Gå til innhold

Trenger litt hjelp med installasjon av ME1


Anbefalte innlegg

Har nettop fått Mass Effect i hus etter bestilling fra cdon (plate). Nå har jeg lastet det ned uten hjelp fra Origin eller steam, men hvordan får jeg lagt det inn i en av dem? Steam åpnet seg ikke for å installere når jeg satt i plata (som jeg tror den vanligvis gjør), og jeg vet ikke hvordan det fungerer med Origin siden jeg ikke har erfaring med det, men leste at den skulle scanne pcen din etter spill.

Hjelp?

Lastet først ned spillet på SSD ©, men la det over i HDD (D) siden det er der steam og origin ligger.

 

Har bilde lagt med som viser hvor Mass Effect er blitt lagret, jeg valgte den "endestasjonen" manuellt når jeg lastet ned spillet 2. gang.

post-245074-0-46940200-1341673172_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ta et screenshot av det som er på ME dvden.

Forstår ikke hvorfor du har lastet det ned om du har fått et fysisk eksemplar av spillet.

 

Og er egentlig Origin eller Steam krevd for å kjøre ME?

Origin kom vel etter ME ble utgitt.

 

Jeg vil tro at koden ikke fungere på Origin, pga det ikke trengs for å kjøre spillet.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Da må du bare si innstallere, ikke laste det inn. Blir bare forvirrende for oss å hjelpe deg da.

 

Har du i det hele tatt prøvd å starte spillet?

 

Vil ikke si noe med sikkerhet, men tror ikke skal være noen problemer med å forsette med story i ME2 og ME3, spillet søker vel bare etter savegame på disken din eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Når du fullfører ME1 blir karakteren din oppdatert til å fungere med ME2, så du trenger ikke Steam eller Origin. Av samme grunn kan du laste ned karakteren fra nettet om du ikke har spilt de første spillene. Dette kan være lurt om du vil prøve ME2 uten å gå gjennom ME1 om igjen for å ta noen andre valg, for eksempel.

Lenke til kommentar

Skal vi tolke det som at du fekk ordna problemet? ME1 må du berre installere som vanleg om du har kjøpt ein retailutgåve, det hadde ikkje nokon ekstern DRM-klient anna enn Securom. Savegame-mappa frå ME1-3 kjem uansett i C:/User/Documents, så det skal ikkje by på problem.

 

Vil tru grunnen til at du ikkje kan registrere ME1 på Origin er at ME1 eigentleg er publisert av Microsoft Game Studios (EA tok over med ME2- og 3).

Endret av Zealuu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte ME1 og ME2 på Cdon som digital download, og sendte bare en mail til Origin om de kunne legge de til på Origin-kontoen min. Det gjorde de med en gang. =)

 

Sendte "selvsagt" med cd-nøkkelen jeg hadde kjøpt, slik at de kunne legge det til =)

 

Gjorde akkurat dette selv. var på salg på cdon. Fikk løst inn ME2 men sende mail for ME1. Fikk svar dagen etterpå og var i origin lista mi :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...