Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

ilpostino skrev (1 time siden):

men hvordan lakkerer dere? airbrush? pensel?

Om det feks er ABS plast du printer med, så kan du bruke Acetone fra feks Biltema.

Da "etser" det ytterste laget bittelitt som gjør det helt glatt som bildet under. Fungerte veldig fint når jeg testet for en tid tilbake.

 

screen-shot-2014-05-08-at-1-38-42-pm.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Har ikke 3D printet på veldig lenge, så tenker jeg må få startet litt igien. 

Flere som er aktive innen feltet eller hvordan er det om dagene? Noen artige ting man kan printe nå til dags??

 

Oter skrev (På 17.5.2020 den 17.24):

noen med resin printer her?

Nei, men har vurdert en slik printet. Noe du lurer på ang de? Meg bekjent er det vel kun til pynt det man printer, ikke noe som tåler mye (?) 

Lenke til kommentar
Merko. skrev (5 timer siden):

Har ikke 3D printet på veldig lenge, så tenker jeg må få startet litt igien. 

Flere som er aktive innen feltet eller hvordan er det om dagene? Noen artige ting man kan printe nå til dags??

 

Nei, men har vurdert en slik printet. Noe du lurer på ang de? Meg bekjent er det vel kun til pynt det man printer, ikke noe som tåler mye (?) 

fant ut av det,brukte en annen måte og få justert printhøyde en det som sto i bruksanvisningen,og brukte en annen resin en den som fulgte med printeren,så har fått printet noen testprint nå.

bestillte meg en ender 5 for og printe litt annet,og større print også

Lenke til kommentar

Første velykket printen på min ender 5, 210/60,lastet ned fil fra thingiverse, slicer den med creality sitt program, forandret ingenting, har null peiling på innstillinger, så ble med support også, uvant i forhold til slicer programmet til resin printeren, der det må velges manuelt, synes egentlig printen ble veldig bra, uten at jeg forandret noe i innstillingene, brukte 3dnet sitt eget pla filament, synspunkter på printen? 

IMG_20200608_165310.jpg

IMG_20200608_165321.jpg

IMG_20200608_165333.jpg

IMG_20200608_165402.jpg

IMG_20200608_165412.jpg

Lenke til kommentar
Complexity skrev (Akkurat nå):

Benchy var/er en fin test for å sjekke at alt står bra til. Men den skal printes uten support.

Dagens printere er så gode så den er dog litt "enkel" nå. Kunne være tungvint å få den så fin for noen år siden.

vet at den skal printes uten support,tenkte ikke tanken at jeg måtte huke av for den boksen,så har slicet den på ny,uten support,og uten platting

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
U1ven skrev (26 minutter siden):

Hvor kjøper jeg ledninger for å bytte ut strømledning fra bed til hovedkort på ender 3? Bunnen varmer ikke lenger, har ikke dobbeltsjekket, men antar at det er ledningene som er gått. De må loddes på.

Jeg ville sagt Biltema så lenge du finner tilsvarende tykkelse og what not der. De har iallefall mye elektriske ledninger til bil og båt.

Lenke til kommentar
On 6/24/2020 at 8:44 PM, Complexity said:

Må ha en veldig heftig loddebolt for å lodde på heatbed. Så snart man tar spissen borti spres varmen så godt at man får ikke nok temperatur.

Ledninger får man vel over alt, men pass på å kjøp noen som er ganske myk så de tåler å bøyes mye.

Kan du foreslå en god en? Bestilte et komplett sett her - https://www.clasohlson.com/no/Loddepenn-og-loddepistol-med-tilbehør/p/41-1531, men den er kanskje ikke sterk nok? (har ikke motatt enda)

Endret av U1ven
Lenke til kommentar
30 minutes ago, U1ven said:

Kan du foreslå en god en? Bestilte et komplett sett her - https://www.clasohlson.com/no/Loddepenn-og-loddepistol-med-tilbehør/p/41-1531, men den er kanskje ikke sterk nok? (har ikke motatt enda)

100W er vel ganske så bra. Bare å prøve den der. Men lodd litt på andre ting før du begynner rett på den vanskelige bedn om du ikke har loddet mye før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (2 timer siden):

Noen som har prøvd Clas Ohlson sitt butikkmerke-filament? Jeg vet at Flashforge som de selger har et labert rykte.

har ikke prøvd,men en jeg jobber med skryter av det,selv så bruker jeg 3dnet sitt eget pla filament,og synes det fungerer meget bra,de har fått en ny type,da den de hadde før hadde problemer vet jeg,har bestillt noen ruller fra modellers.no som skal testes også

Lenke til kommentar
3 hours ago, Gavekort said:

Noen som har prøvd Clas Ohlson sitt butikkmerke-filament? Jeg vet at Flashforge som de selger har et labert rykte.

Cash Olson filament er ganske så bra, såfremt de ikke har endret leverandør eller noe i det siste.

Grå clasern PLA gir en utrolig fin finish. Fant ett bilde av en Terminator jeg printet i 2018 med grå clasern. 

IMG_20180306_183650.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...