Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

6 minutes ago, toreae said:

Spørs hva du mener med kvalitet. Jeg printer (nesten) ikke pynteting. Så jeg printer bredere og høyere, gjerne 0,6 mm bredde og 0,3 mm høyde. Da må man som regel printe varmere. Men husk at fysikken uansett begrenser hvor mye plast du kan kjøre gjennom hotend.

Neri, jeg printer ting som må passe sammen, så dimensjonene vil jeg helt ikke fikle med. Men som jeg nevnte tror jeg noe tid kan spares på å velge riktig infill-mønster/-mengde, og optimalisere slik at hodet ikke må flyttes så langt.

Men tar gjerne imot konkrete tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Aetius skrev (2 timer siden):

Hva slags triks har dere for å få opp tempoet på utskrifter uten at det går ut over kvaliteten?

Jeg tenker på slike ting som lightning infill, kanskje klynge de høyeste elementene sammen midt på platen slik at hodet ikke trenger flytte seg så langt, etc.

Øke temp og sørge for god kjøling. Det hjelper også og sørge for at flowrate er korrekt kalibrert

Lenke til kommentar
bshagen skrev (34 minutter siden):

Til dere som har Prusa Mini, hvor ofte må dere åpne opp for å rense ut extrudern for filament? Har lyst på en 3d printer, og da helst en mini, men akkurat den prosessen der syns jeg ikke så særlig smidig ut

Eksempel: 
 

 

Så lenge du bruker kvalitetsfilament er det nesten aldri nødvendig. Mange år siden jeg har måtte gjort dette

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
activex skrev (29 minutter siden):

Jeg har holdt meg til Smartfil siste årene. Veldig fornøyd der, har printa mest med PLA, men også med PETG (med og uten karbon), ASA og TPU

ASA også? Bruker du et boks til å ha over da? 

EDIT: Er ganske noob på dette, bare begynt å lese meg opp og har ikke prøvd selv enda :) 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
bshagen skrev (11 timer siden):

ASA også? Bruker du et boks til å ha over da? 

EDIT: Er ganske noob på dette, bare begynt å lese meg opp og har ikke prøvd selv enda :) 

ASA er ganske likt ABS, men avgir ikke samme avgass, og er ikke like følsomt til omgivelsetemperatur. Jeg har vært såpass fornøyd med det at jeg har faktisk aldri prøvd ABS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...