Gå til innhold

Er dette din nye PC-pult?


Anbefalte innlegg

Den pulten der ser helt ubrukelig ut...

 

-Altfor liten (bredde og lengde)

-Høyttalerne er i veien for beina.

-Bordbein med hjul ser ut til å lett komme i veien for kontorstolhjul...

 

Skulle til å skrive akuratt det samme.

 

Det er vel en grunn til at de ikke har tatt bilde av mannen i arbeidsstilling.

Samt hvor dårlig lyd blir det ikke av at all lyd kommer fra undersiden av pulten?

De skulle vært felt inn i hvert hjørne av pulten, så hadde den kanskje hatt noe for seg.

 

Skal man ha dedikert PC pult, så søk heller om Lian Li sin gamle (den produseres vel ikke mer?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@gfxchat den vil koste 750 ish spenn i følge artikkelen. Er beregnet på laptop. etcAlt for liten til min bruk. (bruker ikke laptop)

 

750 for selve bordet og sikkert like mye i frakt pågrunn av vekta

 

Uansett så holder kontorpulten jeg kjøpte på ehhh IKEA lenge. Plass til 3-5 skjermer i bredden 2-3 stasjonære under bordet og fremdeles plass til en laserprinter multifunksjons printer og noe annet småtteri

Lenke til kommentar

y9iWs.png

Huff. Nei, drømmedesignet er enkelt, og trenger ikke engang å være rundt heller, men hovedesignet på pulten er viktig. Og metal da, så de tynne trebitene ikke finner på å lage lyd.

Jeg likte dette designet mye bedre enn produktet i artikkelen.

 

Men jeg ville kanskje satt de skuffene under bordet mer til siden for å gi bedre plass til å svinge beina i forskjellige sittestillinger... *gjesper og strekker på beina*

Lenke til kommentar

Idéen er jo god, men de har plassert to høyttalere akkurat der knærne skal være? Jeg ser for meg ryggplager...

 

Mitt skrivebord er for øvrig Royal Oak Skrivebord fra Bohus.

Skrivebordet! Vi anbefaler å olje regelmessig med danish oil eller med rubinol treolje.

Bruk Rubinol trerengjøring for fjerning av gammel olje.

 

Danish oil altså

Endret av ZiPe
Lenke til kommentar

Eneste jeg likte med den var muiligheten for usb++ kontakter på siden. mener flere burde se mulighetene i å integrere slikt rett i pulten. Men eller så ser det rimelig ubrukelig ut, for alle grunnene som alle andre har postet over.

 

Har selv USB integrert i skrivbordet mitt, men det er litt vanskelig mtp lengde på kabler. Noen som vet om noen USB-hubber med integrerte strømforskyning, så man slipper en sånn stor kloss ved kontakten?

 

AtW

Lenke til kommentar

Har selv et selvbygget bord jeg er veldig fornøyd med, på ca 180 - 80 - 80 + hylle.. som jeg bygde etter jeg var byen rundt etter et pc bord ingen hadde, med løsninger jeg ville ha.

Den kostet ca.. 1200 i hobbyplank.. + 200 kr for lakk/maling

Løsninger:

- Plass til 2 24tommer skjermer + høytalere på siden.

- Sted og sette unna tastaturet og mus.

- God plass til grandis, cola og tegnebrett.

- Kontor løsninger, plass til printer og annet ræl.

- Pc under bordet, åpent og fritt for luftflyt og for at jeg ikke skal være redd for og velte et glass med drikke på den.. og til venstre for meg.

- Design etter min egen smak, ikke firkanta og kantene er pusset ned så jeg kan faktisk hvile armer på de uten og se emo ut etterpå.

- Skulte kabler (vises ikke på bilde ettersom pc'en har hvert noenlunde flyttbar på lan i det siste)

- Plass til strekke seg, savner enda en puff under for hvile av føttene som ellers havner på kabinettet ^^

 

Beklager rotet og jeg ønsker ikke kontakt med Grammarnazi's

post-201366-0-31662500-1338296937_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har selv USB integrert i skrivbordet mitt, men det er litt vanskelig mtp lengde på kabler. Noen som vet om noen USB-hubber med integrerte strømforskyning, så man slipper en sånn stor kloss ved kontakten?

 

AtW

 

Problemet blir vel at hubene normalt brukes på pult, og da trenger å være lette, og en 230v kabel vil være "tung" å bruke mot disse.

 

Men ett kjapt søk viste at det er noen som kan bruke internstrøm i fra PCen i stedet for 5v fra en omformer.

 

Ellers kan man alltid bygge om det man har.

Lenke til kommentar

Eneste jeg likte med den var muiligheten for usb++ kontakter på siden. mener flere burde se mulighetene i å integrere slikt rett i pulten. Men eller så ser det rimelig ubrukelig ut, for alle grunnene som alle andre har postet over.

 

Har selv USB integrert i skrivbordet mitt, men det er litt vanskelig mtp lengde på kabler. Noen som vet om noen USB-hubber med integrerte strømforskyning, så man slipper en sånn stor kloss ved kontakten?

 

AtW

 

jeg har selv en slik med integrert strømforsyning , kjøpt på komplett for noen år siden.

jeg har også fått en biltema utgave i gave. den er litt følsom på hvor man kobler den til hen.

( for at alle porten skal virke så må jeg koble den til bak på pcen min)

 

her er det bare vrake og velge. Bare synd at filtret ikke er så veldig bra

 

er denne bra nokk ? eller trenger du usb 3 ?

Lenke til kommentar

Har selv USB integrert i skrivbordet mitt, men det er litt vanskelig mtp lengde på kabler. Noen som vet om noen USB-hubber med integrerte strømforskyning, så man slipper en sånn stor kloss ved kontakten?

 

AtW

 

Problemet blir vel at hubene normalt brukes på pult, og da trenger å være lette, og en 230v kabel vil være "tung" å bruke mot disse.

 

Men ett kjapt søk viste at det er noen som kan bruke internstrøm i fra PCen i stedet for 5v fra en omformer.

 

Ellers kan man alltid bygge om det man har.

 

Hmm, jeg er ikke helt med på hvorfor de må være lette? Men en som går på internstrøm kan også være interessant. Hva søkte du etter? Jeg har en forgreiner innebygd i pulten min og uttak for usb som jeg har innfelt i bordplata, problemet er det må trekke usb-kabler 3 meter ut til portene som er innfelt i pulten, og når utstyret som kobles på da igjen har kabler av en viss lengde blir det ikke alltid godt nok signal. Derfor kan en usb-hub under pulten være en løsning, men jeg vil gjerne slippe klumpete adapter inne ved forgreineren min.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...