Gå til innhold

Oppgradering av PC ~7000,-


Anbefalte innlegg

Med Guild Wars 2 og GTX 660 Ti rundt hjørnet vurderer eg å oppgradere PC'en. Tenker å bytte ut HK, CPU + kjøler, GPU, RAM og skaffe en SSD 120ish GB. Har fra før av Corsair TX 650W og NZXT Hush. Foretrekker Intel og nVidia. Så langt har eg kommet frem til dette men er åpen for endringer/forbedringer:

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1116559&su=07F7B539-9ACB-493A-85D7-982C12AD0671

 

Vil dette hovedkortet duge eller anbefales f.eks. heller dette? Vil skjermkortet passe i kabinettet? Har fra før av GTX 285 som også er relativt stort. Vil ha en liten og stille CPU kjøler, men føler Noctua'en er litt dyr. Har foreløpig ingen planer om å overclocke noe særlig. Angående SSD står det mellom Intel 330'en og Samsung 830. Men hva er forskjellen mellom OEM og non-OEM utenom prisen? Og vil PSU'en være tilstrekkelig?

 

Takker for alle svar!

Endret av Shox-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi kan ikke se handlelisten. Du må trykke på "Del liste" eller noe sånt.

 

 

Skaff deg et Z77 hovedkort. Det er noen forskjeller mellom de ulike Z77-ene, men det er bare småting som antall USB-porter og hvor høy RAM-hastighet det støtter og sånt.

 

Anbefaler i5 3570k CPU. Vil du ha noe litt billigere, så kanskje 2600k.

Lenke til kommentar

Med Guild Wars 2 og GTX 660 Ti rundt hjørnet vurderer eg å oppgradere PC'en. Tenker å bytte ut HK, CPU + kjøler, GPU, RAM og skaffe en SSD 120ish GB. Har fra før av Corsair TX 650W og NZXT Hush. Foretrekker Intel og nVidia. Så langt har eg kommet frem til dette men er åpen for endringer/forbedringer:

 

http://www.komplett....D1-F52AD47D2593

 

Vil dette hovedkortet duge eller anbefales f.eks. heller dette? Vil skjermkortet passe i kabinettet? Har fra før av GTX 285 som også er relativt stort. Vil ha en liten og stille CPU kjøler, men føler Noctua'en er litt dyr. Har foreløpig ingen planer om å overclocke noe særlig. Angående SSD står det mellom Intel 330'en og Samsung 830. Men hva er forskjellen mellom OEM og non-OEM utenom prisen? Og vil PSU'en være tilstrekkelig?

 

Takker for alle svar!

 

hvorfor 2500k når 3570k er rimligere?

Lenke til kommentar

Jøss var faktisk en del billigere der ja, trodde komplett og mpx var så og si identisk. Anbefaler du heller den SSD'en? Og hva betyr OEM i forbindelse med SSD?

 

De er identiske, bare rimligere hos mpx. OEM følger det ikke med brakett og sata kabel.

sata kabel følger med hovedkortet. Valgte bare den billigste selv om det kun var prat om 10kr.

 

Fristet hvis du titter på denne linken?

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=512803

Endret av otl
Lenke til kommentar

Føler i grunn den kjøleren blir litt overkill siden eg ikke har store overclocking planer. Og kabinettet mitt er relativt lite så foretrekker en som er litt mindre og billigere.

 

Edit: Ser ut som Noctua NH-U12P er et bedre valg, iom den er 495,- på mpx.

Endret av Shox-
Lenke til kommentar

Føler i grunn den kjøleren blir litt overkill siden eg ikke har store overclocking planer. Og kabinettet mitt er relativt lite så foretrekker en som er litt mindre og billigere.

 

Edit: Ser ut som Noctua NH-U12P er et bedre valg, iom den er 495,- på mpx.

 

Du kunne kanskje sett på CM 212 evo også?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...