holder på med problemet og Cyan oppdateringen vil nok snart være tilgjengelig, også for de med Preview for Developers.

 

Klarer man ikke å vente, så nedgraderer man til 8.0 og følger de vanlige oppdateringene. Om man klarer å vente litt til, så vil man få oppdatert til offisiell 8.1 med Cyan, selv med Preview for Developers 8.1 lagt inn.

 

:)

 

Det stemte for 1 uke siden ja.

Men nå har MS sluppet oppdateringen til Preview for Developers enheter.

 

Så den kommer sakte men sikkert til alle til slutt :)

 

Jeg venter, mens min mors 925 fikk den på tirsdag. Også hennes var tidligere oppdatert til 8.1

 

Jeg trodde det faktisk bare gjaldt 925. Hva jeg kan lese så har de enda ikke løst problemet for andre enheter? Mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...