Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

lomme/multikniv


Anbefalte innlegg

http://www.lionfish.dk/Knive/102.jpg

 

kjøpe en sånn lignende sak på clas ohlson istad og lurer på om det lov med en sånn?

 

er for når jeg er i drammen/oslo så er det folk som kødder og er fulle og leker tøffe og skal ha det for å beskytte meg.. skal ikke bli brukt til å drepe folk, men heller skremme dem bort HVIS de prøver å rane med eller noe..

 

altså fredelige formål så lenge ikke andre gjør noe mot meg

 

tenker å ha den når jeg er utafor min fredelige by men føler meg utrygg i oslo drammen

 

er det ulovlig, kan jeg bli tatt eller noe????????????????? Anonym poster: 313e281e16d0d4fbe9dec56c6ce2d6df

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig at det er lov, men direkte smart er det ikke. Legg heller igjen det du er redd for av verdisaker - bedre å bli ranet for noen hundrelapper enn å sitte inne for å ha tatt et liv.

 

hva om han blir overfalt av abdul gjengen

Jeg kjenner ikke den gjengen personlig, men det er mulig de blir redde dersom noen trekker fram en korketrekker eller neglefil. Det finnes også en mulighet for at hva som helst av redskap som dukker opp fører til mer unødvendig vold.

 

Det beste er å unngå steder på tidspunkt man føler at det ikke er trygt. Det må da finnes nok av andre plasser å ferdes?

Lenke til kommentar

Gå med kniv i lomma for beskyttelse er dumt om du ikke tør å drepe noen. Om ''motstanderen'' skulle trekke frem en kniv, så vil han stikke ned deg eller motsatt. Sluttresultatet er at noen dør eller blir alvorlig skadet.

 

I tillegg skremmer du ingen med den puslete lommekniven der.

 

Gjør det enkleste, hold deg unna.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikkje lov å bære våpen på offentlig område. Unntaket er dersom du har eit aktverdig formål for å ha med deg kniv.

 

Sjølvforsvar blir nesten aldri godtatt som aktverdig formål, dersom du har eit klart behov for beskyttelse pga en bestemt trussel så er det meir vanlig å sette personen under politibeskyttelse enn det er å tillate at personen å bevæpne seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...