Gå til innhold

Diablo 3 melee-klasse - Monk eller Barbarian?


Anbefalte innlegg

Dette er selvsagt litt noob-spørsmål, men prøver likevel.

Har en lvl60 DH og vil derfor leke litt med en melee-klasse. Hva er egentlig hovedforskjellen på Monk og Barbar? Jeg kan selvsagt lese opp og i mente om de to, men tenke å sjekke her om noen kan forklare det i et nøtteskall :)

Liker DH godt og har alltid hatt sans for assassin/rogue/ninja-klasser, så foreløpig heller det mest mot Monk (var priest i WoW og har en forkjærlighet for healing også).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Monk er litt squishy, men har veldig bra heal og survivability abilities. Gjør generelt bra dps.

Barbarian er mere "solo" class/tank class. Som tåler mye og gjør dugelig damage. Tåler vesentlig mye mer og har kun heal til seg selv i motsetning til monk.

 

Personelig ville jeg valgt monk (har en lvl 60) :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Uenig, barbar gjør bra damage fram til inferno, deretter er det bare tankinkg som gjelder, og enda er du mer sårbar enn en monk. t.o.m hell var barbar helt fantastisk, gjorde vel 5ganger mer damage på hell enn inferno pga av at man må gimpe seg til oblivion for å i det hele tatt ha en sjanse til å overleve

Endret av Mildir
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har både monk og barbar og jeg mener at barbaren er mye bedre forsvarsmessig. Monken må du kite mer med og vente på cooldowns, jeg syntes monken er ganske kjedelig å spille. Jeg mener monken har en skill som er helt åpen for hva du velger, men det er ingen skills som er virkelig bra å putte der. Fordelen med monk er at det er veldig lett å få mye resistance, men barbaren vil få mer armor lettere og tåler derfor mye mer når du først får resistance. Etter min erfaring med begge klassene så liker jeg barbar bedre og det er fullt mulig å klare spillet med dps barbar. Har ikke testet diablo med dps gear men jeg klarte hvertfall siegebreaker run med 2hander.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har akkurat begynt på barb nå, etter at jeg også er dritalei av å bli oneshotta med DH. Syntes DH er veldig gøy å spille med, men den tåler litt for lite syntes jeg. Med riktig gear går det selvfølgelig bedre, men alikevel så syntes jeg DH burde tåle mer. Så jeg får prøve meg frem med barb og se hvordan det går =)

Lenke til kommentar

Dere skal dog vite at barbaren er den mest gearavhengige klassen av alle, med monken på en god andre. Det sagt, barbaren er vel den mest OP klassen når den er bra gearet, det er bare vanskelig og dyrt å komme seg der.

 

Det kjedelige med barbaren er de få valgene innen builds, det er mer eller mindre bare snakk om sverd og skjold barbar med mange must-have skills, eller dual-wield barbar med whirlwind specc.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dere skal dog vite at barbaren er den mest gearavhengige klassen av alle, med monken på en god andre. Det sagt, barbaren er vel den mest OP klassen når den er bra gearet, det er bare vanskelig og dyrt å komme seg der.

 

Det kjedelige med barbaren er de få valgene innen builds, det er mer eller mindre bare snakk om sverd og skjold barbar med mange must-have skills, eller dual-wield barbar med whirlwind specc.

 

 

Jeg har akkurat kommet til level 60 med Monk og 50 med Barbar, men vet fint lite om hva som lønner seg. Etter å ha lest litt her inne har jeg satset på Dexterity for Monken, og Strength og Vitality for Barbar. Det er alt...

 

Fortell litt mer om must-have skills for Barbar og dual-wield med whirlwind!

(Forresten, jeg bruker ikke shoppen, bruker kun våpen jeg finner eller lager hos smeden)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Nekro.

Er tilbake i D3 etter en rimelig lang pause og lurte på om jeg skulle ta tak i barben min.

Jeg har en monk og DH på 62-63 (kjekt å kunne bytte gear i mellom de forsåvidt), men tenkte litt å leke med barben også.

Hvordan er ståa i melee-land om dagen?

Lenke til kommentar

Barb og WW spec er nok veldig morro men trenger veldig bra gear. Selv spiller jeg Monk som jeg synes er veldig artig og den blir buffet godt i neste patch (noe som trengs). For og levle paragon levler så er det i 1.0.6 bare MP0-1 som gjelder, men i 1.0.7 kan det lønne seg og spille på høyere MP levler.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...