Gå til innhold

Navneservere å domene leverandører?


Anbefalte innlegg

Hei, mitt navn er Thomas Mathisen.

Jeg arbeider til daglig som webutvikler og har startet eget foretak.

Det jeg lurer på. En av mine partnere har en egen server/host jeg kan benytte uten at det koster noe.

 

Fra før av har jeg en periode brukt domeneshop sitt system for .no domener. Det jeg ikke liker er webhotellet.(+ en haug med restriksjoner) Jeg kan ikke endre navne servere for mine domener til den nye hosten. Feil mld tilsier at man må ha 2 forskjellige navneservere selvom jeg fyller inn de nye som er med ns1.adresse.com og ns2.adresse.com

 

Noen som har peiling på dette? Eller har brukt samme leverandør av domene eller vet hva problemet er. Takk for alle reply som kommer. Stort tema om dagen nettopp dette..

 

 

Mvh:

 

Thomas M

Endret av thomasm29
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan uten problemer benytte domeneshop kun til DNS hosting (anbefalt) da du får redundans som er poenget med mer enn en DNS server. Dette er en gratis tjenese hos Domeneshop og du beholder full kontroll over domenet. Deretter står du fritt til å peke A record mot serveren hvor du har gratis hosting.

 

Grunnen til at du får feilmeldingen er nettopp kravet om at du må ha 2 unike DNS server om du skal hoste DNS selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan uten problemer benytte domeneshop kun til DNS hosting (anbefalt) da du får redundans som er poenget med mer enn en DNS server. Dette er en gratis tjenese hos Domeneshop og du beholder full kontroll over domenet. Deretter står du fritt til å peke A record mot serveren hvor du har gratis hosting.

 

Grunnen til at du får feilmeldingen er nettopp kravet om at du må ha 2 unike DNS server om du skal hoste DNS selv.

 

 

Takk for hurtig svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...