Gå til innhold

Anmeldelse: Theatrhythm Final Fantasy (3DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt delt her. Er stor Final Fantasy-fan og synes dette er et morsomt konsept - kjenner jeg får lyst til å prøve kan du si - men samtidig oser det spin-off og melking lang vei, og jeg spør om ikke Square-Enix egentlig har bedre ting å gjøre; som å fikse FFXIV, gi lyd fra seg om Versus XIII eller begynne på den helvetes FF7-remaken. :hmm:

Lenke til kommentar

Er litt delt her. Er stor Final Fantasy-fan og synes dette er et morsomt konsept - kjenner jeg får lyst til å prøve kan du si - men samtidig oser det spin-off og melking lang vei, og jeg spør om ikke Square-Enix egentlig har bedre ting å gjøre; som å fikse FFXIV, gi lyd fra seg om Versus XIII eller begynne på den helvetes FF7-remaken. :hmm:

 

Du kan laste ned demoen på nintendo sin shop, du får prøve 2 sanger på alle vanskelighetsgradene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er litt delt her. Er stor Final Fantasy-fan og synes dette er et morsomt konsept - kjenner jeg får lyst til å prøve kan du si - men samtidig oser det spin-off og melking lang vei, og jeg spør om ikke Square-Enix egentlig har bedre ting å gjøre; som å fikse FFXIV, gi lyd fra seg om Versus XIII eller begynne på den helvetes FF7-remaken. :hmm:

 

Du kan laste ned demoen på nintendo sin shop, du får prøve 2 sanger på alle vanskelighetsgradene.

 

Om jeg husker riktig var de to låtene fra demoen The Man With the Machine Gun fra Final Fantasy VIII og Sunleth Waterscape fra Final Fantasy XIII. :)

Lenke til kommentar

To Zanarkand er kanskje en av de mest romantiske sangene på piano. :)

 

Den melodien er fantastisk! Men syns den er mer melankolsk enn romantisk.

 

Her er den for de som vil høre:

 

Og for å ha noe helt on topic og: Har spillet, digger det! Men så er jeg også svak for rytmespill. Trodde det ville bli enkelt siden man ikke trenger å trykke der hvor triggerne er (slik som i Elite Beat Agents) (og bortsett fra til en viss grad i FMS-stages), men det blir mer enn utfordrende nok på høyeste vanskelighetsgrad.

 

Edit: Og for andre som har spillet: Du kan få passord til CollectaCards på hjemmesiden til spillet. Direktelink til listen: http://theatrhythm.com/CollectaCard/collectacard.html

Endret av Stylpe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Du må også gjøre disse sveipene med en har og bestemt bevegelse, ellers risikerer du at de ikke registreres."

 

Øh, nei? Jeg gjør det stikk motsatte og sveiper bare så vidt borti skjermen, men det registreres hver eneste gang. Det gjør det også mye enklere å registrere notene som går på skrå.

 

Har for øvrig spilt i tyve timer så langt, men er langt fra ferdig. Er for opptatt med å åpne opp nye folk, nye sanger og nye Dark Notes. Bare synd multiplayer kun er i Local Play. Hadde vært interessant om man fikk det via nettet. Men, men.

Lenke til kommentar

"Du må også gjøre disse sveipene med en har og bestemt bevegelse, ellers risikerer du at de ikke registreres."

 

Øh, nei? Jeg gjør det stikk motsatte og sveiper bare så vidt borti skjermen, men det registreres hver eneste gang. Det gjør det også mye enklere å registrere notene som går på skrå.

 

Har for øvrig spilt i tyve timer så langt, men er langt fra ferdig. Er for opptatt med å åpne opp nye folk, nye sanger og nye Dark Notes. Bare synd multiplayer kun er i Local Play. Hadde vært interessant om man fikk det via nettet. Men, men.

 

Da må du sveipe litt anderledes/hardere enn meg. Begynner å få det innøvd i hendene nå, men det skjer fremdeles av og til at jeg sveiper i riktig retning uten at spillet registrer det.

 

Så hva er FF favorittsangene til folk? Mine er To Zanarkand (FFX), The Price of Freedom (FFVII: Crisis Core) og Kimi ga Iru Kara (FFXIII). :)

Er selv svak for To Zanarkand. FFXI Opening Theme er også en av Uematsus vakrere orkester/vokalstykker. Er særlig glad i Distant Worlds-utgaven av stykket.

 

Har så mange favoritter at det er vanskelig å bare nevne noen, men sånn på sparket er disse i hvert fall helt fantastiske:

 

Opening - Bombing Mission fra Final Fantasy VII.

Time Compression fra Final Fantasy VIII.

Coin of Fate fra Final Fantasy VI.

The Final Battle fra Final Fantasy V.

Fisherman's Horizon fra Final Fantasy VIII.

fra Final Fantasy XII.

Kids Run Through the City fra Final Fantasy VI.

Liberi Fatali fra Final Fantasy VIII.

Assault of the Silver Dragons fra Final Fantasy IX.

Endret av Arodem
Lenke til kommentar

Slide-notes var litt irriterende da de av og til ikke blir registrert korrekt. Men det som virkelig begynner å bli en utfordring etter 45 dark notes er når slide notes i tillegg begynner å rotere.

 

Det er et sant lite helledussan å holde styr på. Når registreringen av slide notes er litt uforutsigbart i tilegg til at de roterer blir det ofte til at man får en "bad" selv om man er rimelig sikker på at man skulle treffe.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...