Gå til innhold

tomsi42's sommerkonkurranse - info og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Som en oppvarming til fotokonkurransen vi holder på å få til her på forumet, så avholder jeg en liten sommerkonkurranse.

 

Konkurransen består av 5 oppgaver; du kan velge å løse en, noen eller alle oppgavene. Jeg velger å avvikle denne konkurransen på mer eller mindre samme lest som de gamle månedsutfordringene.

 

Oppgavene.

 

1. Typisk turistfelle.

 

Vi har alle opplevd en slik - et sted som kun har til hensikt å suge ut penger av intetanende turister, uten å gi noe skikkelig tilbake.

 

2. Ferie

 

Her vil jeg se et bilde som virkelig oser av feriestemning. Enten ferien tilbringes på hverandaen hjemme, i syden, i en storby eller et helt annet sted.

 

3. En helt vanlig hverdag

 

Sommeren har ikke bare feriestemning å by på - det er også mange hverdager. Fang hverdagsstemningen.

 

4.Sort/hvitt

 

En teknisk oppgave - fritt motiv, men presentert i sort/hvitt. Om du lar kamera stå for sort/hvitt konverteringen eller gjør det selv på PC'en,; det er opp til deg.

 

5. Musikkoppgave - Sommerlykke

 

Hva er sommerlykke for deg? Denne gjengen vet ihvertfall hva de liker ...

 

http://www.youtube.com/watch?v=2XzOVydtLuI

 

 

Regler:

  • Konkurransen er åpen for alle som er medlem av diskusjon.no.
  • Hver og en som deltar i denne sommerutfordringen må levere 1. og kun 1. bilde i hver kategori.
  • Deltageren må selv ha tatt bildet.
  • Bildet skal være tatt i perioden 23.6.12 og 19.8.12.
  • Bildet skal ikke tidligere være publisert på dette forumet.
  • Bilder i landskapsformat skal ikke være større enn 1280 piksler i lengden og bilder i portrettformat skal ikke være større enn 1024 piksler i høyden.
  • Bildet kan justeres på alle måter, men elementer kan ikke fjernes/legges til. Det er dog tillatt å fjerne støvflekker.

 

Innlevering av bilder.

 

Det blir innlevering av bilder på samme måte som i månedstrådene - jeg vil opprette en egen bildetråd (i løpet av neste uke) der dere poster bildene - den tråden stengers for innlevering 19.8.12 kl. 23:00. Dette betyr at bildene ikke leveres anonymt.

 

Når det gjelder innlevering av bilder, så er det viktig at alle bildene er i en post per deltager.

 

Det er ikke nødvendig å poste alle på en gang, og det er også tillatt til å bytte bilder frem til innleveringsfristen. Poster som endres etter innleveringsfristen, blir diskvalifisert.

 

Avstemning.

 

Det opprettes en poll for avsteming i bildetråden, i rimelig tid etter innleveringsfristen. Avstemingen vil da gå frem til 31.8.112 kl. 22:00.

 

Det er ingen som hindrer deg i å stemme på dine egne bilder, men vi har en "Gentleman Agreement" her om at du stemmer på de bildene du innerst inne synes er best; enten det er du eller none andre andre som har tatt det.

 

Premier.

 

Ingen store fantastiske premier i millionklassen; men vinner av hver katergori vil få en utgave av Akamboka (2009). En fotografisk perle med flotte bilder fra forumets brukere.

 

Annet.

 

Denne tråden bruker vi til å diskutere oppgavene, innlevering og uklarheter.

 

Lykke til,

Tom

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Vil samtidig passe på, mens det er tid, å minne om at bildene dere legger inn, ikke skal være publisert på diskusjon.no tidligere, så hvis dere har postet bildet i månedstråden eller en av tur-trådene, så kan bildene ikke brukes.

 

Vil samtidig passe på, mens det er tid, å minne om at bildene dere legger inn, ikke skal være publisert på diskusjon.no tidligere, så hvis dere har postet bildet i månedstråden eller en av tur-trådene, så kan bildene ikke brukes.

Lenke til kommentar

Vil samtidig passe på, mens det er tid, å minne om at bildene dere legger inn, ikke skal være publisert på diskusjon.no tidligere, så hvis dere har postet bildet i månedstråden eller en av tur-trådene, så kan bildene ikke brukes.

 

Vil samtidig passe på, mens det er tid, å minne om at bildene dere legger inn, ikke skal være publisert på diskusjon.no tidligere, så hvis dere har postet bildet i månedstråden eller en av tur-trådene, så kan bildene ikke brukes.

Og det betyr da at en faktisk kan bruke bilder som en tidligere f.eks. har postet i Bildekritikk -Akam.no? :hmm:

Lenke til kommentar

Og det betyr da at en faktisk kan bruke bilder som en tidligere f.eks. har postet i Bildekritikk -Akam.no? :hmm:

Slik reglene er formulert, så er det noe uklart. Jeg vil si at du ikke kan det, da hver gang du poster et bilde i bildekritikken, så opprettes det en tråd i dette forumet med en thumbnail av bildet i første post.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og det betyr da at en faktisk kan bruke bilder som en tidligere f.eks. har postet i Bildekritikk -Akam.no? :hmm:

Slik reglene er formulert, så er det noe uklart. Jeg vil si at du ikke kan det, da hver gang du poster et bilde i bildekritikken, så opprettes det en tråd i dette forumet med en thumbnail av bildet i første post.

Ok, ante meg nok det ja! :hm:

 

Men hva hvis en sletter bildet fra Bildekritikk-Akam.no (som jo er fullt mulig), forsvinner det ikke da også frå tråden i forumet? (Har ikke testet, så jeg vet ikke).... Poenget mitt er altså et dersom det er slettet så ligger det heller ikke lenger pr. definisjon postet i dette forumet, og følgelig altså tillatt å poste i sommerkonkurransetråden..... ?

Spør ikke for å være vanskelig, men kan være greit å ha avklart nå når en er oppmerksom på konkurransetråden (og kanskje da faktisk har et bilde som kunne passet, men som en postet tidiligere mens en ikke var oppdatert på konkurransetråden)..... :hmm:

Lenke til kommentar

Ok, da er dette avklart! Dedikerte bilder skal bli! :thumbs:

 

Bra holdning - :thumbup:

 

Jeg utvider forøvrig innleveringsfrist og avstemningsfristen med et par dager da jeg er veldig opptatt fredag og lørdag kveld. Glem det - det er søndag som er fristen - ikke førstkommende fredag ...

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...