Gå til innhold

Hjelp til å sette opp mapped drive! Windows Server 2008 R2


Korka

Anbefalte innlegg

Heisann :D

 

Jeg har en skoleoppg hvor jeg skal sette opp et domene, med 16 brukere totalt.

Jeg har satt opp slikt at alle brukerene har en homefolder, og at de har en fellesmappe under min datamaskin. Dette gjorde jeg i group policy management, under "Drive Maps". Jeg måtte dele ut mappa først på "Share and Storage Management".

 

Men, så må jeg lage en ny mappe som bare to brukere skal ha tilgang til. Jeg har laget mappen fysisk, og delt den ut, men jeg får den ikke opp på brukerene. Jeg har lagd en separat GPO for disse to brukerene (har også lagd en gruppe med disse to brukerene i "Users and Computers").

 

Uansett, så vil det ikke funke. Jeg får opp fellesfolderen, og homefolder, men ikke privatfolderen som disse to brukerene har sammen. Jeg har også sjekka permissions, og de har write access.

 

Et annet problem er også at den fellesfolderen, skal automatisk poppe opp ved oppstart. Hvordan gjør jeg dette? Må jeg lage et logon script?

 

Takk for hjelpen! :D

Endret av Korka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du går til \\servernavn(eller IP)\foldernavn så skal du komme inn.

Hvis dette fungerer så går du til My Computer->Map Network Driver (XP: My Computer->Tools->Map Network Drive) og skriver samme sti der, velger reconnect at logon

 

Dette gjelder da for både fellesfolderen og privatfolderen

Endret av RuZleBiFf1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...