Gå til innhold

"Real life test" av Asus Zenbook UX32VD


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Heisann,

 

Jeg fikk nettop denne PC-en i posten og har akkurat startet den opp. Veldig pen maskin, men litt mindre enn jeg er vant med. Forhåpentligvis er det en vanesak.

 

1) Mitt umiddelbare inntrykk av Windows 8 er ikke særlig bra, men ser at jeg kan løse det ved å installere en application som heter Classic Shell.

 

2) Hvordan gjør man en clean install? Jeg er ikke interessert i masse crap som sinker maskinen og ønsker gjerne å gjøre dette før jeg begynner å installere ting på den.

 

På forhånd takk! :)

 

Elijah

Lenke til kommentar

Min erfaring med Zenbooker er at ved en clean install så er det mye drivere som må lastes ned for at ting skal fungere. F.eks. må man ha Asus Live Update for at noen av ATK knappene skal fungere osv, men beregner du litt tid så skal det nok gå greit.

 

Det jeg selv gjorde med min private Zenbook, var å laste ned PCDecrapifier for å få fjernet alt crappet som lå inne fra før, samt at jeg kjørte på med en egendefinert Ninite pakke etterpå.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Min erfaring med Zenbooker er at ved en clean install så er det mye drivere som må lastes ned for at ting skal fungere. F.eks. må man ha Asus Live Update for at noen av ATK knappene skal fungere osv, men beregner du litt tid så skal det nok gå greit.

 

Det jeg selv gjorde med min private Zenbook, var å laste ned PCDecrapifier for å få fjernet alt crappet som lå inne fra før, samt at jeg kjørte på med en egendefinert Ninite pakke etterpå.

 

Demotiverende. :)

 

Finnes det noen guide for hvordan man gjør dette? Fant ikke noe bra på nettet. Tid har jeg, bare jeg faktisk får det til.

 

Er det like bra å bruke PCDecrapifier? Hva gjør Ninite?

 

Hilsen n00b. :)

Lenke til kommentar

Etter min mening så fungerer det like bra med decrapifier når pcen er helt ny. Ninite er en side som du kan krysse av de programmene du ønsker, trykker neste, også får du opp en .exe fil som innstallerer alle de programmene du har valgt. Nyeste versjon av dem så klart. ;)

 

OBS: HVis du skal ta clean install må du fiske ut lisensen først da den ikke står på undersiden!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Jeg må spørre igjen. Hva slags crap er det egentlig jeg kan fjerne? Sitter med PCDecrapifier nå, men det ser ut som mye av det som kommer opp er ting jeg vil ha, som drivere, osv.

 

Det eneste opplagte jeg har sett som skal vekk er McAfee virus.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den sølvgreia som sitter utenpå RAMen, hvilken misjon har den?

Skal den flyttes over til den nye brikka, eller forbli på den jeg tar ut?

 

Veldig sent svar, men jeg tror ikke den har noe særlig funksjon utenom å "spre" varmen litt.

Jeg flyttet den ihvertfall ikke og min pc funker ypperlig.

 

Nå har jeg dog en løs-ish F-tast, så jeg tror jeg må åpne maskinen og se om jeg klarer å feste den ordentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...