Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Merkelig cookie/nettverkproblem


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Windows PC, en Mac Pro og en MacBook Pro. På Windows PC-en og MacBook-en har jeg ingen problemer med nettverket, og alle sider lastes inn som normalt. Min Mac Pro (10.8 ML) har derimot et merkelig problem.

 

Når jeg godtar cookies fra enkelte nettsteder - for eksempel facebook, apples support-forum og youtube's lokale cache server - kan jeg ikke lenger se nettstedet.

 

Om jeg sletter alle cookies fra Facebook, kommer jeg til innloggingssiden. Jeg kan logge inn og se tidslinjen min, men om jeg refresher siden, laster den ikke inn. Jeg kan pinge facebook sine servere uten problem, men jeg må fjerne cookies for å besøke nettstedet igjen.

 

Enda merkeligere blir det når jeg skal se på YouTube-videoer. Selveste siden har ingen problemer. Kan logge inn, og siden fungerer fortsatt, men så lenge jeg har cookies på YouTube laster ikke videoene inn. For hver video jeg vil se, må jeg slette cookies fra YouTube. Før jeg får beskjeden "Det har oppstått en feil. Prøv på nytt senere." indikerer Chrome at den prøver å nå/venter på serveren "o-o---preferred---teliasonera-cph1---v12---lscache1.c.youtube.com". Annotasjoner laster inn uten problemer.

 

Jeg har bredbånd fra NexGenTel og bruker for tiden OpenDNS sine DNS servere. Har også prøvd standard DNS servere fra NexGenTel, og Google DNS.

 

Som sagt skjer dette bare på min Mac Pro, som er koblet til samme ruter som Windows PC-en og MacBook-en min. Mac Pro og Windows PC-en er begge koblet til via Ethernet, og MacBook-en via Wi-Fi.

 

Synes problemet er merkelig, og er rett og slett oppgitt.

Takk for alle svar,

Erik =)

 

 

Edit: Fikk også 503-error når jeg prøvde å poste denne tråden på Mac Pro-en. Poster nå fra MacBook-en uten problem.

Endret av ErikDjupvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten oppdatering, og et håp om hjelp.

 

Det viser seg at det er mulig det er kombinasjonen av Mac og D-Link DI-804HV-switchen min som kan skape problemet. Jeg prøvde å koble opp MacBooken på samme switch, og fikk samme problem. Windows PC-en funker helt fint under samme switch. Noen som har en mulig anelse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...