Gå til innhold

[Løst] RYKTE: High End OM innen 6 mndr? Prisfall på OM-D E-M5 .....?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig.

 

Det er ikke meg imot om E-M5 går ned i pris, kunne tenkt meg en billig sølvfarget E-M5 til mine fine små sølvfargede fastobjektiver. Jeg syns bare hurtig nedgang i pris fra produsent sender feil signal til forbrukerne. E-M5 virker som en suksess og da vitsen med å sette ned prisen mindre enn hvis de hadde hatt problemer med store lagre og lite salg. Hvis Fuji X-pro1 er verdt 15K, da er E-M5 verdt de 8-9K kamerahuset koster. E-P2 og E-P3 kostet ca. like mye, de har vært overpriset, noe jeg ikke syns E-M5 er eller har vært.

Glippen til Lefdal var ganske syk, men jeg er glad for at det skjedde ;)

Lenke til kommentar

Mht. spekulasjoner i mulige priskutt på E-M5, så er jeg "bare" litt spent på hvilken virkning EOS-M "kan" få på det speilløse markedet. Canon er jo som merke markedsledende, og mulig at de av den grunn drar en god del svorne Canonister til kjøp av EOS-M.... Har vel på følelsen at det kommer en PEN med E-M5 sensor, og da til en pris som iallefall matcher EOS-M. Hvis så skjer så tror jeg Olyen drar det lengste strået... :love: . Men vi får vente å se hva testene på EOS-M vil vise...... :whistle:

 

Flott for oss forbrukere er det jo hvis konkurransen hardner til, både mht. pris og kvalitet! :thumbs:

 

Gleder meg som sagt til høst-vinter denne gangen også..... :dribble:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Prisfall på 800kr. etter nesten et halvt år er ikke ille. Det var værre i sommer, da fikk du omd inkl. Kit optikk til 9200kr. på dustin. Det er kun to mnd siden, men akkurat da hadde butikkene kun få omd i butikk og noen butikker hadde den ikke på lager.

 

Jeg fikk heldigvis begrenset omd tapen pga lefdal blemmen, 6500kr for kit. 2K fortjeneste rilum. ;)

Lenke til kommentar

Prisfall på 800kr. etter nesten et halvt år er ikke ille. Det var værre i sommer, da fikk du omd inkl. Kit optikk til 9200kr. på dustin. Det er kun to mnd siden, men akkurat da hadde butikkene kun få omd i butikk og noen butikker hadde den ikke på lager.

 

Jeg fikk heldigvis begrenset omd tapen pga lefdal blemmen, 6500kr for kit. 2K fortjeneste rilum. ;)

 

Agh! Kan noen gi noen oppmuntrende ord etter at jeg betalte i underkant av 10.000 kroner? Jeg er har gode erfaringer med Japan Foto, og valgte derfor dem.

 

EDIT: Med kit-objektiv, selvfølgelig...

Endret av TaraldR
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...