Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oppkjøring Lett MC (A1) Om 3 Uker! Tips?


Anbefalte innlegg

Har endelig fått oppkjøring! Det er ikke før om 3 uker, 1 August, men er allerede nå ganske nervøs.. Eneste skrekken jeg har er egentlig at det blir regn den dagen.. Har litt småangst for å gjøre unnamanøver / svinger i regn..

Kjørelærern min sier jeg er flink til å unngå unødvendige stopp og at jeg kjører med god flyt. Kjører også behagelig.. Behagelige akselerasjoner / nedbremsinger. Kjører med godt overblikk, ser meg godt om, tar hensyn, og blinker / ser meg om en tidlig. Eneste jeg føler jeg sliter med er litt det med å få med meg skilt.. Er også ganske nervøs for kjøregården.. Unnamanøver og bremsing i sving er egentlig det jeg gruer meg til..

 

Hvilke spørsmål kan jeg bli spurt om / bedt om å kontrollere ?

Hvilke spørsmål er det på de lappene jeg kan trekke?

Har et ark med de mulige spørsmålene men hører fra venner at de ble spurt om ting som ikke står på arket :S

Tips til hvordan man kontrollerer de ulike tingene ?

Sånn skal jeg gå fram når jeg kommer dit:

 

 

Presenter godt;

fortell at om kjøringen skulle være for dårlig, så er det

egen skyld ( på slutten av oppkjøringa når han spør om det gikk bra.), og at det er bra at jeg ivertfall får øvd nok til at det er

sikkert.

Fortell at jeg kommer til å fortsette å kjøre sånn videre etter oppkjøring

for at det skal være trygt.

Unnskyldninger ved at jeg ikke har svai i rygg når jeg kjører er fordi jeg har litt dårlig rygg :L

Innrøm feil.

påpeke ting.

fortelle hvorfor jeg gjør evt ting underveis..

 

Noen som har noen tips / plan jeg kan bruke ?

 

Vil virkelig klare dette iogmed at det kanskje er den eneste sjansen for å kjøre opp i år, har vært streik på trafikkstasjonen, og siste oppkjøring er 1 Oktober, er sikkert fullt til da, så må greie det! trenger å kjøre til skolen neste år! :D

 

 

 

Ble litt mye surr, men skrev dette på vei ut døra!

 

Takk på forhånd!

Endret av MariusB95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kjører med god flyt og er nokså trafikksikker skal du nok stå ;). Jeg hadde selv oppkjøring for ett par uker siden. Det er viktig å ta det rolig og ikke stresse. Selv stresset jeg og begynte å gjøre mange tabber (som å rive kjegler i kjøregården, Blant annet på unnastyringen). Det var også flere ganger jeg trodde jeg strøk på den trafikale delen, men bare "glemte" det for å ikke tenke på det. Vær ærlig når sensor spør om det er noe du vil kommentere.

:yes:

Så lenge du ikke bryter vikeplikten, kjører på rødt eller kjører inn på innkjøring forbudt så skal det gå bra.

Det er nok ikke så ille å ha oppkjøring selv om det regner. Man har ofte mer grep enn man selv tror ;) Men man må være obs på nødbremsen. (låste selv bakhjulet den ene gangen)

 

Lykke til :woot:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...