Gå til innhold

Microsoft pusler med oppgraderbar konsollarkitektur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hele fordelen med konsollene er at de er plug-and-play. Du kobler den til en skjerm og mater inn et spill, så er du inne i spillet etter noen sekunder. Du skal slippe å måtte vente på å installere spillet og bekymre deg over om du har nok RAM eller godt nok skjermkort. Det skal fungere, og det skal fungere likt for alle som har samme konsoll. Håper ikke de har tenkt å viske ut skillet mellom konsoll og PC allerede neste generasjon.

 

Det skillet er allerede i stor grad visket ut, det er mer tungvindt å kjøpe spill, man har online codes, spill må installeres, patching, spill som ikke fungerer osv osv.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det skillet er allerede i stor grad visket ut, det er mer tungvindt å kjøpe spill, man har online codes, spill må installeres, patching, spill som ikke fungerer osv osv. AtW

- mer tungvindt å kjøpe spill? Ja jøss, det er harde bud å faktisk gå til butikken, kikke rundt i hyllende eller spørre betjeningen om de har spillet du er ute etter. Kjøpe spill på nettet, PSN eller andre plasser er noe dritt og, for det krever jo tilgang til internett!!111!! Hva hvis serveren deres er nede? Hva med oss som ikke har superlinjer?!?!?!?!?!

 

- man har online codes. Har man? Er ikke det stort sett for små bonuser, som f.eks. spesiell rustning eller andre kosmetiske dueppditter? Har ikke hørt om et konsoll spill som krever online code for å spille hoveddelen av spillet. For ekstra ting og tang (limited super rare ultimate supreme edition, som lyser i mørket), DLC osv ja, men de er jo frvillige?

 

- spill må installeres. Installasjonen går av seg selv (må trykke ja og akseptere brukeravtalen, slik som med alle andre installasjoner), og startes automatisk første gang du starter spillet. I verste tilfelle må du frigi plass på harddisken.

 

- patching. Går også av seg selv, må kanskje frigi plass på harddisken. Skikkelig godt lagte spill skal selvsagt ikke trenges å patches, men det er en annen sak.

 

- spill som ikke fungerer. Som oftest ligger dette hos utvikler, som ikke har laget et tilstrekkelig godt nok spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror dere bommer fullstendig hele gjengen: "Nå kan det virke som om Microsoft pusler med en konsoll med maskinvareiterasjoner, omtrent slik vi har sett Apple gjøre med iPad-slippene de siste par årene."

 

Altså ikke bytte ut deler, men at det kommer nye melkekuer en gang i året med større bedre HW.

Lenke til kommentar

Eneste praktiske forskjellen på Pc og Xbox (kun mtp gaming) ser jo da ut til å bli forskjellige styrings-standarer (kontroller vs tastatur/mus), at pc utgavene av cross-platform spill er 100,- billigere enn konsoll utgavene og at det på Xbox faktisk koster penger å spille flerspiller over nett.

 

Eneste grunn til å kjøpe Xbox vil, ut ifra mitt begrensede syn, være pga spill eksklusive for Xbox/konsoll som man ikke klarer å unnvære.

 

Jeg holder meg uansett unna konsoll :p

Endret av hår null
Lenke til kommentar

Eneste praktiske forskjellen på Pc og Xbox (kun mtp gaming) ser jo da ut til å bli forskjellige styrings-standarer (kontroller vs tastatur/mus), at pc utgavene av cross-platform spill er 100,- billigere enn konsoll utgavene og at det på Xbox faktisk koster penger å spille flerspiller over nett.

 

Eneste grunn til å kjøpe Xbox vil, ut ifra mitt begrensede syn, være pga spill eksklusive for Xbox/konsoll som man ikke klarer å unnvære.

 

Jeg holder meg uansett unna konsoll :p

 

Nei, ettersom at en kan bruke Gamepad (Xbox 360 kontroller på PC) og keyboard + mus på PC så er det ingen forskjell mellom PC og konsoller annet enn bedre grafikk, mer funksjonalitet og lignende (slik som eksklusive spill på konsoller). I tillegg så er konsoll-spill mye dyrere enn PC spill.

Lenke til kommentar

Eneste praktiske forskjellen på Pc og Xbox (kun mtp gaming) ser jo da ut til å bli forskjellige styrings-standarer (kontroller vs tastatur/mus), at pc utgavene av cross-platform spill er 100,- billigere enn konsoll utgavene og at det på Xbox faktisk koster penger å spille flerspiller over nett.

 

Eneste grunn til å kjøpe Xbox vil, ut ifra mitt begrensede syn, være pga spill eksklusive for Xbox/konsoll som man ikke klarer å unnvære.

 

Jeg holder meg uansett unna konsoll :p

 

Nei, ettersom at en kan bruke Gamepad (Xbox 360 kontroller på PC) og keyboard + mus på PC så er det ingen forskjell mellom PC og konsoller annet enn bedre grafikk, mer funksjonalitet og lignende (slik som eksklusive spill på konsoller). I tillegg så er konsoll-spill mye dyrere enn PC spill.

Gamepad var det de kontrollerne het ja.. Takk.

Jeg mente forøvrig at forskjellen var hva som er standard (kunne sikkert vært litt klarere der). Gamepad til pc, eller mus/tastatur til Xbox, blir vel strengt tatt å regne som ekstrautstyr.

Lenke til kommentar

Tror dere bommer fullstendig hele gjengen: "Nå kan det virke som om Microsoft pusler med en konsoll med maskinvareiterasjoner, omtrent slik vi har sett Apple gjøre med iPad-slippene de siste par årene."Altså ikke bytte ut deler, men at det kommer nye melkekuer en gang i året med større bedre HW.

Det er et annet alternativ, imidlertid er dette noe de kunne ha gjort lenge, hadde ikke vært noen problem å lansere en xbox med mer ram evt et raskere GPU så lenge den var kompatibel nok.

 

Og ja som jeg skrev over ville mer ram hjelpe i alle større spill pga cache.

Er godt mulig at utvikleren da vil bruke pc lignende systemer og spillet tilpasser seg resursjene.

 

Er godt mulig dette er en fallback dersom PS4 blir kraftigere en Xbox720 og de må ut med en oppdatering to år etter release.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Standard eller Premium hardware. Det er bra for grafikkentusiastene.

 

Billig konsoll for de fleste men vil du ha noe ekstra må du punge ut. Det høres greit ut. For man kan da spille sammen med de som har dårligere grafikk også.

 

Det er jo ikke rett at folk skal bare ha skitgrafikk fordi noen vil ha en billig konsoll.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Eneste fordelen jeg kan se med dette er evt. hvis 3.parts løsninger krever ekstra datakraft, f.eks en eller annen Kinect ting krever ekstra RAM/CPU el.l kunne man inkludere dette på en "kinect ekspansjon", og på den måten fordele kostnadene så ikke alle trenger betale mer for at noen få vil hoppe foran tven.

 

Ellers må jeg si at hele poenget for min del er ett engangsinnkjøp, og evig bruk deretter. Er ikke ute etter å måtte oppgradere, da er jo poenget borte..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...