Jump to content
Merko

Den store 3D Print Tråden - Printer du?

Recommended Posts

Hvor tynt kan man egentlig printe med en vanlig 3D printer?

trenger en ny "holder" til loddesvampen som er integrert i loddestasjonen og denne passer i spor som er ca. 1mm tykke. Hvis ikke, hvor tynt kan man printe og allikevel oprettholde en viss soliditet?

12 hours ago, Bjerknez said:

Hvor tynt kan man egentlig printe med en vanlig 3D printer?

trenger en ny "holder" til loddesvampen som er integrert i loddestasjonen og denne passer i spor som er ca. 1mm tykke. Hvis ikke, hvor tynt kan man printe og allikevel oprettholde en viss soliditet?

Med min modifiserte ender 3 pro, jeg kan printe helt ned til 0.04mm lag tykkelse helt problemfritt.

Modifiserte delene er da skr 1.3 hovedkort med tmc 2209 silent steppers, e3d v6 hotend med custom kjøling og kraftigere vifter, triangle lab dual drive extruder, og glass bed. Resten er stock.

Bilde vedlagt er en tastatur tast med baby yoda

20220105_221714.jpg

Edited by Gintoki

Kjøpte meg omsider en fdm printer til å bruke ved siden av resin printeren min.

Lurte på om noen her inne vet om hvor man kan få kjøpt gjengeinnsatser som egner seg for å smelte inn i plastikk her i landet? Tenker da typen med geometri på utsiden som kan gripe plasten. Har sett rundt og eneste jeg har klart å finne så langt er ment for bruk i tre.

Dette er typen jeg tenker på.

image.png.ac308267cf7ebdf05159472bd65936e8.png

Grattis med ny printer! Hvilken kjøpte du?

Vet dessverre ikke om her i landet. Men om du vil kjøpe fra Tyskland, så selger youtuberen CNC Kitchen.

Link. Dessverre utsolgt nå...

gikk for en prusa mini. Ville komme i gang uten for mye knoting, så fant ut at det er en grei starter. Veldig lyst til å bygge noe ala voron 2.4 e.l senere, men har ganske begrenset med både plass og kunnskap foreløpig.

Første prosjekt blir nok å printe og montere denne basen til minien, og muligens en kasse senere. Har tilgang til både cnc fres og laserkutter så burde være smal sak å smelle noe sammen.

En Voron 2.4 hadde vært noe. Men jeg printer endel PETG for tiden, og da er det ikke så mye å vinne på hastigheten. Men "travels" hadde gått fort.

Talwin skrev (2 timer siden):

Kjøpte meg omsider en fdm printer til å bruke ved siden av resin printeren min.

Lurte på om noen her inne vet om hvor man kan få kjøpt gjengeinnsatser som egner seg for å smelte inn i plastikk her i landet? Tenker da typen med geometri på utsiden som kan gripe plasten. Har sett rundt og eneste jeg har klart å finne så langt er ment for bruk i tre.

Dette er typen jeg tenker på.

image.png.ac308267cf7ebdf05159472bd65936e8.png

Jeg handler mye hos Aliexpress som har en del selgere som selger slikt.

https://www.aliexpress.com/af/THREADED-INSERTS.html?d=y&origin=n&SearchText=THREADED+INSERTS&catId=0&initiative_id=SB_20220114084700

AliExpress er VOEC registrert så moms og slikt blir lagt til i kassa og varene forhånds fortollet så en slipper noe fortollingsrot og avgifter med posten. Men velger en rimligste fraktalternativ så må en ha litt tålmodighet :) 

• Like 2