Gå til innhold

Beste måte å få ut alt fra mine mange gamle IDE og S-ATA harddisker?


Anbefalte innlegg

Har ca 7-8 gamle IDE'er og S-ATA'er liggende her... Hvilken "Kabinett" ting er best å kjøpe for å få kopiert ut alt jeg har på disse til min laptop? Har laptop med 1 TB hd, så jeg kan fylle den istedenfor å ha mange små harddisker liggende!

 

VIl ha den beste løsningen. Kan godt være rimelig også... Hehe! :)

 

Fant bla denne.. Er jeg på riktig vei? :) Er denne best? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=637597

 

Mvh.

Thomas

Endret av ThomasWH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det holder vel med et adapter, tar alt. http://www.komplett....aspx?sku=350789

 

Jøss, adapteret virker jo helt rått.Billig, og ser ut til å gjøre jobben! Skal jo ikke bruke diskene mine. Skal bare få ting ut av dem! :) Men jeg skal også ha alt inn på en ekstern harddisk på 3 TB til slutt. Blir ikke da det enkleste å kopiere alt fra hdB hd, og så ut igjen etterpå til den ekterne 3 TB disken? Evt. kan jeg koble eksterndisken til også, samtidig, og kjøre de gamle hd-filene direkte over på ekstern hd'n!

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å kjøpe en ny ekstrendisk fordi den varer lenger enn de gamle interne hd'ene som er 10-15 år gamle! Den har da flere år på seg før dataene svinner hen liksom.. :)

 

Burde jeg kjøpe 2 eksterne disker for å være helt trygg på at dataen min er safe? Altså, dobbeltkopi av alt?

Lenke til kommentar

Burde jeg kjøpe 2 eksterne disker for å være helt trygg på at dataen min er safe? Altså, dobbeltkopi av alt?

JA!!! Disk er billig, irriterende å miste mye viktig... Jeg har hatt en del diskcrash gjennom tidende, så stol ikke på en enkel kopi. Jeg bruker en NAS disk som lagrer alt dobbelt, og det angrer jeg ikke på. Men vurder også ekstern lagring for det aller viktigste, som f.eks. SugerSync eller DropBox.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...