Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Noen som kan brenne en bootloader til min atmega644p? Solidoodle vil ikke erstatte min som er defekt. Jeg betaler

 

Jeg har brukt det meste av dagen i dag til å teste hvorfor jeg ikke får uploadet firmware, og har kommet fram til at den mangler bootloader. Jeg kunne kjøpt inn alt som trengs for å legge inn en bootloader, men dette blir litt for avansert for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Når det er sagt, så skal jeg gå til innkjøp av en Kinect (som hovedsaklig hører til Xbox 360). Den kan brukes som en 3D Scanner til PCen. Veldig detaljert 3D Scanner også.

Så da vil jeg kunne scanne ordentlige ting, så printe dem ut.. :)

 

Her ser dere hvordan det fungerer:

Bare spør om du lurer på noe mer. :)

 

Vil dette funke med et PS3 kamera også?

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Det her var jo bare helt awesome, synd jeg har mer fornuftige ting å bruke penger på! Men bruker de mye "blekk"? Fikk noen tøffe ideer om å bestikke diverse brukere her inne med 3D printer for å lage helt awesome stæsj til RC bilen min :p

Lenke til kommentar

Det her var jo bare helt awesome, synd jeg har mer fornuftige ting å bruke penger på! Men bruker de mye "blekk"? Fikk noen tøffe ideer om å bestikke diverse brukere her inne med 3D printer for å lage helt awesome stæsj til RC bilen min :p

Bruker ikke mye "blekk" nei. Du kan egentlig velge selv. Om du printer noe med 100% plastikk, så bruker det mer enn om du printer med feks 25%.

25% Vil jeg si er veldig vanlig. Da lager den et rart mønster inni modellen som går i kryss, slik at den sparer en del plastikk.

Om du skal printe noen deler som må være veldig solide\tåle mye, så kan du bare øke prosenten. (Den vil heletiden se like fin ut på utsiden).

 

Ellers som nevnt, kan du bare lage modellen i et eller annet 3d program med riktig skalering, så kan vi sikkert prøve oss. :)

Lenke til kommentar

Det vil ikke se pent ut å printe den motoren komplett tror jeg. Mange deler som trenger support da de er i "løse lufta". Men å printe motoren i deler og lime sammen i ettertid vil nok gå veldig fint.

 

Da printer jeg ut en selvlaget holder til to SSD-disker.. Spennende :)

Endret av Calvinator
Lenke til kommentar

Ah, of course... Er ikke vandt til å tenke newtons lover når det kommer til 3d printing enda.

Jeg fikk forresten mail fra Makergear! Nå er det endelig min printer som er i produksjon og skal bli sendt ut om et par dager! Har stått på ventelisten siden første desember!

Lenke til kommentar

 

Når det er sagt, så skal jeg gå til innkjøp av en Kinect (som hovedsaklig hører til Xbox 360). Den kan brukes som en 3D Scanner til PCen. Veldig detaljert 3D Scanner også.

Så da vil jeg kunne scanne ordentlige ting, så printe dem ut.. :)

 

Her ser dere hvordan det fungerer:

Bare spør om du lurer på noe mer. :)

 

Har du fått til dette med Kinect?

Hadde vært tøft med bilder om du har fått det til, eller en video om hvordan det foregår :D?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...