Gå til innhold

Diablo 3 streamingtråd.


Anbefalte innlegg

Siden det ble litt mye snakk om streaming osv i den orginale diskusjonstråden, så tenkte jeg at jeg lager en tråd her med en liste over norske Diablo 3 streams som folk her inne kan se på.

 

Så kan evt folk som vil streame selv spørre her om de trenger hjelp til noe :)

 

Liste over norske streamere

Om du vil komme på lista må du bare si ifra her eller på PM :)

 

Hvordan streamer jeg?

Om du vil streame selv, så er Xsplit et godt kjent program innen for det. Med masse kule funksjoner.

Men det koster en liten smule.

For 3 måneder koster det nå $14.99

For 12 måneder koster det nå $59.99

 

Du laster ned og kjøper Xsplit her

 

Når du har fått lastet ned og installert det, så må du ha en plass du kan vise det du streamer på. Her er et par kjente sider som støtter Xsplit:

  1. Own3d.tv
  2. Twitch.tv
  3. Justin.tv
  4. Livestream.com

Du må lage en bruker på en av disse sidene, som du setter opp i Xsplit (Er ikke så avansert).

Brukere på disse sidene er gratis, hvor de finanseres vanligvis med en liten reklamesnutt i starten av streamen.

 

Om du lurer på noe, så bare spør! :)

Endret av Merko.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de av dere som er interesserte i å spille med meg, eller har lyst på noe jeg finner på streamen min, så er det bare å rope ut i chatten. Jeg elsker å kunne kommunisere med de som ser på. Da blir det mye mer spennende for meg, og for dere som ser på. Bra initiativ! :)

Lenke til kommentar

Hvor høy opplasting kreves? Jeg har 70/5 fra Get.

for 720p så er 5 opp mer en nok. Har get selv og streamet med 5 opp uten problemer før. Du kan finjustere på kvaliteten i Xsplit programvaren sånn at den passer linjen din også.

I verstefall kan du jo betale 20-30 39kr ekstra, så får du 10mbit fra get i upload :p

Endret av Merko.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har massevis av gems. Har alt fra chipped til Radiant, og har laget samtlige av dem selv. (unntatt chipped, så klart.) Har bare brukt AHet en eneste gang for å prøve å selge noe, og fikk 2000 gull for det. Ser ikke vitsen med det.

 

Btw hva er det som er så morsomt med å streame og se på folk som streamer? Kanskje jeg begynner å bli gammel, men har aldri skjønt poenget.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Poster det samme her som jeg gjorde i DB3 tråden:

 

Du kan streame med:

1980872967.png

I opp hastighet, med halvveis bildekvalitet og litt resolution tearing. Problemet er vel heller at man ender opp med lag ellers og om andre bare bruker en brøkdel av opp-hastigheten på noe annet vil kvaliteten gå til helvete. Har et par tester her der den ene er med lyd og den andre ikke:

 

http://www.twitch.tv...fsa/b/319865028

http://www.twitch.tv...fsa/b/319866044

 

Merk at den med lyd krever mye mer og rundt 1/8 av framesa droppa da. Med litt mer tweaking kan jeg nok oppnå grei lydkvalitet og et middelmådig bilde, men i spill som krever online mulighet vil man ende opp med mellom 250 og 500ms.

 

Om vi ser på forskjellen mellom mitt eksempel og det Romis kom med før her ser man greit forskjell. Den samme forskjellen vil syntes om man streamer 720p på 10mb/s isteden for 5mb/s.

 

og til slutt; inb4 "you got shitty internet."

 

satan å plagsomt det nye forumet skulle være da.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...