Gå til innhold

Antall.hvis.sett med dynamisk referanse


tore_v1

Anbefalte innlegg

Vet noen om jeg kan bruke antall.hvis.sett slik at jeg kan bruke to celler som kriterium og kriterieområde? Jeg skal hente ut forskjellige tabeller og vil gjerne komme meg unna med å endre to celler i stedet for å redigere formlene i seksti celler mange ganger..

 

 

‎=ANTALL.HVIS.SETT(viktKULT;4;flyttet;1)

 

Jeg vil gjerne kunne bruke to cellereferanser som de to siste leddene i formelen. Jeg skal lage minst ti diagrammer basert på 120 tilsvarende formler..

 

Tanken min er at jeg skal skrive flyttet (område) og 1 i hver sin celle slik at formlene blir oppdatert av seg selv. Jeg trodde ikke det skulle være så vanskelig, men det ser nærmest umulig ut.. Jeg får bare feilmeldinger når jeg forsøker meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kriterier setter du inn som cellereferanser direkte, områdereferanser pakker du inn i INDIREKTE. Din formel:

 

A1 inneholder viktKULT

B1 inneholder 4

C1 inneholder flyttet

D1 inneholder 1

 

=ANTALL.HVIS.SETT(INDIREKTE(A1);B1;INDIREKTE(C1);D1)

 

Feilverdier fra slike skyldes ofte at celleområdene har litt forskjellig størrelse, vær supernøye der.

 

HTH. Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...