Gå til innhold

90% av PC-brukere er pirater


Anbefalte innlegg

Hva står pese for? Vet PC står for personal computer, men pese?

 

nynorsk folka bruker ord som 'skjerm skott' angående 'screenshot' så hvorfor ikke pese?... 'pc' uttales pese på norsk, så jeg ser ikke problematikken her. hvorfor skal alt være så engelsk liksom... det ser ut som noen her har en agenda mot folk som bruker norske uttrykk innen data.

 

men back on topic... "90% av pese brukerne er pirater", sjekk videoen i første post folkens..

Endret av 64Zombie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva står pese for? Vet PC står for personal computer, men pese?

 

nynorsk folka bruker ord som 'skjerm skott' angående 'screenshot' så hvorfor ikke pese?... 'pc' uttales pese på norsk, så jeg ser ikke problematikken her. hvorfor skal alt være så engelsk liksom... det ser ut som noen her har en agenda mot folk som bruker norske uttrykk innen data.

Pese er ikke noe norsk utrykk. Hadde vi sagt "PC" på engelsk hadde det vært "pisi", mens vi SIER "pese", P.C.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Så filmen, tallene EA baserer seg på kunne like greit vært tatt ut av det blå.

Faktisk virker det mer ut som de forsvarer en ny betalingsmodell de kan tjene enda bedre på enn ved vanlig spillkjøp.

 

Må ikke tro alt man hører.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

det ser ut som noen her har en agenda mot folk som bruker norske uttrykk innen data.

 

men back on topic... "90% av pese brukerne er pirater", sjekk videoen i første post folkens..

Ironisk.

 

EDIT:

For å være litt innen temaet her, å si at 90% piratkopierer og å bare basere det på en YT-video blir litt feil. Trenger skikkelige kilder før man kan være trygg på at det stemmer.

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar
Må ikke tro alt man hører.

Spesielt ikke på internett.

 

Nå er jo jeg også inne i denne statistikken. Og jeg har lastet ned flere av spillene som jeg nå har. Laster ofte ned spill, spesielt nye utgivelser på PC, for å se at de funker greit nok til å være verdt et kjøp. Om det ikke er det blir det avinstallert. Forrige spillet var Darksiders 2, noe jeg fant ut at jeg ikke skal kjøpe for det ser en del bedre ut.

Endret av Knut Knudsen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

for å være litt innen temaet her, å si at 90% piratkopierer og å bare basere det på en YT-video blir litt feil. Trenger skikkelige kilder før man kan være trygg på at det stemmer.

 

hvis du gidder å gå inn på den yt siden så ser du at kilder er lagt ved.

Det er ingen skikkelig kilde, den bekrefter bare det at Ubisoft CEO har sagt at 90% piratkopierer.

 

Det store spørsmålet er hvor han har disse tallene i fra?

Lenke til kommentar

Ikke stol på 3rd party kilder i en random youtube video. kan ikke du heller bare linke kilden i stede for å komme slikt.

 

hvordan vet de at 9 av 10 piratkopierer når dette er mørketall?

de vet jo bare hvor mange som kjøper det ikke hvor mange som ikke kjøper det.

 

Nynorskordboka

Oppslagsord Ordbokartikkel

pesa

pese

pese v1 (uvisst opphav) puste tungt, stynje

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden trådstarter ikke engang gidder å linke til "beviset", så kan jo jeg godt gjøre det. :p

 

http://www.gamesindustry.biz/articles/2012-08-22-guillemot-as-many-pc-players-pay-for-f2p-as-boxed-product

 

Det er altså Ubisofts CEO som kommer med en kommentar om at kun 5-7% av spillerne betaler for PC-spill. Allikevel har altså et spill som Minecraft som er utviklet for PC solgt mer til PC enn alle spill Ubisoft noengang har utgitt til plejstejsjon 3 og Xbox 360. Herlig ironisk.

 

http://www.vgchartz.com/article/250183/top-10-in-sales-ubisoft-games/

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Siden trådstarter ikke engang gidder å linke til "beviset", så kan jo jeg godt gjøre det. :p

 

http://www.gamesindu...s-boxed-product

 

Det er altså Ubisofts CEO som kommer med en kommentar om at kun 5-7% av spillerne betaler for PC-spill. Allikevel har altså et spill som Minecraft som er utviklet for PC solgt mer til PC enn alle spill Ubisoft noengang har utgitt til plejstejsjon 3 og Xbox 360. Herlig ironisk.

 

http://www.vgchartz....-ubisoft-games/

 

for noe tull prat... du gidder jo ikke sjekke youtube siden en gang, når jeg har sakt at source er linket der....

Lenke til kommentar

Du får få bedre bevis en det du har først

for Norge ligger det på ca 29% globalt på ca 42%

ref:Global Piracy Study 2011

 

før du begynner med pese hvor en du har det navnet fra så bør du først forandre det på profilen din

og som sagt tidligere så er PD et mere korekt norsk utrykk. en pese "pese v1 (uvisst opphav) puste tungt, stynje"

ref:eivl+ Nynorskordboka

Oppslagsord Ordbokartikkel

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg sett videoen du lenket til. (Det ligger forresten så mye propaganda og bullshit på YouTube at det nesten er litt skummelt.)

 

For å være helt ærlig, så ser jeg ingen bevis i videoen, kun påstander. Hvordan kan vi vite om UbiSoft snakker sant eller ikke? Det kan godt hende du har rett, men ikke tro alt du leser, ser eller hører.

 

Du skriver også at vi kan takke oss selv for denne utviklingen? Hva mener du med det? At vi "kriminelle" er den eneste grunnen til at spillbransjen taper penger?

 

Håper du kan forklare det litt bedre for oss kriminelle her på forumet, takk!

Endret av Hafti
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror vi alle vet at de statistikkene ikke er korrekt. I tillegg så er OP en PS3 fanboy (og veldig ung, med tanke på tittelen). Med andre ord, denne tråden er meningsløs.

 

"PS3 is the best" ~ vi har en liten komiker her.

 

nå har det seg også sånn at konsoller er "på topp" sånn hardwaremessig den dagen de først havner i butikken, på pc platformen så er det en konstant utvikling og nye muligheter for å lage enda mer realistiske spill.

 

Og jeg tviler sterkt på at det ikke er lønnsomt å produsere spill på PC, det er bare mindre lønnsomt enn å lage konsollspill, desverre så tenker spillprodusenter kun i kroner og øre.

 

EDIT: OG FOR ALL DEL, OP BRUK PC IKKE PESE!!

 

Det var slik før, men nå har ikke konsollprodusenter en sjanse på å produsere kostnadseffektive konsoller som er i nærheten av selv mid-range PC'er.

 

No offense, men gjør det at han er en PS3 fanboi argumentet hannes mindre valid?

Du virker jo som en PC fanboi?

Fanboyism er utrolig latterlig.

Han skriver Pese for å trolle dere. (for de som faktisk bruker dette som et motargument)

Foretrekker selv PC over konsoller. Men enkelte spill er bedre på konsoll , evt bare tilgjengelig der.

 

http://www.creativer...m-gone-awry.jpg

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...