Gå til innhold

? Hold deg unna folk uten Facebook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan fortsatt være trolling. Noen driver og trekker i politiske tråder i dette overvåkningsamfunnet. Mistenkeliggjøring og skremselspropaganda om konsekvenser for de som avstår fra frivillig overvåkning.

 

"Er du ikke på FB er du psykopat og får ikke jobb". Det må da være ganske effektiv propaganda for å skremme folk til "frivillig" overvåkning. Det er sikkert de samme folkene som innførte FB-cookie på nettsider, uten å varsle eller spørre om lov fra brukerne. En cookie som registrerer en hver nettside FB-brukere er inne på.

 

Litt gammel video, men neppe mindre aktuell i dag selv om FB og betingelser har endret seg noe.

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kom akkurat på at eg faktisk spøkte om dette i sommer til ei søster. Hun har ikke facebook, og kommenterer alltid at hun heller aldri kommer til å ha det. Eg sa da at om ikke lenge så vil det bli ansett som mistenkelig, og at hun vil få problemer med å bytte jobb.

 

Og voilà...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er faktisk et par stykker igjen i verden som har venner IRL, og ikke har behov for fjaseboka/twitter osv.

Så fordi jeg er på Facebook har jeg ikke venner IRL?

 

Hva med deg, som har over 32.000 innlegg her på Diskusjon.no? Jeg tror du bruker langt mere tid her enn det jeg bruker på Facebook (5, maks 10 min. daglig) Så da har vel ikke du venner heller da?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så fordi jeg er på Facebook har jeg ikke venner IRL?

 

Hva med deg, som har over 32.000 innlegg her på Diskusjon.no? Jeg tror du bruker langt mere tid her enn det jeg bruker på Facebook (5, maks 10 min. daglig) Så da har vel ikke du venner heller da?

Litt hårsår?

 

Jeg skal innrømme at jeg bruker en del tid her; men det er ikke fordi jeg ikke er på FB. Men fordi her finner jeg noe som er interessant.

 

Det er flere grunner til at jeg ikke er på Facebook - 1) jeg finner retningslinjene til FB uetiske, og kan dermed ikke godta de*, 2) et brukergrensnitt som ikke ligner grisen** og 3) det skjer lite av interesse der.

 

Jeg er ikke så sikker på at overvåking er det største problemet med FB; det er heller det at det er en kynisk mekanisme for å trykke reklame ned halsen på folk.

 

*) Det er særlig holdningen de har til copyright som er helt på jordet.

**) Har jo observert andre som er på FB ...

Endret av tomsi42
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som om det ikke var nok sosialt press fra før for å bli overvåket i verdens mest overfladiske nettsamfunn, så skal også amerikanske arbeidsgivere stemple alle som avstår fra overvåkningen som psykopater. Skremmende oppførsel! :thumbdown: Men aldri så galt at det ikke er godt for noe. Arbeidsgivere med hårreisende holdninger vil ikke kaste bort skikkelige folks tid på intervjuer.

 

Det er jo ikke første gang man ser arbeidsgivere være rimelig useriøse i sine undersøkelser av hva slags medarbeideren man vil ha, dessverre.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...