Gå til innhold

Dette er Windows 8-datoen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt spent på om dagens maskinvare vil gi noen god opplevelse med Windows 8.

 

Da tenker jeg ikke på ytelse ala CPU kraft og nok minne, men mer i dette med touchskjerm, styreflater etc. Slik det er nå kan jeg egentlig ikke se at jeg har veldig lyst på Windows 8, litt fordi jeg synes det er klønete med mus og tastatur i Metro grensesnittet.

 

Sikkert en tilvenningssak.

Lenke til kommentar

Vet ikke om den kommer tidligere der, men det blir helt sikkert mulig å laste ned fullversjonen i begynnelsen av august andre steder, akkurat som med Windows 7. Og så er det vel en viss mengde dager man kan "teste" før man må ha en egen nøkkel.

Endret av DuffyKey
Lenke til kommentar

Jeg er ingen Windows fan, men jeg må si jeg er svært fornøyd med Win7 Ultimate 64bit versjonen og ser dermed ingen grunn til å gå over til win8.

Hvorfor forandre på noe som fungerer.

Win8 er sikkert kult på pad og de som er avhengige av touch skjermer. Men jeg holder meg til mus og tastatur pr dags dato.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er ingen Windows fan, men jeg må si jeg er svært fornøyd med Win7 Ultimate 64bit versjonen og ser dermed ingen grunn til å gå over til win8.

Hvorfor forandre på noe som fungerer.

Win8 er sikkert kult på pad og de som er avhengige av touch skjermer. Men jeg holder meg til mus og tastatur pr dags dato.

Hva mener du med "noe som fungerer"? De fleste vil ha mer av ett OS enn at det kun fungerer, og om du mener Win7 ikke har potensial på funksjonssiden, så vil jeg si du er svært lite kravstor til OS.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ser frem til å anskaffe meg Windows 8; det blir spennende å se hvordan Metro-systemet kan utvikle seg fremover. Det er en hel del folk som avskyr Windows 8 på en stasjonær PC som pesten, så det blir spennende å se hvordan folk vil forholde seg til Windows 8s Metro-verden om et år frem i tid. I noen tilfeller kan ting bare være en tilvenningssak; slik som dobbeltklikkingen og bruk av datamus var da det ble introdusert ;)

Lenke til kommentar

Litt spent på om dagens maskinvare vil gi noen god opplevelse med Windows 8. Da tenker jeg ikke på ytelse ala CPU kraft og nok minne, men mer i dette med touchskjerm, styreflater etc. Slik det er nå kan jeg egentlig ikke se at jeg har veldig lyst på Windows 8, litt fordi jeg synes det er klønete med mus og tastatur i Metro grensesnittet. Sikkert en tilvenningssak.

 

Har nå brukt den på en gammel HP DV6 fra 2008 og der går den overraskende hurtig. Spesielt boot. Har den i dualboot med Mint Xfce 9, som er min favoritt distro til internett/ Laptop. Det eneste jeg fortsatt sliter med er HP sin varmeutvikling. Skulle tro den var kontruert for utearbeid for sportsreportere i vintersport!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...