Gå til innhold

Vis frem din spillsamling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet dere trenger informasjon om brukere for å tekkes med reklametilbydere, men dette er ikke noe jeg er intressert i å være med på.

 

Det trenger ikke bare å være fordi de vil tekkes reklametilbydere

Statestikk kan brukes til så mangt, også til å forbedre funksjoner og ytelser.

Endret av Lodium
Lenke til kommentar

Artig Initiativ,men for mange mangler til at det, ihvertfall enn så lenge, er noe særlig gøy å legge ut sin egen samling.

 

Alt for mange relativt kjente spill jeg enten ikke finner, eller ikke kan legge til samlingen. Silent Hill 3 er f.eks. "ikke utgitt" ifølge søkemotoren. Jeg finner ingen av FF spillene til PS1.

 

Det er også merkelig at jeg ved å søke på "metal", ikke får opp alle MGS spillene, men bare et par utgivelser. F.eks. Måtte jeg skrive "Metal Gear solid 4" helt fullstendig før jeg fant spillet.

 

Noe av vitsen med slike spillsamlinger må jo dessuten være å skryte av å eie litt eldre spill, og kanskje også spill til litt mer ukjente konsoller enn PS, Xbox, Nintendo. Selv savner jeg Dreamcast.

 

Løsninger bør være å gi brukerne muligheten til å selve skrive inn tittel og plattform til spill som ikke er i databasen. For jeg har strengt tatt ikke særlig store forhåpninger til at dere greier å fylle inn alle hullene, med mindre dere kan hente inn databasen til en eller annen stor spillside som Gamespot, Ign, Gamerankings, Metacritics.

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle innspill de siste dagene! Det er nettopp denne type tilbakemeldinger vi trenger for å gjøre denne tjenesten så bra som mulig.

 

En viktig grunn til at det mangler en del spill er at databasen i utgangspunktet kun strekker seg tilbake til 2001 – som var det året Gamer.no startet. Dette skal vi løse ved å gi brukerne mulighet til å foreslå spill, som vi deretter godkjenner fortløpende. På den måten vil databasen raskt bygges ut etter behov. Det samme gjelder spill som av forskjellige grunner ikke har korrekte opplysninger.

 

Parallellt med dette vil Steam-ID-en dere nå legger inn gjøre det mulig å synkronisere spillsamlingen, men vi er ikke helt klar for å rulle ut den biten enda.

 

Vi skal også kikke på søkefunksjonen slik at den er mer presis og enkel å bruke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Artig Initiativ,men for mange mangler til at det, ihvertfall enn så lenge, er noe særlig gøy å legge ut sin egen samling.

 

Alt for mange relativt kjente spill jeg enten ikke finner, eller ikke kan legge til samlingen. Silent Hill 3 er f.eks. "ikke utgitt" ifølge søkemotoren. Jeg finner ingen av FF spillene til PS1.

 

Det er også merkelig at jeg ved å søke på "metal", ikke får opp alle MGS spillene, men bare et par utgivelser. F.eks. Måtte jeg skrive "Metal Gear solid 4" helt fullstendig før jeg fant spillet.

 

Noe av vitsen med slike spillsamlinger må jo dessuten være å skryte av å eie litt eldre spill, og kanskje også spill til litt mer ukjente konsoller enn PS, Xbox, Nintendo. Selv savner jeg Dreamcast.

 

Løsninger bør være å gi brukerne muligheten til å selve skrive inn tittel og plattform til spill som ikke er i databasen. For jeg har strengt tatt ikke særlig store forhåpninger til at dere greier å fylle inn alle hullene, med mindre dere kan hente inn databasen til en eller annen stor spillside som Gamespot, Ign, Gamerankings, Metacritics.

 

Problemet med at folk legger til spill selv er at enkelte folk kan tulle med det og legge til spill som ikke finnes, derfor er muligens forslag som må godkjennes bedre siden det da må veifiseres at spillet eksisterer.

Men dette er en ganske tung og forholdsvis sakte måte å gjøre det på

så løsningen på det måtte vært om databasen hadde hentet spillister fra brukere på andre tjenester

Steam, GoG, Origin, etc

En annen mulighet er også å importere fra habile kilder slik som feks

http://connect.colle.../games/database

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg hadde ledet på den rankingen der viss søkemotoren hadde tatt med spill til 3DS, PS vita, Super Nintendo, N64, gamle PC spill som Doom 1 osv, pluss klassikere på PS1, PS2, Sega Dreamcast osv

Jeg har tellet alle mine spill pr dags dato og det er 540 stykk. Det er nesten 160 mindre en det som vises på tabellen der :w00t:

 

Så jeg tok min profil som jeg har her og kopierte alt over til gamers paradise profilen der folk kan se hvor mye som mangler. Men bra tiltak må jeg si

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...