Gå til innhold

SLI strømforsyning 560ti


Anbefalte innlegg

Jeg har allerede et nvidia 560 ti skjermkort, og tenkte jeg skulle gå til anskaffelse av et til og kjøre SLI. Men jeg ser for meg at min nåverende PSU ikke holder? Kan noen komme med en anbefaling som helst ligger rundt 700-1000 kr?

 

Specs:

Silver Power SP-SS620M 620W PSU

ASUS P8P67 PRO, Socket-1155

Intel® Core? i5-2500K Processor

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9

ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA

SSD

Samsung SpinPoint F3 1TB

ASUS Xonar Essence STX (lydkort)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur du eventuelt min 620W holder da eller?

Nope, den har 2x 12V-rails på 24A, ikke bare er totalen litt lavere enn det du ønsker for å kjøre 560 Ti SLI, men at den er delt opp i 24A-rails (288W for begge skjermkortene sannsynligvis...) gjør det enda litt mindre mulig.

 

650W er nok om du har en 2500k, om du har en strømsulten prosessor på 125W hadde jeg gått for en 750W med en gang.

Lenke til kommentar

Begge kortene alene er 300W fra idle til load.

 

Dvs til sammen, men uten om pcen ellers.

Så det du sier er at man bør overdimensjonere PSUen med 40% vanligvis og 60% om man skal overklokke?

Da har jeg misforstått, det er jo total galskap.

 

Jeg regner med at maskinen vil maksimalt trekke 550W, med en god 650W har du da nok ekstra til å takle både en overklokk, ekstra HDDer og annet man kan ønske å legge inn.

Lenke til kommentar

Trur du eventuelt min 620W holder da eller?

Nope, den har 2x 12V-rails på 24A, ikke bare er totalen litt lavere enn det du ønsker for å kjøre 560 Ti SLI, men at den er delt opp i 24A-rails (288W for begge skjermkortene sannsynligvis...) gjør det enda litt mindre mulig.

 

650W er nok om du har en 2500k, om du har en strømsulten prosessor på 125W hadde jeg gått for en 750W med en gang.

 

Jeg innbiller meg at siden Silver Poweren er Seasonic M12-II basert, så har Seasonic gjort slik de pleier å gjøre, å merke PSUen som dual rail når den egentlig er single rail. Min M12-II 500W i reserve PC'n sier den har 2x18A når den egentlig har en enkelt 36A rail. (Dette var jo også tilfelle med f.eks Corsair HX520 og 620. Det sto 3x18A i specs, men det var jo ikke slik)

Lenke til kommentar

Jeg innbiller meg at siden Silver Poweren er Seasonic M12-II basert, så har Seasonic gjort slik de pleier å gjøre, å merke PSUen som dual rail når den egentlig er single rail. Min M12-II 500W i reserve PC'n sier den har 2x18A når den egentlig har en enkelt 36A rail. (Dette var jo også tilfelle med f.eks Corsair HX520 og 620. Det sto 3x18A i specs, men det var jo ikke slik)

Silver Power bruker vel nesten bare Seasonic, så det er godt mulig det er S12-II/M12-II i bruk. Samtidig hadde det vært rimelig kjedelig om det ikke var single rail da...

 

Særlig med tanke på at et GTX 670 er en bedre oppgradering i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Da har jeg misforstått, det er jo total galskap.

Forstår ikke hvor det her kommer ifra, hva kortene trekker fra idle til load er fakta og noe man kan si fritt?

 

Jeg har bygget hundrevis av pcer og blodklokket dem og har 24/7-load med for eks folding i årevis i strekk.

En 2600K2700K på 4,6 -pc på 100% load trekker 150W.

Legger man 2x 560 inn der som trekker 300W fra idle til load + den watten begge bruker på idle så snakker vi 500ish watt på load med en HHD.

 

Selv om man ser bort i fra amperen på 12voltlinjene g tenker kun watt så stiger DB-kurven i en psu sakte men sikkert etter loaden, men over 70% load for PSU så går kurva rett opp.

Man vil heller ha en 850W på 65% en å ha en 500W på 90% load om man tenker på støy fra PSU.

 

Jeg ville ha lagt en PSU på den grønne, dere anbefaler en PSU på det blå pga det går wattmessig.

post-64596-0-15016900-1341741954_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Den seasonicen skal holde plenty om den er singelrail!

450w høres mye ut på det systemet og etter mine beregninger skal forbruk da vær 37,5A på 12v railen som er godt innenfor når den har 48A.

 

Selv om den skulle vær singelrail skal den klare det fint om du ikke klokker gpuene.

Så har man jo mulighet til å krysse 12v railene(låne litt fra railen til cpuen på ene gpu).

Lenke til kommentar
Da har jeg misforstått, det er jo total galskap.

Forstår ikke hvor det her kommer ifra, hva kortene trekker fra idle til load er fakta og noe man kan si fritt?

 

Jeg har bygget hundrevis av pcer og blodklokket dem og har 24/7-load med for eks folding i årevis i strekk.

En 2600K2700K på 4,6 -pc på 100% load trekker 150W.

Legger man 2x 560 inn der som trekker 300W fra idle til load + den watten begge bruker på idle så snakker vi 500ish watt på load med en HHD.

 

Selv om man ser bort i fra amperen på 12voltlinjene g tenker kun watt så stiger DB-kurven i en psu sakte men sikkert etter loaden, men over 70% load for PSU så går kurva rett opp.

Man vil heller ha en 850W på 65% en å ha en 500W på 90% load om man tenker på støy fra PSU.

 

Jeg ville ha lagt en PSU på den grønne, dere anbefaler en PSU på det blå pga det går wattmessig.

 

Nå er det vel sjelden hw kjører på MAKS effekt. Med mindre han har tenkt til å bare kjøre prime95 og tilsvarende for skjermkort.

 

Da får man heller opplyse trådstarter om forskjellen så kan han ta ett valg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...