Gå til innhold

Kjøpe ny Bærbar


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal gå til innkjøp av bærbar i nermeste fremtid og aller helst i dag for å si det sånn. To modeller som frister meg veldig er Asus g75 med GTX660M og Samsung Z7c med GT650 men jeg klarer rett og slett ikke bestemme meg.

For aller helst vil jeg jo ha en av de to her med Amd skjermkort :)

 

I tillegg gjør det ikke saken bedre at nyeste generasjon Amd kort nå nærmer seg med stormskritt, så det jeg lurer på er om noen vet når det vil komme bærbare med nyeste generasjonen til Amd kommer på markedet ?

 

Hadde hvert fint om noe kunne svare på dette her.

På forhånd mange takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke ut som det er så veldig mange som bruker AMD sine skjermkort i denne omgangen. Nvidia har vært tidligere ute med sine nye brikker og det er derfor mest brukt.

 

Tipper asus kommer med noen modeller, men nok ikke toppkortene.

Clevo/alienware kan fås med toppkortet HD7970M.

 

HP har AMD kort i mange modeller, og envy modellene med ivy bridge kommer med AMD kort (HD7750 for 15" og HD7850 for 17"). Om/når de kommer til landet er uvisst.

Lenke til kommentar

Har skjønt at det er Nvidia som er i skuddet fortiden, det som gjorde at jeg gjerne ville ha Amd var pga det jeg har lest om lite strømforbruk og god ytelse på HD7000 serien. Men nå orket jeg ikke vente lenger så bestemte meg for å gå for Samsung Z7c som igrunn har alt jeg ønsker bortsett fra plass til to disker, men dette kommer jeg bare til og løse ved og fjerne blurayen og sette i en caddy.

 

Det jeg helst vil ha er jo en bærbar med heftig grafikk og god batteri ytelse og samtidig ikke for klumpete, men det ser ut at en får belage seg på litt mere venting ang det :)

 

Jeg hadde jo G73JH og var igrunn fornøyd med skjermkortet som var i den og regner med GT 650 er minst like bra. Lyden i Samsungen var forresten overraskende bra :)

Lenke til kommentar

Nvidia sine nye kort er like gode på lavt strømforbruk som AMD.

 

Ja samsungen har utrolig godt lydsystem og en utrolig god skjerm i tillegg.

 

Jeg hadde problemer med det trådløse nettet så jeg returnerte den. Er fristet til å kjøpe den igjen og evt bytte kort og se om det hjelper. Er en perfekt maskin for meg ellers.

Den blir noe varm på midten av tastaturet ved spilling, men det kan jeg leve med.

Lenke til kommentar

Nvidia sine nye kort er like gode på lavt strømforbruk som AMD.

 

Ja samsungen har utrolig godt lydsystem og en utrolig god skjerm i tillegg.

 

Jeg hadde problemer med det trådløse nettet så jeg returnerte den. Er fristet til å kjøpe den igjen og evt bytte kort og se om det hjelper. Er en perfekt maskin for meg ellers.

Den blir noe varm på midten av tastaturet ved spilling, men det kan jeg leve med.

 

Ok kjipe greier det med problemer av den sorten, men jeg hadde ikke nølt med å kjøpe ny samsung hvertfall for man kan vel ikke være like uheldig 2 ganger. Kjenner faktisk min å er noe varm på tastaturet selv uten spille så håper ikke det blir for ille ved spilling.

 

Det frister litt å bytte kjølepastaen men vet ikke om det hjelper noe serlig, men synd de ikke kan sette på bedre pasta altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...