Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her som har erfaring med 1Password? Ser den har fått mye skryt, men ønsker å vite hva dere evt. synes. Den er jo dyr til app å være (koster nå i overkant av hundre kronasjer), så er usikker på om jeg kjøper.

 

Takk på forhånd!

Personlig benytter jeg PasswordSafe da den er opensource (et viktig moment ift. sikkerhet fremfor security by obscurity), gratis og støtter et hopetall plattformer inkludert mobile operativsystemer og minnepennapplikasjoner. Den har også god integrasjon med tjenester som dropbox. På den måten har jeg alltid passordene mine tilgjengelig uansett hvilken enhet jeg er på.

 

Per i dag bruker jeg den på Windows XP, Windows 7, Windows 8, OSX ML, iOS 5.1.1, iOS 6, Android ymse versjoner og syncer via Dropbox. Samt at jeg har den som kjørende app på minnepenn.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig benytter jeg PasswordSafe da den er opensource (et viktig moment ift. sikkerhet fremfor security by obscurity), gratis og støtter et hopetall plattformer inkludert mobile operativsystemer og minnepennapplikasjoner. Den har også god integrasjon med tjenester som dropbox. På den måten har jeg alltid passordene mine tilgjengelig uansett hvilken enhet jeg er på.

 

Per i dag bruker jeg den på Windows XP, Windows 7, Windows 8, OSX ML, iOS 5.1.1, iOS 6, Android ymse versjoner og syncer via Dropbox. Samt at jeg har den som kjørende app på minnepenn.

Takk for tips! Skal titte på det :)

Lenke til kommentar

hvis hølet rundt er ca så stort som den avlange greia der :ppost-259587-0-35163800-1361815174_thumb.png

jeg tenkte høytaler-dock jeg :p jeg har ikke sett no til dem i norge i hvertfall

 

Hehe, jepp! Tenkte kanskje litt for mykje på mitt eige deksel då eg skreiv det :innocent:

Bilde:

 

post-156941-0-25209000-1361816625_thumb.jpg

 

 

Men lyddockingstasjonar har eg sett lite av ja... Sikkert fordi Apple har lagt inn en autentiseringschip i lightning-kontakta... :hm:

Lenke til kommentar

Vel Apple, da ser det ut som vår reise sammen til syvende og sist nok er over. Dere har desverre valgt helt håpløse partnere til å utøve postsale service rundt iPhones og dermed har tålmodigheten tatt slutt og flere kroner Apples vei er rimelig usannsynlig.

 

Årsaken til denne endelige beslutningen kan leses i 3-4 innlegg utover her:

http://www.diskusjon...post&p=20263612

 

Samt ikke minst 1 år med usedvanlig mye frustrasjon og vanskeligheter med kundeservice innenfor flere områder og deriblant Apple selv. Er det noe man fort blir lei i lengden så er det å alltid slite med og spandere alt for mye energi i postsale service saker. Det på tross av at man selv har jobbet med kundeservice og problemløsning i over 20 år og vet hvordan man skal oppføre seg.

 

Hvis Apple og partnere igjen skulle begynne å vise tegn til god postsale kundeservice så er det en meget liten mulighet for at de vurderes i fremtiden, men mest sannsynlig vil jeg aldri kikke meg tilbake når jeg først velger en annen plattform på bakgrunn av slike ting.

 

Heldigvis har det nå kommet gode alternativer til hele økosystemet som Apple har ltråkket veien for så ved neste veikryss vil nok eks. WP alternativer vurderes nøye. Kjøper jeg programvare på 2010 MBPen jeg har vil jeg kun kjøpe om jeg kan bruke det på både Windows og OSX og det blir ikke flere kjøp på iOS. De gamle iPhonene brukes til de dør, AppleTV rundt om kring i huset fjernes fra kjøpsplanene. Det samme med kjøp av iPad 5, det skrinlegges til fordel for andre leverandører. MBPen ville blitt byttet ut rundt juletider i år, det skjer da heller ikke.

 

Som det sies i en del underholdende filmer og sangtekster:

"Hasta la vista, baby!", "I wont be back". "You need to grow up some more".

 

Personlig ser jeg det som trist at Apple skal la en så grunnleggende kvalitet om postsale kundeservice ødelegge deres renome når de ellers har så gjennomførte og gode løsninger som jeg virkelig har falt for siste 3-4 år. Det er nok viktig med en grundig oppvask på dette området ellers blir jeg nok langt i fra alene i å gå vekk fra Apple fremover.

 

 

EDIT:

iPhone 4 beholdes som sagt til den slutter å fungere eller til ting slutter å fungere pga. krav om iOS oppgraderinger eller lignende. Det er mulig den degraderes til å være en dedikert sportstracker og musikkavspiller siden jeg nylig har kjøpt en del ANT+ utstyr fra USA (umulig å finne i Norge om dagen).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Synes det er litt spesielt å dømme Apple nord og ned pga noen dårlige erfaringer postsale. Har selv jobbet på lignende verksted, så vet hvordan dette fungerer.

 

Dessverre avhenger det ofte av hvilken tekniker som har saken. Det er for dumt, helt enig. Når det er sagt høres det merkelig ut å boikotte Apple til fordel for andre produkter fordi du hadde dårlig erfaring med deres servicepartner i Norge.

 

 

Lenke til kommentar

Dette er en av grunnene til at jeg håper på egen Apple Store i Norge (skjer vell neppe grunnet norsk reklamasjonsrett) da kundeservicen direkte fra Apple i diverse Apple Stores er ut av en annen verden sammenlignet med de fleste andre utsalgsstedene jeg har vært borti.

 

Har en kollega på jobb som kan ta med sin MacBook Pro til Eplehuset (hvordan den er kjøpt i Norge) hvor de er svært skeptiske til å i det hele tatt ta den inn da de ikke mener det dekkes på garanti (vi snakker type kosmetiske skader som han mener har kommet alt for lett på maskinen), ender opp med et prisoverslag for bytte av kabinettet mens når han gjorde det samme på en Apple Stor i USA så tok de maskinen i 1-2 timer og vips var det nytt kabintett gratis.

 

Så lenge man er innen for Apple sin egen garanti så flytter de fjell for å få fornøyde kunder, det er hvertfall mitt inntrykk og erfaring med Apple Store. Erfaringer fra partnere og forhandlere er noe helt annet, men det skyldes nok mye at Apple drifter sine egne butikker utifra et mål om å få så fornøyde kunder som mulig og ikke utifra prinsippet å nødvendigvis tjene så alt for mye penger på butikkene sine, inntjening får de tross alt i hopetall fra andre kanaler. Dette gjelder jo selvsagt verken partnere eller forhandlere som er helt avhengige av å tjene penger for å fortsette å eksistere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen som tilfeldigvis har vært borti dette problemet: På selve telefonen er lyden normal, men på Youtube er den veldig lav selv om lyden er på det høyeste. Blant annet i spill og andre applikasjoner er lyden helt normal, noen som vet om en løsning på dette problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...