Gå til innhold

[Løst] Mus, Keyboard, Skjerm og Skjermkort


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Mitt oppsett til gaming-PC er nå klart med unntak av noen komponenter. Derfor spør jeg forumet om råd;)

 

Først så er jeg usikker rundt hvilket keyboard jeg skal velge. Jeg har sett på Corsair K60 (http://www.corsair.com/en/vengeance-gaming/vengeance-gaming-keyboards/vengeance-k60-performance-fps-mechanical-gaming-keyboard.html), men jeg skulle ønske å ha et keyboard med blå belysning siden jeg kjører ett svart-blått tema. Jeg vet at K90 har det, men jeg liker ikke de "tilleggs-tastene" og kommer aldri til å bruke de. Altså er jeg på utkikk etter mekanisk keyboard med blå belysning.

 

Som mus har jeg tenkt meg ut Corsair M60 (http://www.corsair.com/en/vengeance-gaming/vengeance-gaming-mice/vengeance-m60-performance-fps-laser-gaming-mouse.html). Har noen erfaring med den?

 

Det jeg er mest usikker på er skjerm. Jeg har sett på denne fra Asus (http://www.asus.no/Display/LCD_Monitors/VH242H/), men jeg egentlig lite om den. Mitt krav til skjerm er at den er mellom 21 og 24 tommer, under 2000,- og har innebygde høyttalere.

 

Til slutt lurer jeg på om ett GTX 680 kort er verdt 1000,- mer enn ett GTX 670 kort eller om det er veldig liten ytelsesforskjell. Vet noen om noen gode tredjeparts-kort som for eksempel MSI eller Asus?

 

Takk for svar på forhånd!:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva et vits med innebygd høytallere i skjermen?

 

De høytallerene er så dårlige som laptop de gir minimalt bass og lite spill opplevelse, i prinsippet kunne du valgt Fujitsu Amilo SL23T-1 LED eneste ulempe den ikke har DVI.

 

Angående skjermkort gir Gigabyte GeForce GTX 670 2GB Windforce 3X eller Asus GeForce GTX 670 2GB DirectCU II mye for pengene, de burde være mere nok kraftig om du skal kun ha 1 slik budsjett skjerm.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

GTX 680 er i mine øyne ikke verdt det ekstra du betaler, hvis du kjøper et GTX 670 med bra kjøler vil du i også få med en overklokk som gjør kortet bedre enn stock GTX 680. Mine favoritt kjølere er Asus og MSi :)

 

Skal selv skaffe meg K90, kjenner flere som har det og er i drømmeland når jeg trykker på tastene. Selv om jeg ikke er en aktiv bruker av knappene på siden kan det være fint å ha ting snarveier til ting og sånt, koster jo ikke mye mer enn K60 heller. En annen ting med K90 er at det har en form for "rubberized plastic" som gjør at selve knappene også er mye deilige å trykke på enn K60 sine som bare har vanlig plastikk.

 

Skjerm: Dell U2412M

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva et vits med innebygd høytallere i skjermen?

 

De høytallerene er så dårlige som laptop de gir minimalt bass og lite spill opplevelse, i prinsippet kunne du valgt Fujitsu Amilo SL23T-1 LED eneste ulempe den ikke har DVI.

 

Angående skjermkort gir Gigabyte GeForce GTX 670 2GB Windforce 3X eller Asus GeForce GTX 670 2GB DirectCU II mye for pengene, de burde være mere nok kraftig om du skal kun ha 1 slik budsjett skjerm.

 

Hei.

 

Skjønner at det kanskje kan virke litt rart at jeg ønsker innebygde høyttalere, men det er nødvendig fordi jeg ikke orker å sitte med headset hele tiden:)

Lenke til kommentar

QPAD MK-80 har blå bakgrunnsbelysning og er et formidabelt tastatur. Jeg har hatt mitt i noen måneder og det eneste negative jeg kan komme på er at kabelen er litt stiv og tykk samt at tastene er mottakelige for fingerfett ;) Tastene jeg bruker mest ser blanke ut, mens numpad++ fremdeles er mattsvart. Cherry MX-blue er som regel heller ikke førstevalget til spill, selv om jeg personlig ikke ser noen ulemper, ihvertfall i FPS.

 

Jeg har også M60 og det er slettes ingen dårlig mus. Dog har jeg av en eller annen grunn aldri funnet noe som er bedre til mitt bruk enn MX518/G400 så etter 4-5 måneder havnet M60 på hylla.

Endret av pølsehund
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste mekaniske keyboard æ kommer på i farta med blått lys e Razer Blackwidow Ultimate.

 

Virker bra:D Har noen erfaring med det keyboardet?

Ja. har et sånnt sjøl. Beste tastatur æ har brukt. men så e det mitt første mekaniske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde samme problem som deg for par dager tilbake etter å ha bestillt gamer pc fra Multicom. Trengte ny mus tastatur og skjerm.

 

Skjerm:

Så på en del skjermer, men for det meste går det i 1080p 24 inch skjermer. Hadde isåfall valg mellom 1080p eller 1200p. Gikk etter 1080p da de fleste spill støtter denne oppløsningen som native og når du ser på filmer på skjermen så unngår du svarte strek under og over bildet. I tillegg så var det vannskelig å finne skjermer på 1200p med 120hz. De fleste er på 60hz. Og jeg ville at skjermen skal kunne vise alle bilder min skjermkort klarer å spy ut.. Da endte jeg på en 1080p. 24", 120hz skjerm. Kjøpte: BenQ 24" LED XL2420T http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648274

 

Tastatur:

Når det gjelder tastatur så var jeg usikker på hva jeg ville ha. Men jeg leste litt omkring og fant ut av mekaniske tastaturer. Har aldri brukt en så jeg viste ikke hva jeg gikk til. Det er en del forskjellige og de fleste ser like ut og fungerer likedans så noe måtte skille seg ut. Jeg tenkte som deg, det med belysning og slikt, også kom jeg over denne tastaturet her på komplett: CM Storm QuickFire Rapid Gaming Keyboard http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=748592 Det som er så flott med denne mekaniske tastaturet er at den har ikke numpad. Dvs at musa di kan være nærmere WASD handa di og du slipper å ha dem så langt fra hverandre. Dette var nok for meg til å gå for denne istedenfor en som lyser opp.

 

Mus:

Her var jeg ganske bestemt på hva jeg ville. En mus med extra knapper, god DPI, ergonomisk å holde i og at mus tastene ikke var for sensitive. Jeg har en mus nå som er utrolig sensitiv på klikking. Bare du legger vekta di av fingeren på den, så klikker den. Veldig irriterende. I tillegg har den 2 knapper på siden. En som ligger under din tommel og en over. Du ender bare å misklikke den under hele tiden når du beveger musa. Siden det er vannskelig å bare kjøpe musa over nettet gikk jeg til ekspert og så på en del mus. Tok på dem, klikka, kjente hvordan de føltes osv. Endte opp med å kjøpe Razer Deathadder Respawn http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=499731 Det var par andre jeg likte også men denne tilfredstillte alle krav jeg hadde til musa. Den har 2 extra knapper, den er veldig fin å holde i, daming mus med god DPI og den klikker ikke bare du legger vekta av fingeren din på den. Så jeg er fornøyd med valget.

 

Nå må jeg lage en disclaimer her og si at jeg har ikke fått tid til å test ut noen av disse 3 tingene da PCen fra multicom er enda ikke kommet. Men ville bare skrive litt hvordan jeg tenkte og hva jeg kjøpte siden du skal ha noe av det samme.

 

Når det gjelder skjermkort så er 690 overkill. 680 er overpriset i forhold til ytelsen i 670. Så 670 er vel det de fleste går for nå om dagen før 690 kommer ned i pris. (kjøpte selv 670)

 

Kos deg man uansett hva du velger :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...