Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelsket i jente; Mystisk oppførsel. Hvordan gå frem?


Anbefalte innlegg

God aften!

 

Jeg har da blitt kjent med en jente gjennom nettdating. Hun er da den første jeg har bygd opp følelser for gjennom noe slikt. Selv har jeg mye erfaring med jenter, og listen/standarden er satt; er veldig kravstor når det kommer til hva jeg er ute etter. Det viser seg at hun har absolutt alt en gutt kunne tenke seg; Utrolig vakker, ambisiøs, fremstår intelligent, sjarmerende, sportslig interessert er bare forsmaken.

 

Nå skal det sies at vi bare har forvekslet et par mailer til hverandre på denne datingsiden. Det er snakk om 8-10 stk. Siden hun jobber mye i sommerferien, var det ikke ofte hun var tilgjengelig for prating, derfor bestemte jeg meg for å ta en sjangse på å legge igjen en link til min Facebook, der hun kunne legge meg til dersom hun var videre interessert.

Og det var hun!

 

Da hun la meg til, bestemte jeg meg for å åpne samtalen så snart venneforespørselen var lagt merke til. Samtalen ble relativt kort, pratet i én time, og det var alt. Hun sluttet å svare. Jeg vil ikke opptre som en masete person, så jeg fortalte hun at dersom det var feil tidspunkt å prate på, så kunne vi ta det igjen (sendte denne etter at hun brått sluttet å svare).

 

Dagen etter fortalte hun meg at hun sluttet å svare fordi hun hadde hatt en tung arbeidsdag, og sovnet deretter. Nå i ettertid når vi har pratet, har det bare vært et par samtaler, og de har ikke inneholdt stort mye. Det er jeg som leder samtalene, og det blir vanskligere og vanskligere å holde det gående når det knapt blir gitt igjen samme respons. Hun har tross alt brukt en funksjon på datingsiden der hun viser at "hun er interessert i meg". Så hva er det som foregår her, hva tror dere? For øvrig, virker det som om hun har sin søster (og bestevenn, i følge hva jeg har fått med meg) ofte rundt seg, og muligens kan det være grunnen til at hun ikke sier så mye?

 

Jeg spør dere: Skal jeg fortsette å prøve meg? Vurderer sterkt å spørre henne ut, kanskje ta en kveld hjemme hos meg? Hun bor bare et par km fra meg. Jeg ser at denne jenta behandler alle på Facebook fullstendig likt, det er ikke bare jeg som får denne responsen tilbake mao. Utrolig korte svar, gir knapt igjen til andre når de skriver på hennes statuser og bilder (eksempelvis). Men måten hun oppfører seg på, på bilder og videoer hun har lagt ut så er hun rett og slett "perfekt"; altså, hun er ulik på ekte, enn hun er på Facebook, måten hun opptrer på.

 

Jeg er veldig utadvendt, kreativ og oppegående av meg. Som anonym-poster blir det litt irrelevant om jeg roser meg selv her, mtp jeg ikke er ute etter erkjennelse fra noen her. Selv får jeg høre at jeg er "drømmegutten" fra venninner, men blir ofte fortalt at jeg "ikke prøver engang", når det gjelder å få ny kjæreste. Kommer fra veldig gode kår, og føler jeg har mye å gi til denne personen dersom jeg får kun én sjangse til å møte henne. Det er utrolig lenge siden jeg har hatt et så sterkt ønske om å bli bedre kjent med en person. Tror rett og slett jeg måtte prøvd å holde maska om hun hadde sagt ja til å møte meg en kveld pga hvilken utstråling hun viser seg å ha.

 

Igjen, hva burde jeg gjøre? Og dersom jeg bestemmer meg for å spørre henne ut (til meg, f.eks), hvordan skal jeg gå frem når hun er av så få ord? Jeg vet ikke hvor jeg har henne i det hele tatt. Det er 100% umulig å si akkurat nå. Har ikke peiling på hvilke andre samtaleemner jeg kan dra frem heller, de typiske spørsmålene er allerede oppbrukt, og vi har ikke klaffet, men det er som sagt på grunn av hennes opptreden, og ikke min.

 

Her må jeg be om eksperthjelp, begge er 21 år. Anonym poster: 531ec904b2cd3af545042afcd2adbae9 Anonym poster: 531ec904b2cd3af545042afcd2adbae9

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv har jeg mye erfaring med jenter, og listen/standarden er satt; er veldig kravstor når det kommer til hva jeg er ute etter.

Nothing too do here. (fly away)

Var det galt at jeg sa det? Det er jo bare med på å fortelle dere at jenta veldig tidlig gav meg sterke og positive inntrykk. Er ute etter ordentlig respons på tråden, og ikke usakligheter som dette.

 

Anonym poster: 531ec904b2cd3af545042afcd2adbae9

Lenke til kommentar
Selv har jeg mye erfaring med jenter, og listen/standarden er satt; er veldig kravstor når det kommer til hva jeg er ute etter.

Nothing too do here. (fly away)

Var det galt at jeg sa det? Det er jo bare med på å fortelle dere at jenta veldig tidlig gav meg sterke og positive inntrykk. Er ute etter ordentlig respons på tråden, og ikke usakligheter som dette.

 

Anonym poster: 531ec904b2cd3af545042afcd2adbae9

Neida bare tuller, nå bumper jeg kommentaren ivertfall

Lenke til kommentar

virker som hun ikke er intressert i deg Anonym poster: afb8a96f7afc60c3298cae32bf4a401c

 

Selv har jeg mye erfaring med jenter, og listen/standarden er satt; er veldig kravstor når det kommer til hva jeg er ute etter.

Nothing too do here. (fly away)

Var det galt at jeg sa det? Det er jo bare med på å fortelle dere at jenta veldig tidlig gav meg sterke og positive inntrykk. Er ute etter ordentlig respons på tråden, og ikke usakligheter som dette.

 

Anonym poster: 531ec904b2cd3af545042afcd2adbae9

Neida bare tuller, nå bumper jeg kommentaren ivertfall

Bra, takk skal du ha :) Om du har noen innvendiger angående problemstillingen, tar jeg gjerne imot gode råd! Anonym poster: 531ec904b2cd3af545042afcd2adbae9

Lenke til kommentar

Det er så utrolig mange mennesker i denne verden som ikke tørr å spørre en jente/gutt om å bli med på å finne på noe fordi de er redde for å bli skuffet. Mange av disse personene er desverre single ennå. Du MÅ jo bare prøve, for å finne ut om det er aktuelt!

 

Kjør på! ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-zrvhadpo

Hei kjære deg!

Så utrolig kjekt at du har funnet ei jente du er såpass interessert i!

Først facebook: noen velger å være korte og ikke gi ut så mye informasjon om seg selv/bruke facebook som kommunikasjonsmiddel fordi det er på internett, og fordi de tenker at hvis noen vil bli kjent med dem, så får de bli kjent med dem "face to face" og ikke "face to book", hvis du skjønner. Slik jeg leser situasjonen, så er hun interessert i deg. Du skrive at du er ganske utadvent. Det er jo bra! Men, du må gi henne litt pusterom. La hun snakke til deg også!

Og ja, jeg synes du skal spørre henne ut. Gjerne på en kopp kaffe, sånn helt uformelt. For eksempel i lunsjpausen hennes? Slik får dere en "smakebit" på om dere vil gjøre noe mer utav det, eller om dere vil la det ligge.

Ikke mas på henne på facebook. Det er aldri gøy. Men vis interesse, slik at hun vet at du fremdeles er interessert.

Ikke "spam" henne for mye med å trykke "liker" på poster hun legger ut osv.

 

Til slutt: ja, dersom hun er mye med venner på fritiden (og kanskje mens hun er på facebook), så er jeg ganske sikker på at dette er en grunn til at hun ikke svarer deg/gir deg korte svar. Dersom dere blir sittende å ha lange samtaler da, begynner kanskje vennene å stille massevis av spørsmål...

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar

@grisebanken: Tusen takk! Dette var noe jeg trengte å høre. :)

@idacc: Det er akkurat slik jeg mener situasjonen er også. Selv har jeg ikke maset for mye, jeg har snakket til henne et par ganger på eget initiativ, men jeg er mye mer pratsom og åpen for samtaler i virkeligheten, enn på facebook, det er derfor jeg vil møte henne for å overbevise henne om at nettet enkelt kan gi feil inntrykk av hvordan en person oppfører seg. Jeg tror og mener denne jenta er helt annerledes i virkeligheten også; kanskje hun er litt som meg?

 

Angående det å trykke på "liker" på statuser og bilder (og ikke minst å være masete), så er dette noe jeg er veldig forsiktig med; det kan skape feil signaler om du vil kalle det for det. Har ikke gjort dette ennå. Men jeg må si her at hun ikke er den typen jente som oppsøke oppmerksomhet på facebook ved å skrive dristige statuser, eller typiske oppfordrende statuser som henter &--#62;50 likes. Hun virker veldig reservert rundt vennegjengen sin, om jeg kan skrive det? Altså, kanskje hun har litt lukket hverdag rundt disse. Jeg spekulerer en del om henne, hun er en tøff nøtt.

 

Igjen, @idacc: Hva syns du om det å bli invitert over for et glass vin, og bare småprate, og se hvor det leder? Det hadde jo blitt som en date, hadde det vært greit sett utifra omstendighetene?

 

Til slutt vil jeg takke deg for veldig god respons! Det settes kjempestor pris på. :)Anonym poster: 531ec904b2cd3af545042afcd2adbae9

Lenke til kommentar

OP her. Sier meg enig med dere, cafe er definitivt den beste løsningen for dette.

 

Da er det eneste som gjenstår å faktisk bare spørre henne og håpe på det beste. Jeg ser ikke noen annen løsning nå, med mindre noen klarer å tolke situasjonen enda bedre enn meg selv. :wee:Anonym poster: 531ec904b2cd3af545042afcd2adbae9

 

Smart valg. Bare hopp i det. Neste gang dere prater sammen og tonen dere mellom er god, spør om hun har lyst til å finne på noe en dag. Foreslå kafé. Avtal dag og gjerne tidspunkt slik at det blir en konkret avtale ut av det hele og ikke bare "joda det kan vi sikkert kanskje muligens få til en eller annen gang"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å si det på en annen måte, inviterer du henne hjem til deg helt ut av det blå kan du skremme henne bort. Du kan jo eventuelt lufte akkurat dét forslaget på en veldig åpen og forsiktig måte - nærmest skyte det inn som en bisetning.

Ja, enig der. Det kunne blitt litt mye altså dersom jeg hadde åpnet på den måten.

 

Men som du sier, så kan jo det inngå som et alternativ for hvor vi kan møtes, og ikke som det stedet jeg helst ønsker der hun skal møte meg, men heller på cafeen. Dersom hun svarer "cafeen hadde jo gått greit, men det går også fint for meg viss du vil vi skal være hos deg!" så åpner jo det for nye løsninger. Anonym poster: 531ec904b2cd3af545042afcd2adbae9

Lenke til kommentar

De fleste/alle har sin historie, bakgrunn og sine ulike erfaringsområder når det kommer til jenter; i denne situasjonen kommer jeg til kort. Jeg oppfatter henne som en tøff nøtt, og noe jeg har lyst å jobbe for.

 

Jeg ba om råd utifra omstendighetene, problemet er ikke å stille spørsmålet.

 

Når jeg ble sammen med damer utenfor internett var det gjennom fester, sosiale hendelser, og gjennom venner. Jeg føler bare det er litt annerledes denne gangen, utgangspunktet er jo helt nytt for meg. Det er jo mye enklere å bli kjent i virkeligheten, enn gjennom internett? Anonym poster: 531ec904b2cd3af545042afcd2adbae9

Lenke til kommentar

Ja, om du først klarer å oppnå kontakt er det jo det. Eller, i alle fall er det det i en romantisk sammenheng skulle jeg tro.

 

Men min noe begrensede erfaring på emnet tilsier egentlig at det bare er tull å drive for mye med pjatting på nett om du er interessert. Man prater litt for å se om det er noe interesse utover selve kontaktannonsen og så møtes man. Og det virker jo som om du har stålkontroll på å treffe folk IRL så spør du meg er det bare å kjøre på. Kanskje venter hun bare på at du gjør det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...