Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Hjelp til eksamen i naturfag


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal da ha eksamen i naturfag og lurte på om jeg kunne få litt hjelp av dere. Det jeg trenger er stikkord om hva jeg burde ha med. Jeg fikk da tema syk. Gjerne kom med annet en stikkord. Under overskriften "Oppgave" står det "Foreles omkring temaet "syk". Inkluder begrepet "Pandemi".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør snakke om forskjellige typer sykdom, inkludert sykdom forårsaket av bakterier, virus, parasitter, i tillegg til andre sykdommer som kreft og autoimmune sykdommer. Du kan si hvordan de angriper kroppen, hvordan kroppen reagerer og behandling/forebygging av sykdommene. Pandemier rammer mange, og henger ofte sammen med hvordan ting blir blåst opp i media av journalister med manglende kunnskap og innsikt. :)

 

Edit: Innen pandemi kan du snakke om forebyggende tiltak, internasjonal vaksinasjon og hvor store skader en pandemi kan gjøre på lands eller verdensbasis.

Endret av Kontorstol
Lenke til kommentar
Du bør snakke om forskjellige typer sykdom, inkludert sykdom forårsaket av bakterier, virus, parasitter, i tillegg til andre sykdommer som kreft og autoimmune sykdommer. Du kan si hvordan de angriper kroppen, hvordan kroppen reagerer og behandling/forebygging av sykdommene. Pandemier rammer mange, og henger ofte sammen med hvordan ting blir blåst opp i media av journalister med manglende kunnskap og innsikt. :) Edit: Innen pandemi kan du snakke om forebyggende tiltak, internasjonal vaksinasjon og hvor store skader en pandemi kan gjøre på lands eller verdensbasis.
Tusen takk for et bra svar!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...