Gå til innhold

Hjelp! Trenger "SPYCAM" snarest!


Anbefalte innlegg

Hei folkens,

 

Jeg har en fullstendig gal nabo som har plaget vettet av meg i noen år nå, og det siste som har skejdd er et vedkommende har begynt med hærverk og ødelagt eiendeler for titusener av kroner. Politiet er innblandet, men det finnes ikke bevis i at det er vedkommende som står bak hærverket i følge dem.

 

Nå vil jeg plassere et "usynlig" kamera ute her slik at man kan ferske vedkommende.

 

Hvilket kamera velger jeg? Jeg trenger et som kan ta opp video i minst 12 timer føler jeg (en lang natt fks.) og det må være trådløst, gå på batteri.. Trenger ikke å overføre med WiFi.. Kan godt ta opp alt på USB/minnekort.

 

Trenger dette SNAREST!

 

Mvh.

Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke dette et bedre produkt til en overkommelig pris? http://www.komplett....aspx?sku=744672

 

Vel, det er noe helt annet en det du spurte om i førsteposten :)

 

Det ER sant! ;) Men.. Kanskje det er best å gå for en slik løsning med bevegelsessensor som gjør at kameraet bare tar opp når noen går foran det? Trådløst, slik at jeg får tatt opp alt på pc'en min som er bare noen titalls meter unna? Eller? Jeg er tom på dette feltet, så det er derfor jeg spør her! :)

 

Ang. forskjellen på 932 og 942 kameraene til D-LINK fant jeg dette:

http://forums.dlink....p?topic=46130.0

 

Men anbefales det å kjøre WiFi eller nettlagring av video? Hvordan går jeg frem her? Tips?

 

Da går jeg ut i fra at dette er det beste kameraet på markedet, til den prisen (ca 1300 kroner) ? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744673

Endret av ThomasWH
Lenke til kommentar

Kjenner ikke til D-Link sine kameraer, men du burde se etter en POE løsning da får du strøm fra nettverks-kabelen. Trådløse IP-kameraer er ikke så trådløse siden de trenger strøm.

 

Programvaren er også viktig, logitec sine kameraer har fått mye skryt, men koster litt da.

En kamerat har omtrent samme problem som deg og kjøpte 700E, har internt minne og tar opp bare når det er bevegelse er en funksjon, bra gjengivelse i mørket samt et bra program.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Kjenner ikke til D-Link sine kameraer, men du burde se etter en POE løsning da får du strøm fra nettverks-kabelen. Trådløse IP-kameraer er ikke så trådløse siden de trenger strøm.

 

Programvaren er også viktig, logitec sine kameraer har fått mye skryt, men koster litt da.

En kamerat har omtrent samme problem som deg og kjøpte 700E, har internt minne og tar opp bare når det er bevegelse er en funksjon, bra gjengivelse i mørket samt et bra program.

 

Logitec 700E er sikkert et av de beste på markedet, men koster også 2600 kroner, som er dobbelt så mye som D-Link kameraet. Tror jeg går for D-Linken og rapporterer tilbake her om hva jeg syntes!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Må det være koblet i veggen med strømkontakten?

 

Nødvendigvis ikke, du kan bruke en skjøteledning :)

 

En billig omformer fra 12v til 220v behøver ikke og fungere hvis ikke Hz er modifisert, samt at disse omformerne bruker relativ mye strøm i forhold til hva de leverer.

Kameraet bruker 5V og 2Ah-timer, du kan sette sammen en oppladbar batteripakke som er på ca. 5V, eventuell få en til å fikse en likestrøms-omformer fra 12v til 5v.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

kjøp deg et viltkamera som sender øyeblikksbilder både video i HD samt opptil 12Mp bilder oppløsning direkte til din e-post eller via MMS/SMS. Disse har også "usynlig" blitz som ikke kan sees av mennesker. Typisk batterilevetid med 8stk vanlige AA batterier er opptil 6mnd på disse.

 

Prismessig opp mot 3000 i norsk nettbutikk, halvparten via E-bay og Hongkong ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...