Gå til innhold

Tilbakeblikk: Summer Games-serien (C64, Amiga, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde mye moro med SG (WG også, for den saks skyld), og det at flere kunne delta gjorde dette til det første party-spillet.

 

Det er fullt mulig å spille uten en C64, last ned spillet og en emulator. Det er muligens fullt lovlig også.

 

Grafikken holder ikke dagens mål, men det er ikke nødvendig på noen måte heller. Til formålet holder det i massevis, og det er like moro nå som da!

 

Kvalitet går aldri ut på dato.

Endret av DashFiss
Lenke til kommentar

Husker jeg hadde det for C64 ja.

Jeg hadde en joystick jeg hadde knekt tidligere, var den standard plast dritten som fulgte med. Fant at jeg kunne koble denne til et elektronikk sett jeg hadde, ikke bare kunne jeg få justerbar auto fire, men også stikke frem og tilbake ved å bruke et rele.

 

Husker vi kastet spyd over 100 meter med denne, satte sikkert masse rekorder men husker best spydkastet.

Lenke til kommentar

Ristespillene. Åh ja. For oss som ikke var så teknisk som magnemoe så vekslet vi mellom flere gledesspaker. For spill som ikke krevde så mye risting brukt vi litt bedre joysticker, typisk QuickShot. Disse var bra, men risting var absolutt drepen for dem. Pluss at det var vanskelig å riste skikkelig.

 

På ristespillene brukte vi de medfølgende, Atari-Style joystickene. Competition Pro var også greie, for da kunne man legge håndflaten oppå styrespaken og riste skikkelig kjapt.

Lenke til kommentar

Ahh.. ødelagte joysticks etter Decathlon... dette vekker minner. Jeg spilte mest world og winter games. Savner virkelig tiden med C64. Forøvrig husker jeg godt da jeg fant ut at jeg kunne bruke kontrollen til sega mega drive på C64. eneste minuset var at da virket ikke keyboardet...

Lenke til kommentar

Det var tider, og jeg kan godt huske vi satt i 15 minutter og av og til en halvtime før vi kunne spille.

 

Når man er 10 år så er det ikke alltid like lett å fortstå en kasettspiller og hvilke tall telleverket måtte stå på for å spille. Verre var det når man måtte snu kassetten når spillet var for stort. Da fikk jeg på 10 år og min bror på7 noe å bryne seg på, he he.

Lenke til kommentar

Det var tider, og jeg kan godt huske vi satt i 15 minutter og av og til en halvtime før vi kunne spille. Når man er 10 år så er det ikke alltid like lett å fortstå en kasettspiller og hvilke tall telleverket måtte stå på for å spille. Verre var det når man måtte snu kassetten når spillet var for stort. Da fikk jeg på 10 år og min bror på7 noe å bryne seg på, he he.

Historien gjentar seg, de piratkoperte spillene med turbo tape komprimering var mye raskere å starte.

Og ja husker papirarkene med tellerposisjoner for å starte spillet.

Lenke til kommentar

Ristespillene. Åh ja. For oss som ikke var så teknisk som magnemoe så vekslet vi mellom flere gledesspaker. For spill som ikke krevde så mye risting brukt vi litt bedre joysticker, typisk QuickShot. Disse var bra, men risting var absolutt drepen for dem. Pluss at det var vanskelig å riste skikkelig.På ristespillene brukte vi de medfølgende, Atari-Style joystickene. Competition Pro var også greie, for da kunne man legge håndflaten oppå styrespaken og riste skikkelig kjapt.

 

hehe... jeg kan ikke være den eneste som lo når jeg leste dette

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...