Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

meningen med livet


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

Uansett om det ikkje er noko meining med livet er det betre å leve enn å ikkje gjøre det. Noko er betre enn evigheit med ingenting, uansett kor vondt du kanskje måtte ha det.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Uansett om det ikkje er noko meining med livet er det betre å leve enn å ikkje gjøre det. Noko er betre enn evigheit med ingenting, uansett kor vondt du kanskje måtte ha det.

Jeg har det vel ganske greit, men når jeg virkelig tenker på at det ikke er noe mening med livet så spør jeg meg hvorfor jeg skal gjøre noe som hest. Jeg tror jeg kunne vært lykkelig om jeg bare lå i senga resten av livet. Det er jo egentlig ikke noe liv,men hvorfor egenltig bry seg om det?

 

ts Anonym poster: a2f752fd672fcb86d0f3747fc79688a9

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Meningen med livet er vel å selv skape mening i livet.

 

Helt enig med TOMpsy her, i hvert fall sånn jeg velger å tolke det: Det er du selv som bestemmer hva meningen med ditt liv skal være.

Det står vel ett og annet om dette i religiøse skrifter etc, men dersom man ikke tror på det så tror jeg man må finne sin egen drivkraft. Hva har du lyst til? Hva interesserer du deg for? Prøv å finn ut av dette, og dyrk disse interessene. Er du ikke sikker, så prøv ut forskjellige ting. Hvis du ikke har interesse for fagene du tar eller jobben du gjør, så tappes du fort for glede hvis livet ditt kun handler om de to tingene. Se på livet som et vell av muligheter, framfor en strevsom vei som allerede har blitt kartlagt. Det skal nytes, du lever jo tross alt bare en gang.

 

I dag blir man jo dytta i alle retninger av samfunnet og mange av menneskene i det - alle har krav og forventninger til deg. Det er veldig lett å bare se skogen for trær i sånne situasjoner. Derfor tror jeg det er viktig å stoppe opp, tenke over hva som er viktig og luke ut det som ikke er det.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...