Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt spam fra meg nå, men må virkelig få understreke hvor kult dette filamentet er, dette var en 24 timers jobb med 50 m/s  og 0,16 mm laghøyde å det er nesten slik en knapt ser at det er 3d printet. Absolutt et anbefalt filament om en ønsker å printe ut figurer eller lignende  uten å måtte etterbehandle de så mye :) 

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Laget og en liten timelaps over de 24 timene printen gikk

 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

  

16 hours ago, Evil-Duck said:

Litt spam fra meg nå, men må virkelig få understreke hvor kult dette filamentet er, dette var en 24 timers jobb med 50 m/s  og 0,16 mm laghøyde å det er nesten slik en knapt ser at det er 3d printet. Absolutt et anbefalt filament om en ønsker å printe ut figurer eller lignende  uten å måtte etterbehandle de så mye :) 

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Laget og en liten timelaps over de 24 timene printen gikk

 



Hvilken slicer bruker du? Likte den supporten.

Endret av Gintoki
Lenke til kommentar
ilpostino skrev (3 timer siden):

er det halvparten så bra som du sier slenger jeg det inn i førsteposten som anbefaling.

Skal ikke skryte på meg all verden med erfaring når det kommer til forskjellige filament typer, men er vertfall svært imponert over hvordan dette nærmest visker ut layer lines sammenlignet med de andre filamentene jeg har brukt

Nærbilde av en liten penn holder jeg printet ut i går, i helt rette vinkler med noe lys så ser en de fortsatt, men ikke slik det er med andre filament jeg har printet med hvor de er helt obvious. 

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det filamentet tilsatt partikler som gjør at man bør bruke en herdet dyse eller kan man printe det med vanlig kopper dyse? Imponerende resultater.

Fikk omsider prusa minien min bygget i går, printet en benchy i clas ohlson petg uten a gjøre noe med innstillinger i sliceren.

En del stringing men det er lett å fikse med varmluft.

Baugen ble fin synes jeg. Nå er det bare å lære sliceren.

34F70677-6099-45A1-8A64-D49DA37911E5.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Talwin skrev (1 time siden):

Er det filamentet tilsatt partikler som gjør at man bør bruke en herdet dyse eller kan man printe det med vanlig kopper dyse? Imponerende resultater.

Så vidt jeg vet er det uproblematisk å printe med vanlig messingdyse, vertfall det jeg gjør. Men de sorte flekkene er jo små partikler som ikke smelter sammen med plasten men bare blir skubbet ut av dysa sammen med plasten, kan hende disse partiklene forårsaker noe erosjon over tid, men da er jeg ikke så redd for å kaste på en ny dyse, heldigvis ikke fryktelig dyr forbruksvare. Ellers er det som alltid noe større fare for clogging ved bruk av slikt material, ser enkelte anbefaler å bruker 0,5mm dyse på marble filament, men jeg har printet mye med 0,4 mm uten noen problemer så langt :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gintoki skrev (11 timer siden):

Kunne du delt support settings av det du brukte for din print? Bruker kun cura selv, men vil få til plast sparende supports også :)

For den aktuelle printen så var tree supportsa en del av STLen som nevnt. Siden tree supportsa her står for støtte der en trenger de internt i modellen så bruker jeg bare standard Support settingsa i cura men endrer på "Support placement" til "Touching Buildplate". Ellers har jeg ikke eksprimentert så mye med support settings enda. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Evil-Duck skrev (1 minutt siden):

ofte like greit å bestille fra Norske sider som 3dnet så får du 5 års reklamasjon og på kjøpe

Dessverre er det kun mulig å  gi en tommel opp.

Hadde ingen anelse at norske butikker solgte Prusa.

Denne gangen vil jeg ikke mekke på printer. Vil ha en printer som kan stå klar når jeg trenger den. Kommer til å printe med PETG, har egentlig kun erfaring med PLA og noe TPU. En stund siden jeg har satt meg inn  i 3d  printere,  er Prusa'en en slik printer?

Har hatt Anycubic og Creality printere,  totalt 7 stk.

Lenke til kommentar

Har ikke erfaring med Prusa sin mini, men mye erfaring med i3 MK3 og MK3S+. Disse printerene har jeg printet PLA, PETG og TPU på, og de er fantastiske printere. Nå kjøpte riktignok vi (Bitraf makerspace) disse som byggesett, men jeg ser at 3DNet leverer de ferdige. Det eneste du trenger å gjøre er å kjøre første gangs kalibrering, og kanskje "first layer" kalibrering en sjelden gang. Auto bed leveling er et must, etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...