Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Vi har vehicle limit satt til 80 atm, men vi vurderer hele tiden slikt etter behov. Blir det for mange så fjernes de, blir det for få så legger vi inn flere.

 

Akkuratt nå er det eneste custom base på mappet, men vi skal lage flere slike og lage tomme baser som grupper kan sette opp egne baser og forsvare osv.

 

VI har forøvrige fjernet AS50 og M107 fra loot Tables. Jobber med å legge inn andre Våpen.

 

Vi ønsker å ha en slik balanse at det skal være mulig å få tak i rifler som m4a1 og ak, men at scoped skal være ganske sjelden. Dette er selvfølgelig noe vi hele tiden tar en vurdering på og tar imot input fra spillere. Vi hører på forslag.

 

Vi har også nylig satt ned hyppigeheten på Chopper crashes da det var litt for mange.

 

Tror maks grensen for helis på serveren vår nå er 7-10. Dette blir nok justert som tiden går.

 

Hele poenget vårt er å lage noe som er litt for alle, mens vi venter på standalone.

 

Vi har også planer om å kjøre i gang en del events. Eksempler på dette er at en gruppe holder feks devils castle mot angripere. At det blir informert på serveren at det løper rundt en gal mann i Cherno med machete og noe good loot i backpacken.

 

Besøk Facebook siden vår for flere spørsmål og tilbakemeldinger slik at vi kan lage en server som er konge å spille på ;)http://www.facebook.com/dayznordic

 

Den serveren der hørtes bra ut :D Prøve den ut i Påsken, har ikkje gaming-pc atm.. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset skal gjøre det iløpet av morgendagen. Er planen å forandre mer på den basen slik at det ikke er mulig å komme inn med combat roll.

 

Er ett veldig røft første utkast, merker også det jeg at det er noe krøll med Z'eds. Viste ikke at det var pga for stor tetthet på barracks. Så takk for info. Tenkte også å fjerne skolen/office evt erstatte den med noe annet. Noe tips?

Endret av Spjeld
Lenke til kommentar

Noen her som har hørt om klanen [Ax0]? Ikke stol på dem, de er nokså tilbakestående. Jeg og to andre kompiser var ute og fløy med Huey helt nord, rundt Pobeda Dam. Der ser vi to players, og vi spør om dem er friendly. De sier ja, og vi får dem til å legge seg ned og spør om de trenger skyss. De sier de skal til NWA, og jeg flyr dem der.

 

Med en gang vi lander på NWA, hopper førstemann ut og prøver å skyte meg gjennom ruten. Han treffer ikke, verken jeg eller helikopteret blir skadet, men jeg tar selvsagt av, med en av mine kompiser i gunnersetet, og hans kompis i det andre gunnersetet. Han på bakken som prøvde å drepe meg og stjele helikopteret fortsetter å skyte etter oss, og dreper ved et uhell sin egen kompis i gunnersetet, før han løper bort og gjemmer seg. Vi flyr vekk fra området. Etterpå nekter de for å ha prøvd å kapre helikopteret, og han som døde (som tydelig skrev "vi er friendly ja" når jeg spurte om "de var friendly", altså i flertall) påstår at han aldri visste det var to stykker, og at han ikke var med på kapringsforsøket. For en idiot. Vi var grei, hjalp de, de prøvde å kapre men feilet miserabelt, for å så nekte for det. Flaut! :)

 

tl;dr: Ikke stol på randoms, og Ax0 Ax3 er ikke særlig flinke. :)

Endret av ChrisReeve
Lenke til kommentar

Norway #1 | 300+ Vehicles | Always Daytime | Custom Weapons & Safe Zones | Private Hive, etc.. heter den. Spiller der ikke normalt, men så den hadde 50 players i forgårs og i går, så jeg gikk inn. Har enda ikke hatt problemer med hackers, til tross for at det ikke er whitelist. :)

Lenke til kommentar
DayZ, the standalone zombie survival game spawned from the popular Arma 2 mod, will enter official review in June, with plans for a widespread alpha sometime after then, creator Dean Hall tells Joystiq.

"We're going to review the situation in June," Hall says. "So there'll be no release between now and June. And we're quite hopeful that we'll go then. I know that people get really frustrated because they want to play, but I just think this is the best option."

DayZ is basically ready for an alpha run, but Hall and his team are waiting to perfect the client-server architecture. Hall currently has 25 people in a small pre-alpha, and he hopes to get a few hundred playing DayZ before opening the alpha. DayZ alpha keys will go live in batches, possibly 50,000 at a time, and Hall is looking at a possible Kickstarter-inspired distribution model, where players would pay certain amounts to opt into the alpha and snag other goodies, in tiers.

"We want to release the keys in chunks of what we have servers available," Hall says. "The idea is to very, very quickly try to release something out there, because that allows us to start capacity testing. We've got one final thing we're waiting for with the release date, which is the completion of our client-server architecture. It's basically making the game into an MMO, and pretty much the moment that's done, we'll release."

 

http://www.joystiq.com/2013/03/22/dean-hall-dayz-standalone-alpha-wont-launch-until-at-least-jun/

Lenke til kommentar

Jepp. Jeg sa tidligere at det ikke ville komme før tidligst i mai, men ingen trodde på meg. :)

 

Jeg er selvsagt litt skuffet, hadde jo håpet at jeg hadde feil.

 

Er også skuffet, men så lenge spillet blir bra når det endelig kommer, så gjør det ikke så veldig mye.

Synd om det kommer ut i sommer, hadde håpet å komme meg mer ut i sola denne sommeren ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...