Gå til innhold

Hva kommer Apple til å lansere på mandag?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Dvs at en bærbar på 14'' hvor den normale synsavstanden er 610 mm (61 cm) har samme "arcsekund" verdi når skjermen har en horisontal oppløsning på 1920 piksler og etter Apple sin definisjon er det et "Retina Display". Derfor vil spørsmålet om en skjerm er "Retina Display" være bestemt av Apple sin definisjon av typisk avstand mellom øye og skjerm. Sier Apple at det er 610 mm for en MacBook 13,3'', så holder det med 1920 oppløsning. Definere de typisk avstand til 450 mm, så må man ha 2560 horisontal oppløsning

 

Det heter buesekund på norsk, og er forøvrig 1/3600 grader. (61 cam er forøvrig langt unna skjermen på en bærbar vil jeg si)

 

AtW

 

AtW

Lenke til kommentar

@ATWindsor:

 

Takk for de norske ordet. Det stod litt stille for meg akkurat der.

 

Enig når det gjelder de 61 cm, men det var bare for å poengtere at Apple sin definisjon av Retina Display er avhengig av typisk leseavstand definert av Apple.

 

Edit: Dersom man sitter ergonomisk riktig ved en pult er avstanden ca 55 cm til skjermen på en bærbar.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

 

Jaja, mer tøvepatenter. What else is new? For meg er det eneste slike pantenter gjør å sette Apples patentkrav i ett dårlig lys, hvorfor skal jeg støtte patentkrav når man patent på en maskin som er tynnere på den ene siden? Det er jo helt menningsløst. Od dessuten har jo selvfølgelig ikke vært først ute med dette.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nå handler vell denne tråden om hva Apple kommer til å lansere / vise frem på WWDC'12 som går av staben på mandag (iOS 6, OS X Mountain Lion, nye Mac modeller osv..) og ikke hvilke nye patenter Apple har og ikke har søkt om, hvorvidt disse er fullstendig idiotiske eller ikke osv..

 

Tviler vell sterkt på at Apple kommer til å stå å vise frem alle sine nye patenter på pressekonferansen.

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som ikke bryr meg om patenter, overivrige presentasjoner, mediadekning og krangling? Alt jeg vil ha er en maskin med OSX, god byggekvalitet, god skjerm, godt tastatur og god trackpad.

 

Alle vil tjene penger, og Apple gjør det de tror de tjener mest på...og nå for tiden fungerer det meget bra, men for meg personlig betyr det ikke en drit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Hva kommer Apple til å lansere på mandag"

 

Akkurat det driter jeg i....

Begynner å bli rimelig lei av slike artikkler..

Men allikevel tar du deg tid til å klikke inn i denne tråden for å trolle.

 

Å fortelle en journalist hva man ønsker mer eller mindre av er ikke å trolle.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som ikke bryr meg om patenter, overivrige presentasjoner, mediadekning og krangling? Alt jeg vil ha er en maskin med OSX, god byggekvalitet, god skjerm, godt tastatur og god trackpad.

 

Alle vil tjene penger, og Apple gjør det de tror de tjener mest på...og nå for tiden fungerer det meget bra, men for meg personlig betyr det ikke en drit.

Flott at du kan gi faen i alt som ikke gagner deg direkte. Personlig fortrekker jeg å tenke litt videre over konsekvenser og følger av mine valg. Folk er forskjellige.. :shrug:

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge du ikke lever etter prinsippene til en tibetansk munk, så tror jeg ikke du har noen grunn til å ha noe bedre samvittighet enn en gjennomsnittelig Applebruker.

Det finnes veldig mye mellom å gi faen slik som deg (og den gjennomsnittlige applebruker?) og det å være en "Tibetansk munk".
Lenke til kommentar

Jeg elsker apple!! :love: Både jeg og min samboer har og har hatt Iphone i flere år, har Ipad (1,2 og 3) og det blir Macbook til jul, kanskje ny pen iMac i stua også. MEN gamingen (og klokking) foregår fremdeles på PC!!!! :green:

 

edit: når det gjelder apple er det bestandig noen som kommer til å hate :p

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

Jeg tror at de lekkede spesifikasjonene er for billigmodellen det har gått rykter om. Apple vil mest sannsynlig prøve seg på et enda bredere marked. De har ingen ting å tape på det. Det jeg håper mest på er høyoppløste skjermer som slår alt annet. Da blir PC-produsentene tvunget til å inludere det samme. WIN-WIN! :D

Lenke til kommentar
Å fortelle en journalist hva man ønsker mer eller mindre av er ikke å trolle.

 

Slike klager skal sendes til redaksjonen, kommentarfeltet skal brukes til kommentarer vedrørende artikkelen! Dette har Hardware.no presisert gjentatte ganger tidligere. Syting om at artikkelen ikke er interessant for vedkommende hører ikke hjemme her.

Lenke til kommentar

Flere uker har folk gått og ventet på denne forbannede lanseringen til Apple, og merk mine ord, folk kommer til å bli like skuffet som alltid. Bare nok et opp-hypet pr-stunt fra Apple. Men for Isheeps, så blir det vel en fantastisk kveld uansett får man håpe ;) Kanskje de slipper noe så banebrytende som en Iphone med 0,5 tommer større skjerm, wohoo..

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig håper jeg på MacBook Pro 15" eller 17" med slankere design, retina skjerm, Ivy Bridge og nVIDIA Kepler, gjerne med mulighet for to harddisker, eventuelt mSATA SSD + vanlig 2.5" harddisk hvor sideforholdet på skjermen forblir 16:10 og batterilevetiden holder seg minst like bra som det er med dagens modeller. Videre så kan ny MacBook Air 13" bli aktuelt om den kommer med Ivy Bridge og retina skjerm, eventuelt så vil en slankere MacBook Pro 15" med retina skjerm ta over for MacBook Air 13" her i huset.

 

Ser også at det trolig kommer en ny Apple AirPort Extreme, skjønner ikke helt hva de skal putte i den kontra forårets modell med 3x3 stream antenner osv osv.. Mulig vi endelig får se en AirPort Extreme med Apple AX SoC og muligheten for funksjonalitet som iTunes server og liggende? Eller eventuelt Apple smeller til med 802.11ac draft 1 i de nye maskinene og derfor naturlig nok også oppgraderer AirPort Extreme med 802.11ac, uten at jeg ser på det som så veldig realistisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...