Gå til innhold

Microsoft slipper helt nye nettbrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med iPad 2-oppløsning bør ikke ARM-utgaven koste noe særlig mer enn 3.000 kr for å være aktuell. Touch Cover er en veldig interessant sak, men ellers tror jeg Microsoft er litt for seint ute og at moroa kommer til å bli litt for dyr. Vi får se og krysse fingrene, det er helt klart behov for større konkurranse på tablet-markedet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes dette minner mer om en svært kompakt PC. Alt det som henger ved er jo det som ikke skal være der. Tastatur, utfellbar rygg, etc.

Pad er bare en plate i mine øyne.

Synes det ble litt for for mye PC med touch og for lite pad.

Sikker et alternativ til kontinuiteten av PC for bedriftsmarkedet, og innføring av W8

Greit forsøk, men ikke særlig sexy!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Endelig nettbrett som kan brukes som fullverdige maskiner. Bare få byttet ut Win 8 så er det game on :wee:

 

Jeg tror nettopp at Win 8 vil komme til å være Microsoft store fordel ved dette nettbrettet, og det av mange grunner. For fremover i tid er det lettere at alle enhetene våres kjøres på et system, enn flere. Et problem hadde det vært hvis win 8 hadde vært som tidligere windows, men siden det nettopp ER tilpasset nettbrett(faktisk omtrent bedre enn det er tilpasset til PCer), så tror jeg dette blir knall, og over tid tror jeg vi vil se enda flere fordeler med dette.

Lenke til kommentar
Endelig nettbrett som kan brukes som fullverdige maskiner. Bare få byttet ut Win 8 så er det game on :wee:
Jeg tror nettopp at Win 8 vil komme til å være Microsoft store fordel ved dette nettbrettet, og det av mange grunner. For fremover i tid er det lettere at alle enhetene våres kjøres på et system, enn flere. Et problem hadde det vært hvis win 8 hadde vært som tidligere windows, men siden det nettopp ER tilpasset nettbrett(faktisk omtrent bedre enn det er tilpasset til PCer), så tror jeg dette blir knall, og over tid tror jeg vi vil se enda flere fordeler med dette.
Mange av oss bruker ikke Windows dog. Dessuten ser jeg ikke hvordan den er forskjellig gamle Windows versjoner. Sant nok at den er litt lettere på RAMet og booter raskere, men det jo enda ikke optimalisert nettbrett.

 

Apple har jo iOS på både iPhone og iPad, og det kommer nok snart til Mac og. De fleste som bruker Windows trenger det ikke, og betaler ikke ekstra for en slik over en billig Android modell. Eller så gjør de ting som ikke er bra med tanke på strømbruk eller varme.

 

Men selvskat så er det jo enda utrolig mange som er fornøyde med Windows, så det kan godt hende dette blir litt mer suksessfullt enn andre tableter i samme prisklasse. Kunne gjerne tenkt meg en selv om jeg kunne kjørt et fritt operativ system på den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Med iPad 2-oppløsning bør ikke ARM-utgaven koste noe særlig mer enn 3.000 kr for å være aktuell.

 

??? Når fikk iPad 2 full HD? Sist jeg sjekket hadde den 1024*768 som oppløsning på skjermen. Microsoft-nettbrettene skal ha 1920*1080, dvs 2,6 ganger så mange piksler som ipad 2.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...