Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

resin printer en en sen og grisete printer... har en D7 her, gøy printer, men liten byggevolum, tar lang tid, litt mere gris enn "vanelig" printer (må vaske printen i sprit og vann, så herde videre i UV lys) men sykt fine print man får! 

 

er vel også en del dyrere med resin enn filament, men siden det er lite byggevolum og tar lang tid så holder 1l lengre enn 1kg filament, igjaffal her! xD

 

har bare brukt D7en og der har jeg koblet opp RPI og bruker nanoDLP på den, funker bra, legger inn en STL i programmet å slicer den, så starter du den også ifra nettleseren.. eneste er at support ikke er lett å legge til i programmen, så vidt jeg har prøvd, og man må rotere STL filen rett vei før man legger den inn i nanoDLP, har igjaffal ikke funnet noen måte å snu den på i programmet..

 

men kan anbefale D7! kjøp den hos creative3D, de kan printeren GODT!

 

størrelsen på printen er grei,skal bare brukes til og printe deler til modelbygging,litt over 4k med 1l ekstra med resin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

størrelsen på printen er grei,skal bare brukes til og printe deler til modelbygging,litt over 4k med 1l ekstra med resin

okay, ja størrelsen har ikke vært noe problem her heller.. men kjøp hos creative3D da de kan printeren og du kommer mest sansynlig til å trenge dere hjelp.. :p en helt annen printer enn FDM printeren..

Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med Wanhao PLA, den billige classic typen. 175kr for 1kg spole.

Bare å prøve.

Kjører omtrent bare billigste noname PLA jeg finner fra kina, og alt har vært temmelig gode greier, med untak av en spole med gul jeg har som knekker veldig enkelt. Men klarer man å printe med den så er resultatet veldig bra allikevel.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg har ikke greie på 3D-print i det hele tatt, så lurer på noen ting... Jeg ser for meg at en 3D-printer (billige modeller) er som en vanlig printer med bare en farge? Man kan ikke printe ut flerfargede saker, sånn som en vanlig printer gjør i dag med flere fargepatroner?

Jo, flere printere kommer med flere printerhoder, slik at man feks kan printe 2-5 farger, men er ikke veldig vanlig. Koster noe mer også med flere printerhoder.

 

Uansett så er det best om du bare printer i feks hvitt, så kan du spraye, male eller fargelegge det på andre måter i etterkant. :) 

Lenke til kommentar

Jeg har ikke greie på 3D-print i det hele tatt, så lurer på noen ting... Jeg ser for meg at en 3D-printer (billige modeller) er som en vanlig printer med bare en farge? Man kan ikke printe ut flerfargede saker, sånn som en vanlig printer gjør i dag med flere fargepatroner?

Du smelter lag på lag med plast.

Noen printere har 2 dyser som vil si at du kan printe to farger.

Du kan alltids pause printeren og bytte til en annen farge og fortsette.

 

Eller printe med regnbuefarget plast om du føler deg kunstnerisk.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...