Gå til innhold

Hvorfor betaler vi for å se reklame på kino?


morgan_kane

Anbefalte innlegg

Er så luta lei av å fære på kino for å se reklame i et kvarter før filmen, pluss trailere til andre filmer i tillegg. Om det står at filmen begynner kl 9 så trenger de faen ikke kjøre reklame og annen mansjitt i flere minutter. Vi har jo tross alt betalt for å se filmen, ikke den helvetes reklamen. Dette er rett og slett grådighet på sitt værste.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lykke til med å å gå på kino (iallefall billig) hvis det ikke skal være reklame.

 

No e no ikke kinoen billig i første omgang heller da. Det ligger jo pinade på rundt 100kr per person. Det er jo rett og slett svindel med tanke på at det står at filmen begynner kl 9, mens den i realiteten begynner et kvarter senere. Du får jo rett og slett ikke det produktet du har betalt for.

 

Ser at veldig mange kommenterer at jeg skal komme senere til filmen. Dette bryter i mot alle mine prinsipper. Står det at noe begynner kl 9 så skal det begynne kl 9.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

Lykke til med å å gå på kino (iallefall billig) hvis det ikke skal være reklame.

 

No e no ikke kinoen billig i første omgang heller da. Det ligger jo pinade på rundt 100kr per person. Det er jo rett og slett svindel med tanke på at det står at filmen begynner kl 9, mens den i realiteten begynner et kvarter senere. Du får jo rett og slett ikke det produktet du har betalt for.

 

Hvis du føler det er svindel så ikke kjøp kinobilletter da, eller så kan du leie filmer på videonova eller kjøpe filmer.

Endret av ThaHoward
Lenke til kommentar

Så premieren til The Dark Knight Rises, og der var det sikkert 20 min reklame, samt at det var en studentgruppe ved NTNU i Trondheim som hadde fått lov til å vise en liten kortfilm i tillegg. Sikkert enda 10-15 minutter (joda, kortfilmen var grei den)

Litt slitsomt å møte opp til filmen tidlig for å unngå kø og slikt (var tross alt maaaange mennesker der den dagen), for å så sitte i 30 min før filmen begynner.

 

Skjønner jo at filmen blir dyrere dersom de ikke har reklame, men hallo?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lykke til med å å gå på kino (iallefall billig) hvis det ikke skal være reklame.

 

No e no ikke kinoen billig i første omgang heller da. Det ligger jo pinade på rundt 100kr per person. Det er jo rett og slett svindel med tanke på at det står at filmen begynner kl 9, mens den i realiteten begynner et kvarter senere. Du får jo rett og slett ikke det produktet du har betalt for.

 

Hvis du føler det er svindel så ikke kjøp kinobilletter da, eller så kan du leie filmer på videonova eller kjøpe filmer.

 

Klart jeg føler det er svindel. Men denne lar jeg ikke gå, folk har blitt undertrykt av de forbanna reklaman i flere år no. E faen me på tide å sette hælan i gulve mot de store organisasjonan sånn at man får det produktet man betaler for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lykke til med å å gå på kino (iallefall billig) hvis det ikke skal være reklame.

 

No e no ikke kinoen billig i første omgang heller da. Det ligger jo pinade på rundt 100kr per person. Det er jo rett og slett svindel med tanke på at det står at filmen begynner kl 9, mens den i realiteten begynner et kvarter senere. Du får jo rett og slett ikke det produktet du har betalt for.

 

Hvis du føler det er svindel så ikke kjøp kinobilletter da, eller så kan du leie filmer på videonova eller kjøpe filmer.

 

Klart jeg føler det er svindel. Men denne lar jeg ikke gå, folk har blitt undertrykt av de forbanna reklaman i flere år no. E faen me på tide å sette hælan i gulve mot de store organisasjonan sånn at man får det produktet man betaler for.

 

Ja kanskje du burde opprette din egen kino så får du se hvor dyrt det faktisk er. Dessuten så er det noe som heter tilbud og etterspørsel. Jeg ser ikke hvordan det er svindel. Vi får det vi betaler for, vi får se på filmen. Skal man begynne å klage til altibox (et eksempel) for at vi må se på masse reklame og ikke TV?

Lenke til kommentar

Ærlig talt folkens. Om kinobilettene blir så veldig dyre uten reklame så ligger feilen lengre oppe i systemet. Jeg kommer aldri i mitt liv til å støtte reklame før filmen når kinobilettene er såpass dyre som de er. Kinoer er fullsatte av personer på populære titler, nå vet jeg ikke hvor mange plasser store kinosaler har, men når kinobiletten koster rundt 100kr så får de 100000kr om det er plass til 1000stykker i kinosalen. I tillegg er all snacks overpriset til de grader. Og ofte får du popkorn som smaker papp, og går du å klager går du tillogmed glipp av filmen. Snakk om service...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men bør du ikke gjøre litt research først, før du kommer med bastante meninger? Som et minimum bør du vel ha nogenlunde klart for deg hva det egentlig ville bety for prisen på en kinobillett, før du er så skråsikker? Eller er det det samme for deg hva det vil koste, bare du slipper reklame? Hva om vi sier 300 kroner? 200? 500?

 

Dette kalles å ha argumentasjon for sine meninger og påstander, og er god og påkrevet debattskikk.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Det er kanskje ikkje så greit å forstå kor mykje utgifter som ligg bak det å drive ein kino?

 

Reklame er komen for å bli, i heile samfunnet. Sjå på det som subsidier for at du skal kunne gå på kino og sleppe betale alt for mykje. Kva kvaliteten på popkornet har med saka å gjere forstår eg ikkje.

 

Er det svindel å skrive at eit TV-program varer frå 20:00 til 20:30, sjølv om dei siste sju minuttane er reklame?

 

Dropp heile kinoen eller dukk opp litt seinare om dette er så grufullt for deg... :roll:

Lenke til kommentar

thomit: Jeg skal ærlig si at jeg ikke har peiling på hva det vil si å drive en kino, men en ting vet jeg billettene er dyre med reklame, og du får ikke produktet du betaler for når du må vente i minst 15-20 minutter før du får sett filmen i det store og hele.

 

Zeph: Reklaman forblir om ikke vi setter ned foten og sier at dette er ikke greit. Er ikke du osså luta lei av å se reklamer som ikke interesserer deg i det hele tatt? Popkornet var bare et annet eksempel på at de svina veit å ta seg godt betalt for et elendig produkt.

Og det med tv program er noe av det samme prinsippet, men her er mesteparten av reklamen på slutten så jeg blir ikke berørt av det på samme måte som på kino. Men jeg er fortsatt ikke enig i at det skal være reklame på tv heller. Men den er lettere å unngå med disse nye dekoderne som er kommet nå.

Lenke til kommentar

1: Kom litt senere en den oppgitte tiden. Men om du begynner å komme i siste lita er det nokk greiest og skaffe sete på kantene isteden for mitt i. Folk som går foran deg under filmer er mye mer irriterende en reklame.

 

2: Ta med ett blad eller en bok. De demper som regel ikke lysa føre film trailerene begynner.

 

3: Skaff deg ett lydisolerende headsett , lukk øya, og hør på lydbok til det starter, noe jeg gjør. Eller hør på musikk.

 

 

Jeg vil heller ha reklame en å betale 20+ kr ekstra, så lenge selve filmen går i ett uten reklame pauser.

Endret av georg85
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...