Gå til innhold

Anbefaling: Dette er de beste skjermkortene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns hardware artikkelen minner mere om salgs råd for selgere en fornuftig salgsråd på forum.

 

Råeste for de dumme som har tykke lommebøker og som mangler fornuft?

 

LiaN-S: tror du heller bør vurdere GTX 670 OC eller HD7970 i så fall. Selv om battlefield ikke krever så voldsom sammenlignet mot f.eks crysis 2 så bør man ha litt skjermkort i så fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syns hardware artikkelen minner mere om salgs råd for selgere en fornuftig salgsråd på forum.

 

Råeste for de dumme som har tykke lommebøker og som mangler fornuft?

 

 

Jeg ser ikke helt hva som er galt med å anbefale ett gtx 690? Det har samme ytelse som 2x gtx 680, tar mindre plass og varmer mindre.

 

Er man på utkikk etter dual gpu så er 690 ett like solid alternativ som 2x 680 eller 2x 7970.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle kjøpe nytt grafikkort. Jeg har tenkt å kjøre BF3 på low med 60fps over 3 skjermer. Holder det med 7870?
Skal holde det, men ville heller vurdert et 670 dersom 60 fraps er et må ha.

 

3 skjermer i BF3 drar no inst i helsikes fordi, ser fort at et 670 også kan starte å ikke være nok der :p

 

ville ikke gått for noe mindre en et 680 selv på low ;|

 

Har forøvrig et 670 som jeg nedgraderte til etter at 680'n var DoA, meget fornøyd ^^

 

Lenke til kommentar

Hadde vel kanskje vært bedre å anbefale GTX 680 og HD7970 på lik linje, da ytelse faktisk er en veldig viktig faktor.

 

I Hardware sin egen test blir 7970 kåret til det raskeste enkeltkjerne-kortet. Da blir det teit å anbefale GTX680 over dette uten å ta hensyn til at mange ikke bryr seg om en marginal økning i temperatur/støy/strømforbruk. Og her snakker vi om toppklassen. Mange brukere i denne klassen har uansett god kjøling i kabinett og god strømforsyning, så da står vel egentlig bare støy igjen som den gjenværende faktoren.

 

Dere burde i det minste anbefale disse to på lik linje og forklare forskjellen. Tenk over hva slags konsekvenser det dere skriver får. AMD har nå engang det raskeste enkeltkjernekortet og fortjener annerkjennelse for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde vel kanskje vært bedre å anbefale GTX 680 og HD7970 på lik linje, da ytelse faktisk er en veldig viktig faktor.I Hardware sin egen test blir 7970 kåret til det raskeste enkeltkjerne-kortet. Da blir det teit å anbefale GTX680 over dette uten å ta hensyn til at mange ikke bryr seg om en marginal økning i temperatur/støy/strømforbruk. Og her snakker vi om toppklassen. Mange brukere i denne klassen har uansett god kjøling i kabinett og god strømforsyning, så da står vel egentlig bare støy igjen som den gjenværende faktoren.Dere burde i det minste anbefale disse to på lik linje og forklare forskjellen. Tenk over hva slags konsekvenser det dere skriver får. AMD har nå engang det raskeste enkeltkjernekortet og fortjener annerkjennelse for det.

 

De bør ikke noe som helst , det er demmes anbefalinger vettu :) MEN ! Man kan være enig eller uenig , det er noe annet.

Jeg er enig med Hardware.no at man bør prøve unngå de store bråkete brødfjølene til AMD , stygge kort er de også.

Lenke til kommentar

Dere burde anbefale 7970 fremfor 680 for de som kjører oppsett med 2 skjermer og mer, eller 680 med 4GB minne.

 

 

Hvorfor det?

Kjører 3 skjermer på mitt 680 uten problem :)

Hva skjer om du guffer på med 8xSSAA og 4K teksturer i Skyrim?

2GB VRAM kan fort være for lite i om du skal guffe på med AA og høyoppløste teksturer ;)

 

EDIT: Mitt forslag til liste:

Under 1000 kr:

HD 6850 for rå ytelse

HD 7750 for lavt strømforbruk med ytelse nok til lett gaming

 

Under 1500 kr: GTX 560 Ti

 

1500-2000 kr:

HD 7850

 

2500 kr: HD 7870

 

3000 kr: GTX 670

 

3500-4000 kr: GTX 680

 

Han som ikke trenger å tenke på strømforbruk, støy eller varme: HD 7970

 

"Fremtidssikring": GTX 690

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Hvis vi snakker om ATI så er det flere ting som gjør at ATI neppe er best.

  • HD3d hvor blir det av Aktive brillene fra AMD?
  • Drivere til linux?
  • Driverstøtte til Lion/Montain lion?
  • Battlefield ytelse sammenlignet med GTX 680?

Støy er nok lite problem så sant man kjøper Asus Radeon HD 7970 DirectCU II Top.

 

arni90: Er det fremtidsikring med GTX 690?

Jeg har heller tro på å sette sammen 3x 680 OC til et skjermkort med 40 CM lengde.

Selv om det vil slite å få plass i de fleste kabinetter, uansett så er nok GTX 680 det beste for fornufte folk. Med mindre man skal ha 3 skjermer med 3840×2160 oppløsning hver er det bortkastet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at to 680 er kraftigere enn en 690

 

Kraftigere muligens, men vil du virkelig sitte å vente på at det skal komme ut drivere som støtter spillet du kjøpte for 1 uke siden?

Du sitter med nøyaktig samme problemet med GTX 690

GTX 690 = 2x GTX 680 på 670-klokker (under 5% forskjell i ytelse, 33% lavere strømforbruk.)

Hvis vi snakker om ATI så er det flere ting som gjør at ATI neppe er best.

  • HD3d hvor blir det av Aktive brillene fra AMD?
  • Drivere til linux?
  • Driverstøtte til Lion/Montain lion?
  • Battlefield ytelse sammenlignet med GTX 680?

Støy er nok lite problem så sant man kjøper Asus Radeon HD 7970 DirectCU II Top.

Såvidt jeg vet er det snakk om røde/grønne passive briller istedet for aktive briller. Ikke at jeg bryr meg selv siden begge deler gir verre bildekvalitet.

Jupp, driverstøtte på Linux for AMD-kort er ikke bra.

Mas på Apple!

Battlefield 3 er på ingen måte det eneste spillet som spilles med høye maskinvarekrav, og det er fint mange spill GTX 680 feiler mot 7970 også. Hva med ytelsen i Dirt Showdown på GTX 680?

 

EDIT:

http://techreport.com/articles.x/23150/4

Techreports test av 7970 GHz edition.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Kan du nevne noen spill HD7970 gjør det spesielt bra på?

 

Deus Ex: Human Revolution, dirt 3 + spillene man finner på http://sites.amd.com/us/game/Pages/game-home.aspx ?

 

Angående Dirt Showdown sikker på det ikke er en dårlig driver med GTX 680?

Det kan være minnet som er litt i minste laget, eller hva annet kan det være dårlig spill monitor optimalisering for nvidia?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...