Gå til innhold

Trygt å handle på Proshop AS (proshop.no)?


Anbefalte innlegg

hmm, hadde tenkt å trykke "Kjøp" på en scanner som var 500,- biligere på proshop enn på andre butikker, men så fant jeg denne tråden.

 

Tror jeg må sjekke litt andre butikker i stedet. Orker ikke engang tanken på å begynne å "gjete" den sjappa til å levere varene mine.

 

Jeg har handlet fra dem flere ganger, ikke hatt noen problemer :)

Kjøpt div switcher, som var myyyye billigere enn hos f.eks komplett (halv pris på enkelte produkter :) ).

Kjøpte også en skriver, harddisk ramme, ram.

 

Eneste negative jeg kan si om dem, er at dem ikke sender småting som brev.. så da ender man f.eks opp med å betale 125kr i frakt på ram brikker.. Disse kunne fint vært sendt som brev til 30-40 kr :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Bestilte et Logitech G930 headset og et steelseries G6 v2 tastatur fra proshop.no i dag.

Tenkte å prøve det ut før jeg dømmer. Kommer til å spare litt over 600 kr på dette hvis det går i boks.

 

Proshop virker ikke så veldig profesjonelle, men har hatt dårlige erfaringer med den profesjonelle giganten Elkjøp tidligere. Kjøpte en TV derifra, som skulle komme uka etter. Var å spurte etter den i 5 uker (en gang i uka). Var så uheldig å få den meldingen om at transporten til TV'en hadde kræsja så, kan skje den beste.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg bestillte ny ruter, Asus RT-AC66U som kostet 1269 på Proshop. http://www.proshop.no/Products/ProductSearch.aspx?search=Asus%20RT-AC66U Routeren ble lagt i bestilling sist torsdag ca, kl 09.35 og var innlevert postens terminal og på veg kl 18.05. Allerede neste morgen kl. 06.00 paserte den Oslo og var videresendt, og jeg antar at jeg kan hente den i morgen kveld på mn lokal PIB.

Dette er ikke mindre enn imponerende, både av Proshop og Posten, noe det er lenge siden jeg har opplevd.

 

 

Komplett selges samme router for 1990,-.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Sendte tilbake et hovedkort som var defekt. 2 DIMM slots fungerte ikke, men da de mottok det fant de en annen feil på hovedkortet. En fysisk skade på cpu socketen jeg ikke hadde lagt merke til. De mente at det var umulig for meg og ikke kunne merket det og konkluderte derfor at det var jeg som hadde påført skaden. Jeg informerte om at de kunne mene hva de ville, men jeg viste selv hva jeg hadde gjort og ikke gjort. Og jeg mente det var umulig for meg å ha påført den skaden. Det eneste tilbudet jeg fikk var om det skulle kastes eller sendes tilbake på min regning.

Kort oppsummert. Hvis du vil gjøre en trygg handel så vil jeg annbefale deg og IKKE handle på Proshop. Hvor 'kunden har alltid rett' er noe de aldri har hørt om. Eneste grunnen til at noen bør handle der er pga. lave priser, men vær obs. i denne butikken kommer lav pris til en høy pris.

Lenke til kommentar

En skade i CPU-socket kan føre til at en eller flere funksjoner, der i blant DIMM slotter å fungere. Kortet kan likevel boote normalt og fungere som det skal med resterende DIMM slotter. Jeg skal ikke gå inn på hvem som har påført skaden i socketen som bare blir påstand mot påstand, men hvis jeg var deg ville jeg tatt kortet tilbake og benyttet det slik det er. Jeg forutsetter at kortet har dobbelt sett minnebanker og at det ene settet fungerer som det skal.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Det er overhode ikke trygt mht sikker innlogging å handle hos proshop.no. Riktignok har de SSL sertifikat med forward secrecy ECDHE med de benytter det ikke ved innlogging!

 

Benytt andre webshopper som beskytter dine data!

 

https://www.ssllabs.com/ssltest/analyze.html?d=proshop.no

https://community.qualys.com/blogs/securitylabs/2010/10/06/disabling-ssl-renegotiation-is-a-crutch-not-a-fix

https://community.qualys.com/blogs/securitylabs/2013/06/25/ssl-labs-deploying-forward-secrecy

https://en.wikipedia.org/wiki/Perfect_forward_secrecy

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Sikkert fint med Proshop når alt går greit. Min bestilling ble sendt fra lager i Danmark, havnet visstnok et sted i Sverige. Ny vare levert etter to-tre ukers tid. Deretter bare rot mht gjentatt fakturering av forhåndsbestilt vare. Mangler profesjonalitet når ting går galt. Aldri opplevd tilsvarende ved netthandel. Jeg kommer ikke til å handle flere ganger hos Proshop.

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Fryktelig dårlig kunde behandling og juks i lagerbeholdningen. Bestilte en RTX3080 fra dem i sekundet det ble sluppet løs. Det etter å a ha ventet i over 1 time med F5 oppdateringer for å sikre meg å være først i køen. Fikk bekreftet bestillingen pr epost et par min etterpå og fikk roet meg ned med at bestillingen hadde gått gjennom. Jeg viste at disse kortene kom til å bli utsolgt kjapt, så av rein nysgjerrighet fulgte jeg med på statusen på lagerbeholdning av RTX3080 kortene. Modellen jeg bestille ble raskt utsolgt, med det var fortsatt mange RTX3080 igjen fra andre fabrikanter, iallfall 30 min etter at bestillingen min gikk gjennom, og det var fortsatt mulig å sikre seg en RTX3080. På dette tidspunktet var det også fortsatt mulig å bestille en RTX3080 på Komplett sine hjemmesider.

Ca. 1 time etterpå sjekker jeg statusen på bestillingen min, og oppdager nå at de har endret denne til «Rest bestilt» uten deto for utsendelse. WTF… Har de solgt kortet mitt over disk til en annen kunde??

Ringer kundeservice og ber om redegjørelse. Dem skylder på treghet i systemet og at alle var først ute. Jeg foreslår at jeg kan få en annen RTX3080 modell fra en av de mange som bestilte langt etter meg. Men dette var uaktuelt og de hadde absolutt ingen vilje til å løse feilene dems.

Takket være Proshop har nå vinduet på å skaffe seg en RTX3080 forsvunnet for meg. Selv om det fortsatt var ledige kort i minst 30 min etter at jeg bestilte både hos dem og på Komplett. Og skulle jeg nå klare å finne en på Elkjøp eller et annet sted, har jeg ikke råd da dem har trukket meg for over 9000,- i VISA kortet.

¨Takk Proshop for elendig nettbutikk løsning og dårlig kunde behandling. Styrer laaaangt unna dere i fremtiden og råder ander til å styre unna. Og nei, jeg tror ikke noe på unnskyldningen om treghet i system da disse er «Up to date» med lagerbeholdningen til enhver tid.   

Proshop.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kjøpte en laptop fra de i år som jeg fikk problemer med å måtte sende inn til Infocare/Elcare. Fra Proshops side synes jeg alt var ryddig, har ikke noe annet enn positive ting å si annet enn at de kanskje kunne vært litt mer på ovenfor verkstedet når det varen ble kreditert og ikke reparert. Elcare vil jeg derimot på det groveste fraråde å bruke.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Fått bestillingen på et kabinett nå utsatt til 4 november, selv om jeg bestilte kabinettet og noen vifter for snart en uke siden..

Har ikke dårlig tid, men suger om den blir utsatt en andre gang.. Da kansellerer jeg 🙃

 

edit: Ser ut til at det ble sendt igår.. Den 29.. Wtf???? Fått flere eposter at det ville bli utsatt men nå er det sendt.. Okei i guess.

Endret av MultiGamerClub
LA til en begrunnelse.
Lenke til kommentar

6 ordre fra de og kun en av de endte jeg opp med å kansellere (det var noe jeg visste de ikke ville få på lager før om 1 mnd tid, og når de den dagen ikke hadde sendt den så bestilte jeg noe annet fra de i stedet for, og 1 dag etter det igjen når den andre varen ble sendt så hadde de tydeligvis fått inn den første varen og kunne sende den omgående). Når det er sagt, så er inntrykket pga dårlig nettside så dårlig at jeg prøver i det lengste å kjøpe fra andre, men jeg har strengt tatt ingen unormalt dårlige erfaringer å vise til. Av og til er de eneste som har det du trenger og da hadde jeg ikke stusset. Vi er så godt beskyttet i Norge med både angrerett og VISA/MasterCard svindelbeskyttelse at det ikke skader å gi en nettbutikk en sjanse.

Lenke til kommentar
Zappa83 skrev (På 17.9.2020 den 17.13):

Fryktelig dårlig kunde behandling og juks i lagerbeholdningen. Bestilte en RTX3080 fra dem i sekundet det ble sluppet løs. Det etter å a ha ventet i over 1 time med F5 oppdateringer for å sikre meg å være først i køen. Fikk bekreftet bestillingen pr epost et par min etterpå og fikk roet meg ned med at bestillingen hadde gått gjennom. Jeg viste at disse kortene kom til å bli utsolgt kjapt, så av rein nysgjerrighet fulgte jeg med på statusen på lagerbeholdning av RTX3080 kortene. Modellen jeg bestille ble raskt utsolgt, med det var fortsatt mange RTX3080 igjen fra andre fabrikanter, iallfall 30 min etter at bestillingen min gikk gjennom, og det var fortsatt mulig å sikre seg en RTX3080. På dette tidspunktet var det også fortsatt mulig å bestille en RTX3080 på Komplett sine hjemmesider.

Ca. 1 time etterpå sjekker jeg statusen på bestillingen min, og oppdager nå at de har endret denne til «Rest bestilt» uten deto for utsendelse. WTF… Har de solgt kortet mitt over disk til en annen kunde??

Ringer kundeservice og ber om redegjørelse. Dem skylder på treghet i systemet og at alle var først ute. Jeg foreslår at jeg kan få en annen RTX3080 modell fra en av de mange som bestilte langt etter meg. Men dette var uaktuelt og de hadde absolutt ingen vilje til å løse feilene dems.

Takket være Proshop har nå vinduet på å skaffe seg en RTX3080 forsvunnet for meg. Selv om det fortsatt var ledige kort i minst 30 min etter at jeg bestilte både hos dem og på Komplett. Og skulle jeg nå klare å finne en på Elkjøp eller et annet sted, har jeg ikke råd da dem har trukket meg for over 9000,- i VISA kortet.

¨Takk Proshop for elendig nettbutikk løsning og dårlig kunde behandling. Styrer laaaangt unna dere i fremtiden og råder ander til å styre unna. Og nei, jeg tror ikke noe på unnskyldningen om treghet i system da disse er «Up to date» med lagerbeholdningen til enhver tid.   

Proshop.JPG

Det sagt, svært mange opplevde akkurat det same til svært mange HW-pushere...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...