Gå til innhold

Norske menn og thai damer...


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

 

 

Håpet du hadde forklart alle dine 33 samboere, som du basserer dine erfaringer på. :) Ingen nødvendighet for en diskusjon. Men du virker lite troverdig, hvis du kommer med slike referanser, uten å forklare slike uttalelser.

 

Hva er det konkret du vil ha videre forklaringer på?

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Jeg tipper at det ville hjelpe om du forklarte de konkrete omstendighetene rundt disse 33 "samboerne". Du er nokså vag der.

 

Geir :)

 

Jeg vet ikke helt hva som mangler (sikkert fordi jeg har glemt hvordan det var å være fri ...;)

 

Men det jeg kan føye til, at for min del gjorde jeg ingen former for tryllekunster, hvis man ikke skal si at litt konservativ syn på mor og farsroller, nesten er ren magi, i dag ...?

Og når man da kan slippe det derre sirkuset rundt drifter og behover, og bare konsentrere seg om barna og hus osv, viste det seg, at man kunne få på en helt fersk miljøarbeider (med kun husmorkompetanse), og i løpet av noen få timer satt den nye "husmoren" trygt plassert i det nye "hjemmet", og ble godtatt av barna/ungdom. Og det eneste jeg gorde, var å oppføre meg som en helt vanlig "mann", som passer sitt hus og sine barn og kvinnen, og sier til barna; hørt på mor - mor bestemmer i huset osv .. og far tar seg av de litt tyngre gjøremålene, og ellers hjelper vi hverandre

 

Så lenge jeg hadde kvinner rundt min egen alder, å samarbeide meg, trodde jeg at det fungerte så smertefritt, fordi vi begge hadde vokst opp og blitt oppdratt "i en annen tid, med gamle verdier" - men det stemte slett ikke. De unge kvinnene gled helt naturlig inn i "morsrollen", og selv om det var litt ymse med "husmorkompetansen" ... ;) hos disse yngre, så spilte det veldig liten rolle, fordi at det som virkelig suger energi i den typen jobber, er trusler og vold og utagering og hærverk osv - og det skjedde faktisk aldri, og det er en god indikasjon på at hele "rollespillet" er godt nok, for den som trenger det, nemlig barna - men jeg har både sett og hørt om helt andre tilstander, andre steder, og hvor de bruker andre metoder.

 

:)

Lenke til kommentar

Og når man da kan slippe det derre sirkuset rundt drifter og behover, og bare konsentrere seg om barna og hus osv, viste det seg, at man kunne få på en helt fersk miljøarbeider (med kun husmorkompetanse),...

Det var det som manglet. Hvordan skulle geco som ikke kjenner deg kunne vite at det dreide seg om miljøarbeidere og ikke et normalt hjem?

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det var det som manglet. Hvordan skulle geco som ikke kjenner deg kunne vite at det dreide seg om miljøarbeidere og ikke et normalt hjem?

 

Geir :)

 

Nei, du har rett. Å bare skrive "barnevern", ble litt fatteslig. Ser den, og takk for hjelpen.

 

:)

 

Edit: kom på at det med å være hemmelighetsfull, er en av bakdelene ved den typen jobb. De fleste jeg kjenner hadde hemmelig telefon, og skulle man innom ett av bv-kontorene, måtte man være mer enn lokalkjent, og helst litt "detektiv" også. Ikke særlig stas å si at man jobber i det forhatte barnevernet.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Nei, du har rett. Å bare skrive "barnevern", ble litt fatteslig. Ser den, og takk for hjelpen.

 

:)

 

Edit: kom på at det med å være hemmelighetsfull, er en av bakdelene ved den typen jobb. De fleste jeg kjenner hadde hemmelig telefon, og skulle man innom ett av bv-kontorene, måtte man være mer enn lokalkjent, og helst litt "detektiv" også. Ikke særlig stas å si at man jobber i det forhatte barnevernet.

Du som alle andre (også meg) er selvfølgelig meningsberettiget, uansett erfaringsbakgrunn. Men det blir ganske søkt, når du trekker frem en kone og etterpå også 32 andre samboere, som argument for at du vet mye, om det vi har diskutert her. Nemlig bortskjemte og kravstore norske kvinner! Og da virker det foreløpig ikke som om du kjenner så mange norske forhold, som har gått galt.

 

Jeg har også arbeidet ca 6 år i Pleie og omsorg (med bl.a. kvinnlige brukere), men det kunne ikke falle meg inn å sammenlige slikt, med et samboerskap/gift med et annet voksent menneske.

 

Jeg står på min mening og jeg er ikke aleine! Men jeg tror ikke vi kommer videre, så jeg tror jeg avslutter diskusjonen med deg.

Endret av geco5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Du som alle andre (også meg) er selvfølgelig meningsberettiget, uansett erfaringsbakgrunn. Men det blir ganske søkt, når du trekker frem en kone og etterpå også 32 andre samboere, som argument for at du vet mye, om det vi har diskutert her. Nemlig bortskjemte og kravstore norske kvinner! Og da virker det foreløpig ikke som om du kjenner så mange norske forhold, som har gått galt.

 

Jeg har også arbeidet ca 6 år i Pleie og omsorg (med bl.a. kvinnlige brukere), men det kunne ikke falle meg inn å sammenlige slikt, med et samboerskap/gift med et annet voksent menneske.

 

Jeg står på min mening og jeg er ikke aleine! Men jeg tror ikke vi kommer videre, så jeg tror jeg avslutter diskusjonen med deg.

 

Det er helt greit for meg at du mangler erfaringer angående jobbens art, når det gjelder barnevernet. Og at du ikke anerkjenner mine erfaringer, er heller ikke noe å bry seg så mye med. Men når jeg ser hva du bringer til torgs av generelle erfaringer og meninger angående trådens problemstillinger, er jeg ikke i tvil om at det hadde vært nyttig også for deg å prøve den typen teamarbeid, som jeg holder på med.

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Når man jobber med vanskligstilte kvinner og mødre i barnevernet så treffer man neppe mange av disse "kravstore kvinnene" som er en stadig voksende gruppe i det norske samfunnet og som er bakgrunn for akkurat den delen av diskusjonen. Men de finnes. Jeg har selv hatt et forhold til ei som var i langvarig samarbeidsprosess med barnevernet og selv om de kanskje ikke var kravstore i samme målestokk som vi snakker om forstod jeg raskt at penger var altoppslukende for dem. Jeg har selv levd i "norsk fattigdom" under oppveksten og forstår hvorfor penger blir så viktig, men alikevel kan man bli for besatt av å alltid finne en mulighet til å skaffe seg penger via andre. Det merkelige var at de heller ikke var spesielt takknemlige, fikk de noe ble det sett på som muligheten til å få mer. Dette har dog med situasjonen å gjøre fremfor kultur og nasjonalitet.

 

Her i Norge er det både kravstore kvinner og menn men det er vel neppe årsaken til at mange finner kjærligheten i Thailand, Kina, Vietnam osv.

 

Jeg ser heller ikke at noen har ment at kvinner fra østen er mindre ambisiøse enn norske kvinner? De som forventer at en kvinne fra thailand skal være en tjener i hus og hjem tilhører nok det lille unntaket som muligens er bakgrunnen for TS sine fordommer på temaet selv om jeg tror det meste stammer fra hennes egne korrupte tankegang rundt temaet.

 

De har samme ønsket om å leve ut sine pasjoner i livet som andre kvinner og de ønsker frihet og lykke som andre mennesker. Men det er alikevel noen vesensforskjeller hos mange asiatiske kvinner. Gifter du deg med en gjennomsnittlig godt utdannet kvinne fra Kina ønsker hun å sørge for mat og hushold og hun vil være trofast livet ut med mindre man virkelig gjør tingene galt. Man får også noen ulemper som at de ofte er "eiesyke" og meget sjalu som har med kulturen til kinesiske menn å gjøre og at de hvistnok er noen av de mest utro mennene. Det er laget dokumentarer på temaet hvor man intervjuer utenlandske menn og kvinner som har bosatt seg i Kina samt kvinner og menn der. Samt også andre land som Japan mm.

 

Jeg kjenner selv par som har funnet kjærligheten under studietid i Beijing og har mer enn gjennomsnittlig kunnskap om emnet. Mange forelsker seg også i kulturen, livssynet, synet på medmennesker, maten og andre aspekter.

 

En ting som nesten sjokkerte meg var at de mer en gladelig gir sin mann en massasje etter en lang slitsom arbeidsøkt eller en anstrengende dag og det uten at man behøvde å spørre om det. Dette er behøver så klart ikke være normen men i følge denne damen var det rimelig vanlig i Kina at man ga mannen omsorg som kvinne selv om man hadde sitt eget liv. Som hun sa førte det bare til fordeler for hele familien at de tok best mulig vare på hverandre. Her til lands opplever mange oftest at norske kvinner spør mannen om massasje og sjelden gir det tilbake. (har hatt en god del forhold i løpet av 40+ år).

 

Kvinner fra Asia kan være like kravstore, like kranglete, like "bitch" som den delen av norske kvinner som er det (man har usedvanlig flotte norske kvinner også), men alikevel virker det som om de på tross av dette har denne omsorgskjernen for fler enn bare barna, som er viktig i et godt familieliv.

 

Du har selvfølgelig "golddiggers" i Asia og antakelig er det vesentlig flere av dem der enn i rike vestlige land men det er sjelden disse folk velger som livspartner når man først finner kjærligheten i utlandet. I tillegg har du luksusdyrene som er vant til velstand og forventer det uansett hvor de måtte befinne seg, og igjen man velger partner etter ønske.

 

Gir du en slik kvinne (som jeg beskrev fra det kjente paret) frihet og trygghet har du en virkelig god livspartner så lenge du ønsker. Hun vil være kravstor på mange områder som alle individer bør være fremfor underdanige, men du får tilbake i mangfold.

 

 

EDIT:

En ting som sjokkerte henne og flere andre asiatiske kvinner jeg har snakket med var at i Norge er det veldig vanlig at menn står for matlaging og kokkekunster hjemme. De er selvfølgelig veldig glad for at norske menn er meget flinke med barn og tilbringer mye tid med barna som ikke er like vanlig der borte, dermed får de selv også mer frihet. Men de misbruker ikke friheten til å slurve unna og skyve stadig mer over på mannen. De velger heller å utføre de "selvpålagte pliktene" i husholdet før de innvilger seg annet. Er du en latsabb av en kar vil du heller neppe klare å få med en slik kvinne i et samliv.

 

For min del er det viktigste at mennesker finner lykke og harmoni i livet på best mulig måte, om det innebærer en kvinne fra asia, en mann fra afrika er likegyldig. Slike innspill som TS kommer med er dog ikke særlig styrkende for norske kvinner og forhåpentligvis/antakligvis er det ikke majoriteten av norske kvinner som står for slike synspunkter.

 

 

EDIT2:

Jeg har desverre også kjent norske kvinner som tar godt betalt for proforma ekteskap (proforma blir i grunn feil uttrykk i den sammenheng). Samt norske kvinner som stadig importerte nye menn mot avtalt betaling. For selv 15 år siden kunne en norsk kvinne få så mye som 50.000,- for å gifte seg med en mann og være gift inntil vedkommende var innvilget norsk statsborgerskap. De hadde lite eller ingenting med hverandre å gjøre i hverdagen. Dette var både kvinner i NAV systemet, alenemødre med små barn og kvinner med god jobb innenfor staten.

 

Så i mine øyne er det ingen tvil om bakgrunnen til skilsmissestatistikken mellom norske kvinner og utenlandske menn.

 

EDIT3:

Dette som sies med at å avstå fra sex med en livspartner i et samliv skal gi et bedre familieliv må være noe merkverdig sprøyt. Jeg har selv vært i ett langvarig forhold uten sexuelt samliv etter første par år, men det var alltid et savn og det fjernet et viktig aspekt fra et godt samliv. Med mindre man er impotent eller på annen måte ikke er seksuell kapabel er det absolutt bra for forholdet, samlivet og familielivet at foreldrene også har et sundt kroppslig og seksuelt forhold til hverandre.

Endret av Scoundrel
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg vet om flere finn noen som har thai/kinesisk/filippinene damer.

De er også vanlig famlier.

 

Og jeg har ei thai venninne.

Hun er ei typisk thai kvinne, og tror jeg at jeg ville like henne om jeg hadde var man.

Fordi thai kvinne er veldig tender, considerate and sweet :wee:

Endret av Jin_
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg vet om en kompisgjeng der 3 av dem har thai damer de har truffet på forskjellige gutteturer til Thailand.

 

Jeg syns det blir litt søkt at de alle skal ha Thai damer.. Vi i venninnegjengen lurer jo på hvorfor og hva denne fascinasjonen med små thai damer er..

 

 

Og man ser stadig vekk gamle menn med unge thai damer og vi vet jo alle hva det betyr og hva slags "forhold" det er..

 

Personlig blir jeg provosert av at menn utnytter thai jenter i sårbare situasjoner, det gjør meg bare forbanna rett og slett. Det er en SKAM. Jeg vet om en på 70 som er med ei på 40... Det sier litt!

 

Men disse guttene kan jeg ikke forstå. Er det at de er så sexy og hotte? At de er flinke til å vaske, lage mat, lydige osv?

 

Nei jeg er ikke sjalu overhodet jeg lurer genuint på hva dette handler om..

 

Jeg er sammen med ei norsk jente men jeg har vært i utlandet ved flere anledninger og jeg skjønner veldig godt at mange norske menn finner seg en utenlandsk kvinne.

 

Utseendemessig har utlendinger for eksempel en fordel hvis de er litt solbrune på huden nå slik som er på moten.

Men den egentlig årsaken ligger nok i væremåte og oppførsel, sånn generelt opplever jeg den norske befolkning som kjedelige og fargeløse og hvor dagene og årene flyter sammen i rutiner. Vi er blitt så opptatt av suksess at vi har glemt å være lykkelige og takknemlige med det vi har.

En annen i tråden nevnte at norske kvinner var mer selvstendige og ikke like avhengige av å bli forsørget av mannen, dette er nok et viktig moment for mange også. At de får ei kvinne som respekterer mannen på en måte som en velstående norsk kvinne ikke gjør.

 

Litt dypere sett på saken så tror jeg menn fra naturens side er utstyrt med instinkter til å bestemme over kvinner, siden de fysisk sett er sterkere. I militæret er det en ny greie med kvinnelige offiserer, lenge var det kontroversielt. Hva kan være grunnen til det?

 

 

Og en annen ting, hvorfor tror du rike asiatiske kvinner gifter seg med norske menn?

Kan det være noen norske menn liker asiatisk kvinner og noen asiatiske kvinner liker vestlige menn?

 

Nordmenn er veldig glad i å dømme andre som avviker fra det vi selv definerer som normalt.

Endret av Pycnopodia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hvor skjer utnyttingen?

 

de sårbare thai jentene er jo desperate etter å komme seg vekk, ja mannfolka tilbyr dem et liv, men det er jo kun for eget beste de mannfolk gjør det. Selvsagt sier jentene ja. De har jo ikke noe valg omtrent.

 

Så det blir jo mannfolka som drar ned dit de vet de kommer til å få den ungjenta om de vifter med en femtilapp bare ikke sant..

 

Det er kvalmende.

 

Hvor er integriteten hen.

 

Likestillingsfanatikere er sjelden vare. Men heller jenter/kvnner som ikke finner seg i å bli kua ned eller å bli hersa med eller må være nikkedukke så ikke man blir sendt hjem.

 

 

Jeg ser omtrent aldri norske jenter på 20/30 som er sammen med 50/60 åringer, men sånn er det nesten bestandig når jeg ser thaidamer og norske menn,

Du er jo helt på jordet!!!! Du vet jo virklig ikke hva du snakker om. jeg er en norsk mann og jeg er 31 år gammel. jeg var samboer med en norsk dame i åtte år og har en unge med henne. en dag fant jeg ut at hun kn......et på si overalt omtrent og kastet det vi hadde bygd opp sammen over 8 år i søppla. så jeg flyttet ut. en kompis av meg maset om at jeg måtte gå inn på ei date side på nettet og finne ei thai dame noe jeg tilslutt gjorde. jeg lette ei stund for d var mange som bare ville ha penger fant jeg fort ut. helt til jeg møtte hun jeg er gift med i dag. en utrolig snill og grei dame som er veldig godt utdannet og har som mål i livet og bli noe, hun er 32 i dag ett år eldre enn meg. jeg møtte henne når jeg var 28. vi snakket vær dag i nesten 8 mnd før jeg dro og møtte henne noe som jeg aldri angrer. jeg er så lei av norske damer som er utro. noe hun ikke er typen til. en dame fra Thailand kan og behandle en mann noe norske damer må virklig lære seg. hun tenker mye på meg og vil mitt beste og viser hun er glad i meg vær dag noe jeg selvsagt gjør til henne også. ei norsk dame skal hele tiden komme med den jante loven og likestillings behovet sitt i stedenfor og bare prøve og være lykklig sammen. vist jeg gir deg en god klem og sier jeg elsker deg over alt på jord!!! da føler du også og være god tilbake. norske damer er mer opptatt av og pleie egoet sitt og vise hvor hoven og vekksjemt en dame kan bli. Du sitter og klager på menn som drar til Thailand men selv har du en sjekk liste over must med den mannen du vil ha skal vøre???? vi har også en sjekkliste ikke glem det. og personlig etter jeg fant ei thai dame har jeg ikke behov for en sjekklist lengre hun er så mye mer. jeg vet at du har rett i noe av det du sier om eldre griser som drar nedover osv men det er så langt fra hvordan ting er her. vi virklig elsker værandre og jeg forstår bare ikke at du kan sitte og si så mye jeg hører du og noen andre her ikke har noen peiling på. er trist at du/dere har ett slik syn på dette. er det ikke noe som heter se i seg selv så finner enn svar!!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Jeg har lyst på asiatisk dame. Men vil ikke ha pattayahore eller golddiggers. Vil ha mer en jordnær dame som ønsker å bygge et godt liv med meg. Gjerne en fersk fra risåkeren, men som likevel snakker engelsk.

Så gutter... hvordan kan jeg komme i kontakt med en slik dame?

Lenke til kommentar

Flytt til Asia, og bruk lokale datingapper. Det var det jeg gjorde.

Jeg trur det er helt feil fremgangsmåte å sitte i Norge mens man leter etter noen som vil flytte hit for deg. Dette blir bare antagelser fra min side, men jeg trur kanskje den fremgangsmåten tiltrekker seg feil type kvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
perulv1983 skrev (På 4.4.2015 den 23.46):

norske damer er mer opptatt av og pleie egoet sitt og vise hvor hoven og vekksjemt en dame kan bli.

Einig i mykje du skriver, men her er eg ueinig. På samme måte som du sikkert har rett at nåken norske damer er slik du beskriver, har nok han du svarer rett på at det er mange som reiser ned, vifter med 50 lappen, for å utnytte unge damer. 

Ellers veit eg om fleire som har funnet seg ei kjekk dame i Thailand. Gift, lever eit normalt sundt forhold. Men samtidig har eg snakket med og veit om fleire som reiser ned og utnytter dei. Eldre griser som skal ha seg ungt kjøtt. Forkastelig.

Men det sier jo ingenting om deg og dine. Folk er forskjellige, og eg tviler ikkje på at du har truffet ei kjekk dame. På samme måte som eg har truffet ei kjekk norsk dame, som absolutt ikkje er opptatt av å pleie sitt ego, eller vise kor hoven og vekkskjemt ho kan bli.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig kjenner jeg ingen som er med "thaidamer" men jeg har bekjente thaier i Norge og noen gode venner. Det jeg klart ser her fra TS er stygge fordommer. Flotte mennesker og noen av de beste vennene man kan ha, samt maten er vidunderlig og sunn.

Men siden jeg har litt innsikt basert på bekjentskapskrets så er det en myte at dette er utnyttelse fra menns side men at kvinnene i mange tilfeller søker økonomisk trygghet samt at skandinaviske menn har rykte på seg for å være snille og greie. Dette er ting de verdsetter og derfor velger de ofte skandinaviske menn når de har muligheten. De er også hardtarbeidende og har tradisjon for å ta vare på foreldrene sine.

Thai kvinner er også verdenskjent for å være fantastiske husmødre. De har status på å ta vare på hjemmet og holde det fint og koselig for hele familie samt mange er gode kokker opptatt av sunn og helsemessig mat. Thaikvinner er rett og slett supre "home bosses" som sørger for at alt der er på stell. Det kan jeg forstå at menn verdsetter.

EDIT:
Men man skal være var på hva slags thai kvinne man etablerer et forhold med. Det er ikke uvanlig at thaikvinner som jobber i barer, massasjesalonger osv. har "mange kjærester" og den slags. Men selv der gjelder ikke dette alle.

Det er heller dere "jenter/prinsesser" som har stygge fordommer som er spesielt opptatt av dette, ikke menn. Enkelte norske kvinner og hvordan de omtaler disse forholdene minner meg mer om de bardamene man bør holde seg unna. Toxic.

Samt så har man alle kvinner fra skandinavia som drar til hellas og tyrkia for romanser og eldre norske kvinner som drar til Kenya og den slags steder. Se på dere selv før dere dømmer andre ;)

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Quote

Når man jobber med vanskligstilte kvinner og mødre i barnevernet så treffer man neppe mange av disse "kravstore kvinnene" som er en stadig voksende gruppe i det norske samfunnet og som er bakgrunn for akkurat den delen av diskusjonen. Men de finnes. Jeg har selv hatt et forhold til ei som var i langvarig samarbeidsprosess med barnevernet og selv om de kanskje ikke var kravstore i samme målestokk som vi snakker om forstod jeg raskt at penger var altoppslukende for dem. Jeg har selv levd i "norsk fattigdom" under oppveksten og forstår hvorfor penger blir så viktig, men alikevel kan man bli for besatt av å alltid finne en mulighet til å skaffe seg penger via andre. Det merkelige var at de heller ikke var spesielt takknemlige, fikk de noe ble det sett på som muligheten til å få mer. Dette har dog med situasjonen å gjøre fremfor kultur og nasjonalitet.

Helt korrekt og dette er helt uavhengig av hvilket land man kommer fra men forholdene man lever under.

Lenke til kommentar
Skurupu skrev (22 timer siden):

Flytt til Asia, og bruk lokale datingapper. Det var det jeg gjorde.

Jeg trur det er helt feil fremgangsmåte å sitte i Norge mens man leter etter noen som vil flytte hit for deg. Dette blir bare antagelser fra min side, men jeg trur kanskje den fremgangsmåten tiltrekker seg feil type kvinner.

Jeg kan ikke flytte til asia for jeg har jobb her hjemme. Jeg får også helseproblemer når jeg oppholder meg lengre enn 6-7 dager på varme steder med høy luftfuktighet.

lada1 skrev (16 timer siden):

Hva med å bruke kontakter i Norge? Date søstra til ei du synes bra om?

That's my 2 cents.

Jeg kjenner ingen asiater i Norge 😕

Har dere noen andre forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...