Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Har jeg noe jeg skulle ha sagt?


krystah

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg står som ansvarlig for et kollektiv på 6 mann, og vi har akkurat flyttet ut.

 

Vi har vært ansvarlige, respektfulle leietakere. Vi har kun hatt 3 fester på 1,5 år, og vi har passet katten til utleier i en hel måned uten betaling.

 

Nå krever utleier å trekke 2000,- fra vårt depositum for å betale for en sånn ramme som sitter på utsiden av et vindu og deler det i flere "undervinduer", da kun 1 av vinduene i huset mangler det.

 

Jeg har bodd her siden boforholdet startet, og vi har totalt vært 9 personer som har bodd der. Ingen sier at de har sett rammen som utleier påstår skal ha sittet på vinduet. Selv moren til den ene påstår den ikke var der på visning. Men vi har ingen papirer som beviser det motsatte.

 

Utleier påstår at vi ikke har noe vi skulle ha sagt, da vi skrev under på at boligen var "uten mangler" når vi skrev under kontrakten. Det var den også, i våre øyne. Ingen anså mangelen på en ramme på utsiden av et vindu som et mangel, da det om noe gir vinduet BEDRE sikt. Desverre har vi ikke noe annet enn minne og ord å komme med.

 

Har vi noe vi skulle ha sagt, eller er slaget tapt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom dere ikke har noen bevis på at sprossene(som det heter) ikke var der ved innflytting, blir det ord mot ord. Så her må dere sjekke kontrakten for hva som står vedrørende vedlikehold av bolig. Vil eg påstå, mulig noen med bedre juss-kunnskaper vil korrigere meg her.

 

Men prisen som utleier krever, er latterlig. Med mindre sprossene er laget av gull eller vinduet dekker hele veggen er det nesten for svindel å regne.

Her er eksempler på noen priser: http://www.olsethsprosser.no/Priser%20vindussprosser.htm

Lenke til kommentar

Takk for alle svar! Jeg ville bare komme med en oppdatering. Vi fant bildebevis fra innflytting at vi snakket sant, men han ville ikke engang se på dem, og truet med rettsak. Da jeg mottok forslaget med åpne armer så ga han seg og droppet saken.

 

Mye flaks og nerver, men det løste seg i alle fall. :) Prisen på sprosser var jo HELT på jordet, jeg hadde ingen anelse. :wow:

 

Takk for god feedback. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...