Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

I mangel på mer kreativ overskrift...

 

Jeg ser mange par hvor minst en av partene rett og slett er ganske stygg, et syn jeg kan dele med mange andre. Men er det da sånn at kjæresten sannsynligvis synes h*n er evig digg likevel? Eller er det vanlig å ha kjærester man ikke synes er mer enn ganske pene?(da det vel ikke finnes utømmelig med perfekte folk)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kunne aldri tenkt meg til å gått inn i et forhold med noen jeg ikke hadde funnet seksuelt tiltrekkende. Hvorfor? Fordi jeg vil være istand til å gi komplimenter om at personen er ser kjekk ut, og faktisk mene det.

Det jeg finner tiltrekkende, kan for alt jeg vet du finne grusomt. Hva andre tenker bryr jeg meg ikke om, det er mitt forhold, og jeg blir sammen med den jeg vil. Uansett hvor grusom vennene mine måtte finne personen.

 

Tiltrekning kan være så mye mer enn bare utseendet. Utstråling, personlighet, synspunkter og meninger, for ikke å snakke om kroppsspråk.

 

Tiltrekning er helt inviduelt etter min mening.

 

Edit; skriveleif

Endret av cakenommy~
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er helt klart at det ytre bare er en liten del av en person. Utfra kun "utseende" kan vi jo ofte se at den ene parten av forholdet ser bedre ut enn den andre.

 

Men, hva er deres opplevelse angående dette: Oftest kjekk kar med litt mindre pen fru, eller pen fru med litt mindre kjekk mann? :)

Lenke til kommentar

Her er alle de korrekte klisjeene om hvordan skjønnhet kommer fra innsiden på plass allerede, ja.

 

Jeg tenker at det i grove trekk finnes to typer forhold; forhold med en trofe-partner og forhold med en kompis-partner. For førstnevnte er det avgjørende at partneren er attraktiv og har egenskaper som gjør han/hun egnet til å vise frem for familie og venner, som skal bli misunnelige og tenke på hvor bra du har gjort det. I motsatt ende av skalaen har du de som først og fremst er ute etter en partner de har mye til felles med, som de kan nyte hobbyene sine med og ha givende samtaler med, og da er den personlige kjemien langt viktigere enn utseende. Jeg tenker at de fleste forhold befinner seg et sted mellom disse to, men det vil alltid være mange par som går mer mot ytterpunktene og.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det spørs hvem du er som person, dine erfaringer, og preferanser.

Jeg har en tendens til å bli tiltrukket av de som andre kanskje finner noe mindre attraktiv, siden det er som regel de som har den beste personligheten. Har også venninner og kompiser som går mer eller mindre på utseende.. og jeg syns mer synd på dem enn det jeg er misunnelig, for å si det sånn.

 

Har en venninne som er spesielt sær på dette, og som misunner meg for det fantastiske forholdet jeg har med min kjæreste, mens hun samtidig nekter å ta imot mine råd som å ikke bry seg om nasjonalitet, alder eller utseende. Hun vil tydeligvis heller være med noen som er 'pen' som ikke behandler henne som han burde.. idiot..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har ofte opplevd å bli kjent med jenter jeg ved første øyekast (i starten) ikke synes var spesielt attraktiv, men etter hvert som jeg ble kjent med dem ble jeg mer og mer interessert, og utseendet deres bare fulgte med på kjøpet. Tror det har litt med modenhet å gjøre, uten at jeg på en måte skal skryte. Skjønnhet kommer mer eller mindre innenfra, men man skal jo kunne tiltrekkes seksuelt av sin partner. Det synes jeg er viktig.

 

Mennesker er litt som bøker. Om du er på leting etter en helt ny bok i butikken spiller kanskje omslaget en viss rolle, men til syvende og sist er det jo innholdet som er viktigst. En stygg bok kan bli yndlingsboken.

 

Min forrige partner, som jeg vil kalle henne, var fra et objektivt synssted (?) langt penere enn meg, type "over min liga". Jeg sa dette til henne, og hun lo og sa at sånn måtte jeg ikke tenke. Hun hadde blitt interessert i hvem jeg var. Hun synes jeg er kjekk da :blush:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sitronsaft, du fikk meg til å tenke på noe annet også. Når man først blir kjent med en person så oppdager man hvem denne personen faktisk er, og dette kan ha så sinnsykt mye å si på hvordan man ser denne personen. En person som man først synes er helt OK utseendemessig, kan bli det rene bombshell når man oppdager at det er en fantastisk personlighet som ligger under.

Lenke til kommentar

Sannheten om hvem som er "stygg" og ikke får du av små barn og fulle folk.

 

...Ofte også hvem som er snille, greie, kule, normale, rare og hvem som har annen hudfarge.

 

Utover det vet jeg mange pene mennesker som har dårlige dager av og til,

likedan fæle troll som har sine bedre øyeblikk.

Lenke til kommentar

Jo kåtere man er jo finere blir dama? Neida...

 

Jeg støtter opp om de innleggene i tråden som handler om at personer gjerne blir finere, eller skjønnere for å bruke ordet i tittelen, når man blir kjent med dem. Det handler nok veldig mye om personlighet som dere skriver om her men jeg tror også det har litt med at man blir vant til de mindre fine sidene ved personen og gjerne legger merke til trekk eller småting man virkelig digger ved dem i stedet for. Og oppmerksomhet er ganske tiltrekkende i seg selv, vil jeg våge å påstå. At en annen person ler av dine vitser og virker oppriktig interessert i det du snakker om = turn on!

 

Kombinasjonen av disse tingene, og sikkert flere andre ting jeg eller andre har eller ikke har nevnt, vil dermed trolig føre til at utenforstående kan se to personer som utseendemessig står på forskjellige skalaer selv om de to ikke har samme oppfatning av saken.

 

Og i tillegg er jo smaken i utgangspunktet som baken. Noen av oss har merkelige kinks, også når det kommer til utseende.

Lenke til kommentar

Det spørs hvem du er som person, dine erfaringer, og preferanser.

Jeg har en tendens til å bli tiltrukket av de som andre kanskje finner noe mindre attraktiv, siden det er som regel de som har den beste personligheten. Har også venninner og kompiser som går mer eller mindre på utseende.. og jeg syns mer synd på dem enn det jeg er misunnelig, for å si det sånn.

 

Har en venninne som er spesielt sær på dette, og som misunner meg for det fantastiske forholdet jeg har med min kjæreste, mens hun samtidig nekter å ta imot mine råd som å ikke bry seg om nasjonalitet, alder eller utseende. Hun vil tydeligvis heller være med noen som er 'pen' som ikke behandler henne som han burde.. idiot..

Er det virkelig slik?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...