Gå til innhold

[Løst] Gaming / Streaming PC Til 10k


Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp til å sette sammen en PC som skal brukes til å spille The Secret World, Heroes of Newerth, CS...., Guild Wars 2, Arma 2 (DayZ). Har også tenkt å streame de fleste av disse spillene via Xsplit.

 

Jeg trenger egentlig alt nytt, utenom kabinett og SSD. Det kabinettet jeg har fra før er et CoolerMaster HAF Miditower, som jeg er veldig fornøyd med.

 

Her er førsteutkast av handlelista: http://www.komplett....5F-7B1AACF701C3

 

(Det trenger ikke å være fra komplett, er bare så vandt med å handle derfra)

 

Hadde vært fint å fått litt hjelp til hva jeg burde bytte ut, og jeg prøver å få det hele under 10.000kr.

 

Trenger også et billig kabinett til de gamle delene, som jeg tenkte å bruke til en stue-pc.

 

Takker for alle svar!! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dropp ihvertfall den Intel-kjøleren. Den yter ikke spesielt godt og til nærmere 900kr er den et eksepsjonelt dårlig kjøp. Kjøleren til minnebrikkene er også totalt bortkastet, med mindre hensikten er bling bling.

 

Jeg ville også gått for en bedre PSU. Corsair TX650 er langt ifra dårlig, men den støyer en del og er heller ikke modulær. XFX Proseries er f.eks et bedre valg. Kjøper du hos Dustin får du 750W-utgaven til samme pris. Jevnt over kan du spare inn en del ved å handle der forresten.

 

Green-disker er ikke spesielt godt egnet til annet enn ren lagring. Siden de er "miljøvennlige" vil de også spare strøm ved enhver (u)passende og anledning. Til spill ol. vil en vanlig 7200rpm HDD være et bedre valg.

Endret av pølsehund
Lenke til kommentar

Denne pcen er ferdigbygget, og som du ser er den billig(; Rå ytelse for penga :tease:http://cdon.no/elekt...-_w7hp-20830516

 

Ja, det var jo en mulighet dette også! :)

 

-Takk

 

 

Dropp ihvertfall den Intel-kjøleren. Den yter ikke spesielt godt og til nærmere 900kr er den et eksepsjonelt dårlig kjøp. Kjøleren til minnebrikkene er også totalt bortkastet, med mindre hensikten er bling bling.

 

Jeg ville også gått for en bedre PSU. Corsair TX650 er langt ifra dårlig, men den støyer en del og er heller ikke modulær. XFX Proseries er f.eks et bedre valg. Kjøper du hos Dustin får du 750W-utgaven til samme pris. Jevnt over kan du spare inn en del ved å handle der forresten.

 

Green-disker er ikke spesielt godt egnet til annet enn ren lagring. Siden de er "miljøvennlige" vil de også spare strøm ved enhver (u)passende og anledning. Til spill ol. vil en vanlig 7200rpm HDD være et bedre valg.

 

Skal i hvertfall ikke ha vanlig stock kjøler til CPUen, og har aldri brukt kjøler til minnebrikkene, syntes den så litt snasen ut bare.. Uansett, jeg kommer nok til å overclocke CPUen etterhvert, kan du anbefale en grei CPU-kjøler til en hyggelig pris? =)

 

Ja, ser nå at "miljødisken" er litt tregere da, så kjører på med en standard 7200-rpm ;)

 

-Takk for svar!

Endret av Niiclas
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...