Gå til innhold

Lightroom 4 og store mengder RAW-filer


Anbefalte innlegg

Dagens maskin er treig:

  • Dual Core CPU
  • 4 GB RAM
  • 64-bit Vista
  • Ingen SSD

Køyrer primært:

  • Lightroom 4
  • Har snart 100 000 foto
  • Mange 25 MB store RAW-filer
  • Det er nermare 1.5 TB med bilder
  • Lightroom-databasen er på over 1 GB.

Målet er (var) å kjøpa ny hardware når Win8 blir lansert, men klarer kanskje ikkje venta så lenge...

 

Ingen vil kasta vekk pengar på unødig hardware, så eg vil nok halda på Lianli-kabinettet og den 500 W store viftelause straumforsyninga.

 

Treng ny hardware som gir verdi for pengane:

  • Nytt hovedkort
  • Ny CPU (gjerne Intel, men tenkte ikkje å overklokka)
  • Minne (veldig usikker på kva som er best... mengde eller fart)
  • Systemdisk

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja.. når eg legg på ulike justeringar i Lightroom, så jobbar jo maskina lika mykje, sjølv om bileta ligg på ein eigen disk. At den er ekstern, gjev vel ingen ønska effekt?

 

Systemdisk: SSD

Datadisk: SATA

 

Lightroom-databasen og privew-data får nok liggja på SSDen, mens bilde-filene får liggja på data-disken.

 

Kva hovudkort, CPU og minne bør eg satsa på, for å få mykje rå yte-evne for pengane? Eg brukar gjerne mellom fem og femten tusen på dette, men vil ikkje kasta vekk pengar på "hestekrefter" som eg uansett ikkje får nytte av.

 

Bør eg gå for 8, 16 eller kanskje enno meir internminne?

Har eg noko å henta på val av grafikk-kort, eller er eit integrert meir enn godt nok til Lightroom-bruk?

Lenke til kommentar

Vil da tro att maskinen går noe raskere med mindre på disken,men skal ikke påstå det da.Sitter med en laptop med 4gb ram,og den holder unna for både LR4 og CS6,har i tillegg en stasjonær med 8gb ram,og kan ikke si jeg merker noen vesentlig stor forskjell.Forskjell er det nok,men som sagt jeg merker ikke noe til det,untatt når jeg bruker topaz photoFXlabz(plugin),der klarer ikke laptoppen store oppgaver i cs6 og den pluginen.16 gb ram..ja da skulle du klare det meste;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152

Har ikke så mye erfaring med bilderedigering, men vil da tro at det er cpu-en din som er flaskehalsen her, en i5 eller i7 vil nok gi deg en ganske bra ytelsesforbedring. 8 GB ram kunne vel heller ikke skadet. Og for guds skyld, kom deg videre fra vista.

 

Edit: Vil nok også anbefale deg en SSD, ha OSet på den og bruk den andre disken som lagringsplass.

Endret av Slettet+152
Lenke til kommentar

Du trenger ikke SSD til bildefilene - accesstiden går litt ned, men ikke noe du bryr deg nevneverdig om. Jeg har lagt LR3 og cache på SSD, og har bilder liggende på en WD-green (halvtreig snurredisk). Har lest at dette egentlig ikke har noen hensikt, men jeg liker at programmet laster inn bittelitt raskere..

http://www.computer-darkroom.com/blog/will-an-ssd-improve-adobe-lightroom-performance/

 

Ser LR4 kan ha litt issues med ytelse, og de anbefaler x64 Windows til det. 8GB ram koster så lite at det kjøper du også..

 

Du kan sikkert laste ned en betaversjon av windows 8, for så å kjøpe det når endelig versjon kommer ut - Bare sørg for å ha LR4 på en egen partisjon om alt skulle skjære seg og du velger å legge inn Vista/windows 7 mens du venter..

 

Forslag til handleliste - Du har kabinett, PSU og sannsynligvis optisk drev. Du trenger ikke skjermkort, og heller ikke CPU-kjøler. Stock er stillegående og tilstrekkelig om du ikke har planer om å overklokke.

http://www.prisjakt.no/list.php?l=27329&view=o

Lenke til kommentar

Takk for bra svar, god hjelp og veldig nyttig lenke:

Lightroom’s performance will benefit greatly when recent CPU types such as the Intel Core i5 or i7 are used, especially when they’re combined with 4GB or more of ram.

Kjelde: computer-darkroom.com

 

Win7-64 (evt. Win8) får nok uansett køyra på ein SSD, ja!

 

Og 8 GB er det liten tvil om at det blir.

Skal eg rett og slett gå for 16 GB, og er det spesielle ting eg bør tenka på, for at yte-evna skal vera på topp?

 

Det kan også henda eg kan bruka noko pengar på ein i7 i staden for i5.

Boxed CPU høyres heilt fint ut, men kvar får ein mykje for pengane, ved kjøp av i7?

 

Når det gjeld hovudkort med integrert grafikk, så trur eg på at Asus P8Z77-V LK kan vera eit rett alternativ.

Eller er det nokon alternative hovudkort som gjev meir yte-evne om eg legg litt meir pengar i potten?

Lenke til kommentar

Vet ikke om du gjør det, men er dumt å ha alle bildene i en katalog, da ber du om at det ska gå tregt. Personlig pleier jeg å lage en ny katalog når jeg passerer 10,000 bilder. Gjør at ting går veldig mye smoothere.

Har alt i ein katalog, ja.

Men kan eksperimentera litt med å ha alt eldre enn i år i ein eigen katalog.

Mesteparten av endringar blir uansett gjort på nyare bilete, så der kan det vera litt å henta, ja...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152

Har alt i ein katalog, ja.

Men kan eksperimentera litt med å ha alt eldre enn i år i ein eigen katalog.

Mesteparten av endringar blir uansett gjort på nyare bilete, så der kan det vera litt å henta, ja...

 

Windows bruker filsystemet ntfs, som er ekstremt dårlig på å lese store antall filer samtidig (selv om det har blitt bedre med tiden). Derfor lønner det seg å ha flere undermapper, så du slipper å laste inn alt med en gang.

Lenke til kommentar

Åja... nei, så klart... Eg har filene sortert i ulike undermapper på harddisken.

Brukar ein struktur der filer per dag, ligg i eigne mapper:

 

Foto -> 2011 -> 01 -> 01

Foto -> 2011 -> 01 -> 02

Foto -> 2011 -> 01 -> 03

...

Foto -> 2011 -> 02 -> 01

Foto -> 2011 -> 02 -> 02

Foto -> 2011 -> 02 -> 03

...

 

Men eg har ikkje fleire Lightroom-katalogar.

Alle bileta ligg i same database.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...