Gå til innhold

Aftenpostens hykleri, dobbeltmoral og lysebrun propaganda avis.


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Men når det er sagt, så mener jeg at man skal kalle en spade for en spade. Aftenposten er ikke "lysebrun" eller "svart" som du sier. De logikkeksemplene dine et par sider lengre bak er usammenhengende og på ingen måte logisk.

 

Jeg har nevnt

  1. Lysebrun på grunn av Tybring Gjeddes kronikk.
  2. Og historiske hendelser.
  3. Jeg skrev at andre kunne kalle avisen brun eller svart.

 

Du trekker ut en generell trend basert på en kronikk, som atpåtil ble besvart. Jeg regner med du fortsatt frykter dagens nazityskland? Du vet, av historiske hendelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Men når det er sagt, så mener jeg at man skal kalle en spade for en spade. Aftenposten er ikke "lysebrun" eller "svart" som du sier. De logikkeksemplene dine et par sider lengre bak er usammenhengende og på ingen måte logisk.

 

Jeg har nevnt

  1. Lysebrun på grunn av Tybring Gjeddes kronikk.
  2. Og historiske hendelser.
  3. Jeg skrev at andre kunne kalle avisen brun eller svart.

 

Du trekker ut en generell trend basert på en kronikk, som atpåtil ble besvart. Jeg regner med du fortsatt frykter dagens nazityskland? Du vet, av historiske hendelser.

 

Det er min oppfatning og min protest mot Aftenposten. De trenger ikke meg og jeg trenger ikke dem.

 

For meg er det svært viktig at et forums som diskusjon.no eksisterer og blir sterkere som en motvekt mot fora rundt de store småborgerlige avisene.

 

Jeg frykter ikke Nazityskland i dag. Der er anerkjente norske vitenskapsmenn som Ingjald Nissen som mener i sin bok Psykopatens dikatatur at Tyskland vil søke revansj for to tapte verdenskriger. For øvrig mener jeg at det er svært dumt at Russland ikke er medelem av EU.

 

Europas forente stater eller en Vesteuropeisk tollunion?

 

For øvrig er noe av det dummeste man gjør å se statisk på samfunnet og landene omkring oss:

 

Ungarn et forvarsel eller en flopp?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Man kan jo lese ut over dette at Kgun er i mot ytringsfrihet. Eller at Tybring Gjedde skriver bedre artikler siden han får sine på trykk...

 

Jeg er ikke mot ytringsfrihet, men Tybring Gjeddes kronikk hadde jeg muligens delegert til LeOgRør om han hadde prøvd å få artiklen inn i nettverket av mine siter. Jeg ser hans kronikk som grensende til facistisk propaganda (derfor skriver jeg lysebrun). Det er forresten påfallende hvor taus den mannen er blitt etter det politiske angrepet på AUF (forsvarsløse barn og ungdommer) og Arbeiderpartiet. Hans kronikk gikk like forut for angrepet og kan tjene som en temperaturmåling på anti multikuluralsime, anti arbeiderparti og anti sosoaldemokratisk politikk. Er du sikker på at han hadde fått inn artiklen i Aftenposten i dag?

 

Temperaturen som vises på et termometer er forresten en projeksjon fra et høydimensjonalt ikke lineært dynamisk system ned på termometeret. Forstå det den som kan eller brøver, men noe lignende kan også gjelde sosiale fenomener og "social mood".

 

Nei, det er noe humoristisk ved å rope dobbeltmoral og hykleri fordi man ikke får stemmen sin på trykk og samtidig er en sterk forkjemper for å bekjempe kontroversielle meninger her på forumet (og det jeg naturligvis antar er i samfunnet generellt også).

 

Nå får du som moderator manne deg opp til å komme med noen eksempler og du skal få svar så lenge jeg er i stand til å skrive her inne.

 

Det kan begynne med å stemple sine motstandere som kulturmarxister og ende med massedrap på barn.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Nei, det er noe humoristisk ved å rope dobbeltmoral og hykleri fordi man ikke får stemmen sin på trykk og samtidig er en sterk forkjemper for å bekjempe kontroversielle meninger her på forumet (og det jeg naturligvis antar er i samfunnet generellt også).

 

Nå får du som moderator manne deg opp til å komme med noen eksempler og du skal få svar så lenge jeg er i stand til å skrive her inne.

 

Det kan begynne med å stemple sine motstandere som kulturmarxister og ende med massedrap på barn.

 

Nei, jeg som bruker kan godt manne meg opp. Ellers så ser jeg ikke behovet for å bite på sleivsparkene dine om "hvor lenge du får lov til å poste her".

 

Jeg er overrakset over hva som kan skrives på dette forumet om Israel.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1260676&view=findpost&p=19670760

 

usmakelige tråden? Siden den ble tillatt publsiert

 

Og generelt hele denne tråden der du avfeier de aller fleste meninger som ikke stammer overrens med dine egne som trolling.

 

Ja, og det å kjøre 5 km/t for fort kan fort ende opp med bankran. Og argument om skattlegging fører til massiv ekspropierering og massemord på kapitalister.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nei, det er noe humoristisk ved å rope dobbeltmoral og hykleri fordi man ikke får stemmen sin på trykk og samtidig er en sterk forkjemper for å bekjempe kontroversielle meninger her på forumet (og det jeg naturligvis antar er i samfunnet generellt også).

 

Nå får du som moderator manne deg opp til å komme med noen eksempler og du skal få svar så lenge jeg er i stand til å skrive her inne.

 

Det kan begynne med å stemple sine motstandere som kulturmarxister og ende med massedrap på barn.

 

Nei, jeg som bruker kan godt manne meg opp. Ellers så ser jeg ikke behovet for å bite på sleivsparkene dine om "hvor lenge du får lov til å poste her".

 

Jeg er overrakset over hva som kan skrives på dette forumet om Israel.

 

http://www.diskusjon...post&p=19670760

 

Men denne

 

Deres interesser i dette er ikke i det beste for folket generelt men for deres interesser alene og jeg vil gå så langt og kalle dem lands forædere! De skulle vært oppsagt fra sine jobber og de skulle ikke ha mulighet til og jobbe som psykologer igjen og heller ikke i en myndighet igjen. De bør finne seg vanlige jobber og ikke en jobb de kan hjemme seg i som er blitt veldig vanlig i mange norske offentlige institusjoner. Hvis vi er i krig her i her i Norge syntes jeg slike forædere skulle blitt tatt seg av på den måte landets interesser blir best ivaretatt.

Så alle vitenskapsmenn og akademikere som gjør feil skal dømmes som landsforrædere?

De to første jobbet også i kaoset like etter hendelsen og da kan man ha en observation bias.

Hvem holder hodet klart i en slik situasjon?

 

Så vi bør ikke være redd for folk som Breivik og faktisk ønske færre goder og vi må alle søke i oss selv og lære oss betydningen av mennesklig ånd. Vi vil ikke vokse uten mye jobb og dedikasjon og mennesklig ånd kommer ikke av goder men når vi gjør noe av oss selv! Og kansje det vanskligste for mange det er og ikke være redd, det gjør oss svakere men hvis vi kommer over det vil vi bli sterkere og det er det vi ønsker.

Vi bør ikke være redd en barne og massemorder. Du får nok ikke så mange med deg på det.

Og neste gang du dømmer en person bare vær sikker på at du har brukt tiden i labyrinten og svaret du søker vil kansje være noe annet en du trodde for livet er nesten alderi som det ser ut.

Jeg vet ikke hvilken labyrint du snakker om, men mye tyder på at du har gått deg vill i en.

Og for Synne Sørheim og Torgeir Husby de bør ta disse ord med forsiktighet og vi må være sikre på at det ikke vil bli en annen sak i Norsk domstol igjen som vil prøve og umyndigjøre en person som ikke er det. Hvis dette hadde skjedd med Breivik hans ideologi hans budskap ville ikke hatt mye betydning for de fleste. Om det er sant eller ikke bør hans budskap komme fram, du kan si at budskapet hans var så ekstremt at han ikke skulle ha mulighet til og dele det med folket men det er det samme som og si at alle ekstreme ideologier er feil og det er en løgn. Livet er ekstremt og det kan ingen diskutere bort.

 

Hør på hva en person har og si uansett om han er en morder, politiker eller hvem som helst, jeg vil nesten si at ingen har rett til og ta fra noen friheten til og snakke uansett hvem han er eller hva han har blitt.

Den personen har fått altfor mye oppmerksomhet som det er. Veldig få får så mye av sitt budskap publisert i Norske og utenlandske media. Du fortsetter med formidlingen.

Så ikke si at ekstremt ikke er og vurdere, og vit at vi må alderi ta bort muligheten til og lese, forstå og vurdere. Det er hva vi gjør når vi tar bort aspekter av livet, det er hva Synne Sørheim og Torgeir Husby vil at vi skal gjøre og folk som ønsker og ta bort friheten til og snakke. Og ikke ta disse lands foræderne lett da dem har synket så lavt at dem ikke kan bli sett på som annet en mennesklig avskum.

Om du kjenner til hypoteseprøving, så er det nullhypotesen man skal ha kontroll over. Aktoratet påstod at han er utilregnelig. To sakkyndige fulgte opp. Denne hypotesen er nå forkastet.

Og til slutt vil jeg noe for Norge som jeg mener vi ikke har og det er en drøm som hjelper oss ikke og sovne, vi kan se ned og vi kan se opp og vi kan si og håpe at det er noe bedre for oss selv bare vi ønsker det nok. Da vil vi ikke være et samfund i nedgang og vi vil slutte og forfalle!

Bor vi i forskjellig land?

Og før dere tar bort denne posten her fra forumet som det er mulighet for at dere gjør gå inn i labyrinten og ikke forbi den som mange gjør!

Det er ganske høyt unde taket her inne.

 

 

Du har ikke rettigheter til å svare i dette emnet.

 

Var den meldingen jeg fikk da jeg prøvde å poste mitt svar. Det skjer når kontroversielle temaer er fjernet.

 

med mitt svar ble redigert bort.

 

Er det slik at det er Ok å angripe lille Israel men ikke lille Norge med ord?

 

Privat kopi.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Det er ganske høyt unde taket her inne.

Du har ikke rettigheter til å svare i dette emnet.

 

med mitt svar ble redigert bort.

 

Er det slik at det er Ok å angripe lille Israel men ikke lille Norge?

 

Privat kopi.

 

Jeg skjønner virkelig ikke sammenfatningen i innlegget ditt, har du et problem med det som er postet? Jeg skjønner at du argumenterer mot ham, men det er da ytterst irrelevant for holdningene dine som du promoterer.

 

Prøver du å påstå at lille Norge ikke blir angrepet på dette forumet?

 

e: Ser nå at det er snakk om et emne som er fjernet, siden det ikke er meg som har gjort det kan jeg ikke si hvorfor det er blitt gjort, men stort sett er innholdet ting som er tillatt på dette forumet fra før og som vi har sett før.

 

Hvorfor bruker du dette som en mulighet for å poste svarene dine på et innlegg som åpenbart ble slettet?

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Og generelt hele denne tråden der du avfeier de aller fleste meninger som ikke stammer overrens med dine egne som trolling.

 

Det er da glimrende om den tråden fortsetter. Er det du som skal skrive det jeg mener. Jeg har kun sett en her inne som manipulerer innhold. Du vet hvem jeg tenker på. Personen jeg er sluttet å ta på med silkehansker. Skulle du ha lyst til å gjøre det samme?

 

Ja, og det å kjøre 5 km/t for fort kan fort ende opp med bankran. Og argument om skattlegging fører til massiv ekspropierering og massemord på kapitalister.

 

Og Karl ivar Hagen begynte med å stemple alle som ikke var enig med ham som sosialister. Han bodde i samme bydel og miljø som massemorderen. Massemorderen stemplet alle som ikke var enige med ham som kulturmarxister. Jeg tviler på at han vet hva en marxist er.

 

Jeg sier ikke at Hagen har direkte skyld i dette. Der er kun en skyldig, han som utførte handlingen. Dagbladet tok inn den ovenfor lenkede artikkel og Diskusjon.no denne:

 

Partiet som lekte med ilden.

 

Jeg stemmer som du vet arbeiderpartiet og jeg hadde som arbeiderparti tilhenger tålt thehardtruth sin tråd. Det forhindrer ikke at jeg hadde skrevet at jeg mente det var noe tøv som hadde passet bedre i forumets søpplebøtte.

 

Har du flere eksempler å slå i bordet med?

 

Hvorfor bruker du dette som en mulighet for å poste svarene dine på et innlegg som åpenbart ble slettet?

 

Fordi jeg mener tråden om Israel burde fått samme behandling.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Og generelt hele denne tråden der du avfeier de aller fleste meninger som ikke stammer overrens med dine egne som trolling.

 

Det er da glimrende om den tråden fortsetter. Er det du som skal skrive det jeg mener. Jeg har kun sett en her inne som manipulerer innhold. Du vet hvem jeg tenker på. Skulle du ha lyst til å gjøre det samme?

 

Du har en fantastisk evne til å ikke klare å formulere budskapet ditt.

 

Ja, og det å kjøre 5 km/t for fort kan fort ende opp med bankran. Og argument om skattlegging fører til massiv ekspropierering og massemord på kapitalister.

 

Og Karl ivar Hagen begynte med å stemple alle som ikke var enig med ham som sosialister. Han bodde i samme bydel og miljø som massemorderen.

 

Jeg sier ikke at Hagen har direkte skyld i dette. Der er kun en skyldig, han som utførte handlingen. Dagbladet tok inn den ovenfor lenkede artikkel og Diskusjon.no denne:

 

Partiet som lekte med ilden.

 

Jeg stemmer som du vet arbeiderpartiet og jeg hadde som arbeiderparti tilhenger tålt thehardtruth sin tråd. det forhindrer ikke at jeg hadde skrevet at jeg mente det var noe tøv som hadde passet bedre i forumets søpplebøtte.

 

Har du flere eksempler å slå i bordet med?

 

Er dette et forsøk på å prøve å si at Hagen er delaktig (dvs. insinuasjoner om ansvar pga. uttalelser) i Breiviks handlinger? Det er veldig greit å si "Det er bare en ansvarlig, MEN" og følge opp med å tildele mennesker ansvar. Kanskje du også som god arbeiderpartimann støtter Eskil Pedersens kneblingsforsøk og hans syn på rasistiske uttalelser?

 

 

Hvorfor bruker du dette som en mulighet for å poste svarene dine på et innlegg som åpenbart ble slettet?

Fordi jeg mener tråden om Israel burde fått samme behanling.

 

Takk for å bekrefte kommentaren min.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Og generelt hele denne tråden der du avfeier de aller fleste meninger som ikke stammer overrens med dine egne som trolling.

 

Det er da glimrende om den tråden fortsetter. Er det du som skal skrive det jeg mener. Jeg har kun sett en her inne som manipulerer innhold. Du vet hvem jeg tenker på. Skulle du ha lyst til å gjøre det samme?

 

Du har en fantastisk evne til å ikke klare å formulere budskapet ditt.

 

Men du kan formidle ditt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kanskje du også som god arbeiderpartimann støtter Eskil Pedersens kneblingsforsøk og hans syn på rasistiske uttalelser?

 

Har du oppservert følgende:

  1. Eskild Pedersens stjerne er sterkt dalende i Arbeiderpartiet.
  2. A Jens Stoltenberg vel er den viktigste grunnen til at rgjerninge ha overlevd på grunn av sin åpenhet. Han har vært et eksempel for de andre.

 

Jeg forstår som oftest hva Rampage mener, men har for lengst gitt opp å skjønne meg på deg. Så ja, det kan han, i alle fall sammenlignet med deg.

 

Påstander er det nok av her inne. Nå siden en moderator og en forum veileder blander seg inn, tar jeg med en pause. Jeg vet hvem som har virkemidlene.

Lenke til kommentar

Kanskje du også som god arbeiderpartimann støtter Eskil Pedersens kneblingsforsøk og hans syn på rasistiske uttalelser?

 

Har du oppservert følgende:

  1. Eskild Pedersens stjerne er sterkt dalende i Arbeiderpartiet.
  2. A Jens Stoltenberg vel er den viktigste grunnen til at rgjerninge ha overlevd på grunn av sin åpenhet. Han har vært et eksempel for de andre.

 

Fin måte å unngå spørsmålet på. Hans stjerne var derimot ikke dalende når han gikk ut sa at han skulle gjøre alt for å straffeforfulge folk som kom med hatefulle og rasistiske ytringer. Spørsmålet var, støtter du det?

 

Her er forøvrig en fin refleksjon til deg. Hvis Aftenposten var villig til å trykke innlegg ditt, så betyr det at de støtter det, men hvis de ikke trykker det så støtter de det ikke? Det er logikken du utleder argumentasjonsrekken kronikk-> "lysebrun" ikke sant?

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Artiklen ble aldri publisert og jeg fikk aldri noe nytt svar fra Aftenposten.

 

Siden har jeg aldri kjøpt et nummer av Aftenposten, leser ikke artikler på nettet uten at det er helt nødvendig for å være orientert om en sak. Jeg har også kalt avisen

 

Jeg kunne også supplert med ting jeg opplevde av det jeg oppfatter som Høyre folk på min tidligere arbeidsplass, men lar det ligge her.

Jeg klippet ut linjene i mellom sitatet her.

 

Kgun,

 

Jeg tviler ikke et sekund på det du skriver, at Aftenposten er en propagandaavis (det er en søppelavis), og at Høyrefolk på eks-arbeidsplassen din var gutteklubben Grei itself.

 

Dette er vanlig adferd, uavhengig av politisk ståsted. Folk tar seg til rette for at de selv og de som de sympatiserer med skal få fordeler.

 

Jeg kan ikke huske å ha lest minarkistiske innlegg i klassekampen som hudfletter konsekvensene av politikken til rødt, og det autoritære styresettet forandringene de ønsker å innføre medfører. Maktovergrep fra venstresiden fins det nok av, f.eks Hamar Arbeiderblad som litt tidligere i år startet en personlig kampanje, etter at en ung lærer lagde humoristiske actionfilmer. Da var det tydeligvis noen som fant ut at de måtte bestemme, at deres verdier var viktigst og skulle være rettesnor for alle, sånne lærere kan vi ikke ha. Litt etterhvert kom det fram at læreren hadde kommet med svart humor på face som kunne tolkes som ABB støtte, og da gikk alt av skaftet. Stakkars typen hadde ikke medietrening, og ble hudflettet.

 

Det er daglig stygge saker i Norge med avslutning av arbeidsforhold. Jeg leste for et par uker siden om en vaskedame på Skien sykehus som fikk sparken fordi hun ikke snakket norsk i arbeidspausen med sine polske kollegaer. Hun fikk ikke bare sparken, hun ble sagt opp på dagen. Dette er da i jurdisk terminologi avskjedigelse, og et klart lovbrudd. Det skal være prekære, umiddelbare omstendigheter som nødvendiggjør akutt oppsigelse. Men det driter sykehuset i, og de får ingen konsekvenser. Det er jo vi skattebetalerene som må betale boten.

 

Dette er den store forskjellen på dine anti-liberale sympatier og liberalerene. Alle sjefer er drittsekker, men i det offentlige kan man ture fram med mye større avstand mellom ond handling og reaksjon, fordi det tar for lang tid og er forbundet med for store konsekvenser for de som er nederst i pyramiden å si ifra, å forandre ting politisk. Er det et marked, så vil posisjonen til oss svake i bunnen av pyramiden bedre seg mer, jo friere markedet er.

 

Det er tonnevis av andre innsigelser, men for akkurat det du lister opp her, så er det vanskelig å se hvorfor du har fått antiliberale sympatier. Det må ha vært noen uspiselige økonomer du jobbet sammen med. (Økonomer er ofte smålige og uspiselige - og smarte) Tvert imot, dersom dama ikke hadde krav på barnebidrag, kunne den jævla kjerringa bare hatt det så godt, om hun presset på for å bli eneforsørger eller whatever.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Den tråden her har jo tatt heilt fuckings av.

 

Så du mener at den har utviklet seg til en tråd med røverhistorier som du enda ikke har definert. Jeg venter spent.

 

Siden du skrev dette:

 

Du legger inn saker med innhold som er nesten så konspirasjonsteoretisk patetisk at dem som benekter holocaust og mener at jøder styrer underverdenen blir sjåande ut som det store norske lekiskon.

Kilde: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1454405&view=findpost&p=19651263

 

Så hadde jeg ventet mer aktiv deltagelse av deg i denne

 

En ny æra av Krystallnatten - er Israel det nye Nazi-Tyskland?

 

tråden.

 

Jeg får ingen treff på:

 

En ny æra av Krystallnatten - er Israel det nye Nazi-Tyskland? Prim

Lenke til kommentar

Den tråden her har jo tatt heilt fuckings av.

 

Så du mener at den har utviklet seg til en tråd med røverhistorier som du enda ikke har definert. Jeg venter spent.

 

Siden du skrev dette:

 

Du legger inn saker med innhold som er nesten så konspirasjonsteoretisk patetisk at dem som benekter holocaust og mener at jøder styrer underverdenen blir sjåande ut som det store norske lekiskon.

Kilde: http://www.diskusjon...post&p=19651263

 

Så hadde jeg ventet mer aktiv deltagelse av deg i denne

 

En ny æra av Krystallnatten - er Israel det nye Nazi-Tyskland?

 

tråden.

 

Jeg får ingen treff på:

 

En ny æra av Krystallnatten - er Israel det nye Nazi-Tyskland? Prim

 

Tja, legger meg sjeldent ned i spekulative større tråder pga tidskonsumet det blir, når eg engasjerer meg i en tråd er det ofte spontant og der og da, er egentlig ganske randomly rundt her på forumet, men kven veit, plutselig er eg litt der også.

 

Men nei, eg lika Jøda, dei har koselige hatta og ellers ganske flinke og pusse sko.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Tja, legger meg sjeldent ned i spekulative større tråder pga tidskonsumet det blir, når eg engasjerer meg i en tråd er det ofte spontant og der og da, er egentlig ganske randomly rundt her på forumet, men kven veit, plutselig er eg litt der også.

 

Så du mener denne tråden er bedre?

 

Det hadde vært fint å få dine synspunkter i den tråden. Du har fått flere poeng fra meg enn du aner. Jeg vet ikke om du hadde fått poeng i den tråden.

Lenke til kommentar

Tja, legger meg sjeldent ned i spekulative større tråder pga tidskonsumet det blir, når eg engasjerer meg i en tråd er det ofte spontant og der og da, er egentlig ganske randomly rundt her på forumet, men kven veit, plutselig er eg litt der også.

 

Så du mener denne tråden er bedre?

 

Det hadde vært fint å få dine synspunkter i den tråden. Du har fått flere poeng fra meg enn du aner. Jeg vet ikke om du hadde fått poeng i den tråden.

 

Eg diskuterer ikkje for å få "poeng" eg diskuterer for å fronte meningen min.

 

Dessuten, så ligger litt av det i signaturen min.

 

"Eg er bedre en deg"

 

Det står der av en grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...