Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Planlegger å lage en IRC channel med flere bots som skal oppdatere om nyheter, men også generelt om idrettsinfo (f.eks når ett lag scorer et mål i en kamp). Har tenkt på å bruke mIRC, men finnes det andre programmer/muligheter for å få ett program eller noe til å sende en "beskjed" til botten når noen scorer mål/en større nyhet skjer?

 

Prosjektet vil trenge folk som kan lage programmer/scripts til hver enkelt bot. Det vil vel være et par nyhetsbotter, noen idrettsbotter og annet. Skilling av de ulike idrettene vil foregå med f.eks. [Football] i ulike farger. Planlegger også å lage flere IRC channels for større arrangementer (f.eks OL].

 

Håper på noen svar og om folk vil hjelpe meg med å lage bots.

 

Kommer til å bruke for det meste EsperNet og Coldfront IRC nettverk.

 

-CasterAnd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan dere ikke bare implementere en IRC-klient inn i programmene dere bruker, slik at når programmet får beskjed om at det er scoret et mål så sender den beskjed via den innebygde IRC-klienten?

 

Personlig har jeg satt opp noen boter som sjekker enklete forumet for om det kommer nye poster i enkelte emner - når det skjer så vil den via den innebygde IRC-klienten sende en beskjed til meg på IRC.

 

Her er klienten jeg bruker i mine python-scripts for å enkelt oppdatere meg på IRC: http://pastie.org/4449726

 

I ditt tilfelle ville jeg da laget et script som hele tiden sjekker om det er kommet noen oppdateringer, f.eks. mål i en fotballkamp. Når dette skjer kaller jeg

client.msg("#kanal", "Det er kommet i mål i fotballkampen")

 

Så ville det kommet en beskjed om det på IRC.

Endret av etse
Lenke til kommentar

Kan dere ikke bare implementere en IRC-klient inn i programmene dere bruker, slik at når programmet får beskjed om at det er scoret et mål så sender den beskjed via den innebygde IRC-klienten?

 

Personlig har jeg satt opp noen boter som sjekker enklete forumet for om det kommer nye poster i enkelte emner - når det skjer så vil den via den innebygde IRC-klienten sende en beskjed til meg på IRC.

 

Her er klienten jeg bruker i mine python-scripts for å enkelt oppdatere meg på IRC: http://pastie.org/4449726

 

I ditt tilfelle ville jeg da laget et script som hele tiden sjekker om det er kommet noen oppdateringer, f.eks. mål i en fotballkamp. Når dette skjer kaller jeg

client.msg("#kanal", "Det er kommet i mål i fotballkampen")

 

Så ville det kommet en beskjed om det på IRC.

 

Tusen takk! Ett av problemene et at jeg trenger et program som oppdaterer seg på hvilke store arrangementer som pågår og får kontinuerlig informasjon om disse. F.eks i en håndballkamp burde årsgrammet få informasjon hvis et lag tar timeout (både at det skjer og hvilket lag). I tillegg så ønsker jeg opplegget til å være helautomatisk, slik at det alltid vil sjekke for alle store arrangementer, automatisk finne ut hva slags arrangement osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...